Συγκρότηση Πειθαρχικών Συμβουλίων εκπαιδευτικών: Που στηρίχτηκε το Υπ. Παιδείας για να “αποπέμψει” τους Αιρετούς εκπροσώπους – Τι αναφέρει ο Δημήτρης Μπράτης.
Συγκρότηση Πειθαρχικών Συμβουλίων εκπαιδευτικών
Τις αποφάσεις του ΣτΕ του 2023 και 2024 που έκριναν παράνομη την συμμετοχή των Αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στα Πειθαρχικά Συμβούλια, επειδή ο νεότερος νόμος, ο ν. 4325/15 που τους επανέφερε δεν τροποποίησε και το ειδικότερο άρθρο 6 του ν. 4057/12 που προέβλεπε την μη συμμετοχή των αιρετών των εκπαιδευτικών, επικαλέστηκε ο Υπουργός ΠΑΙΘΑ εκδίδοντας Απόφαση, με την οποία συστήνει για το 2025 και εφεξής τα Πειθαρχικά Συμβούλια των εκπαιδευτικών με τριμελή, πλέον, σύνθεση και χωρίς την παρουσία των Αιρετών, έτσι ώστε να εφαρμοσθεί μια ώρα αρχύτερα η κυβερνητική πολιτική επί του θέματος, σύμφωνα με όσα επισημαίνει το μέλος του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ Δημήτρης Μπράτης.
Σύμφωνα με τον Δημήτρη Μπράτη μια τυπική παράλειψη του νομοθέτη οδήγησε στην “αποπομπή” των αιρετών τη στιγμή που αυτό δεν συμβαίνει στην υπόλοιπη δημόσια διοίκηση, αφού εκεί η τροποποίηση του νόμου έγινε ορθά και οι αιρετοί συμμετέχουν κανονικά, αλλά με δεδομένη την βούληση της κυβέρνησης να καταργήσει συνολικά, από όλη τη δημόσια διοίκηση, τους αιρετούς από τα Πειθαρχικά Συμβούλια αξιοποποιήθηκαν οι αποφάσεις του ΣτΕ για να εφαρμοσθεί μια ώρα αρχύτερα η κυβερνητική πολιτική για το θέμα.
Ακολουθεί η ενημέρωση του Δ. Μπράτη
Σχετικά με την συγκρότηση των πειθαρχικών συμβουλίων των εκπαιδευτικών και την “αποπομπή” των αιρετών εκπροσώπων από αυτά
Με απόφασή του, ο υπουργός παιδείας, συστήνει για το 2025 και εφεξής τα πειθαρχικά συμβούλια των εκπαιδευτικών με τριμελή, πλέον, σύνθεση και χωρίς την παρουσία των αιρετών.
Ο υπουργός παιδείας εφαρμόζει, για τη σύνθεση των συμβουλίων, τις διατάξεις του Ν4057/12 , που είχαν καταργήσει την συμμετοχή των αιρετών, κι όχι τις διατάξεις του Ν4325/15 με τις οποίες επανήλθαν τα αιρετά μέλη και συγκροτούνται τα συμβούλια,10 χρόνια τώρα, με την συμμετοχή των εκπροσώπων των εκπαιδευτικών.
Ο τυπικός λόγος γι αυτή την αλλαγή είναι δυο αποφάσεις του ΣτΕ (2023 κ2024) που έκριναν παράνομη την συμμετοχή των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στα πειθαρχικά συμβούλια, επειδή ο νεότερος νόμος, ο Ν4325/15 που τους επανέφερε δεν τροποποίησε και το ειδικότερο άρθρο 6 του Ν4057/12 που προέβλεπε την μη συμμετοχή των αιρετών των εκπκών.
Έτσι μια τυπική παράλειψη του νομοθέτη οδήγησε στην “αποπομπή” των αιρετών. Αυτό δεν συμβαίνει στην υπόλοιπη δημόσια διοίκηση, αφού εκεί η τροποποίηση του νόμου έγινε ορθά και οι αιρετοί συμμετέχουν κανονικά. Προφανώς, ο υπουργός παιδείας θα μπορούσε να λύσει το θέμα της συμμετοχής με μια απλή τροπολογία που θα διόρθωνε την τυπική παράλειψη του νομοθέτη του Ν4325/12 , αφού η πολιτική βούληση-τότε- ήταν η επαναφορά των αιρετών, όπως ισχύει και στην υπόλοιπη δημόσια διοίκηση, αλλά και επί μια δεκαετία (2015-2025) και στους εκπαιδευτικούς.
Με δεδομένη, όμως, την βούληση της κυβέρνησης να καταργήσει συνολικά, από όλη τη δημόσια διοίκηση, τους αιρετούς από τα πειθαρχικά συμβούλια αξιοποποιήθηκαν οι αποφάσεις του ΣτΕ για να εφαρμοσθεί μια ώρα αρχύτερα η κυβερνητική πολιτική για το θέμα. Για τη σημασία της συμμετοχής των αιρετών στα πειθαρχικά συμβούλια έχω αναφερθεί εκτενώς στο παρελθόν. Η συμμετοχή τους εγγυάται την διαφάνεια και την δημοκρατική νομιμοποίηση των συμβουλίων. ΔΟΕ -ΟΛΜΕ και ΑΔΕΔΥ δεν πρέπει να επιτρέψουν ,επ’ ουδενί, την “αποπομπή” των αιρετών από τα πειθαρχικά συμβούλια.
Δείτε σχετικά
Απόφαση συγκρότησης Τριμελών Πειθαρχικών Συμβουλίων σε κάθε ΠΔΕ χωρίς Αιρετούς εκπροσώπους
Συγκρότηση Πειθαρχικών Συμβουλίων εκπαιδευτικών χωρίς Αιρετούς: Ερώτηση στη Βουλή
Δείτε επίσης
Κεραμέως για νόμο αξιολόγησης: Δεν είναι τέλειος και για την βελτίωσή του δουλεύει ο Κ. Πιερρακάκης
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/sigrotisi-peitharchikon-simvoulion-ekpaideytikon-pou-stirichtike-to-ypourgeio-paideias-gia-na-apopempsei-tous-airetous/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.