Παρασκευή, 7 Μαΐου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σημαντική αύξηση κρουσμάτων σε μαθητές Λυκείου: Για ποιους λόγους συμβαίνει αυτό

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σημαντική αύξηση κρουσμάτων σε μαθητές Λυκείου: Για ποιους λόγους συμβαίνει αυτό, σύμφωνα με την Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας κα Βάνα Παπαευαγγέλου.

Σημαντική αύξηση κρουσμάτων σε μαθητές Λυκείου

Αναφερόμενη κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης διαπιστευμένων συντακτών για τον κορονοϊό την Παρασκευή 09.04.2021, η Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας Βάνα Παπαευαγγέλου, στη  σημαντική αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού στους μαθητές του Λυκείου, παρέθεσε τους λόγους για τους οποίους έχουμε αυτή την αύξηση.

Συγκεκριμένα είπε:

“Όπως έχει ήδη αναφερθεί και σε προηγούμενη ενημέρωση, τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται μια σημαντική αύξηση των κρουσμάτων στην ηλικιακή ομάδα 15-19 ετών, των παιδιών του Λυκείου δηλαδή, παρόλο που τα σχολεία παρέμεναν κλειστά.

Ενδεικτικά,

σημαντική αύξηση σε αυτή τη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα των 15-19 ετών καταγράφηκε στην Αχαΐα, στα Γιάννενα, στη Δυτική Αττική, στο Ηράκλειο, στη Λάρισα, στην Καρδίτσα, στην Κοζάνη, αλλά και στην Αρκαδία.

Και αυτό γιατί είναι κοινό μυστικό ότι τα παιδιά μας βρίσκονται με τους φίλους τους είτε σε σπίτια, είτε σε εξωτερικούς χώρους.

Μάλιστα, πρόσφατη μελέτη

που διενεργήθηκε σε μαθητές κατά τη διάρκεια του δεύτερου επιδημικού κύματος το Νοέμβριο του 2020 από την Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου μας, την κυρία Σύψα, έδειξε ότι τα παιδιά του Λυκείου φόραγαν τη μάσκα τους όταν ήταν στο σχολείο σε ποσοστό 98% αλλά λιγότερο συχνά, σε ένα ποσοστό 76%, στον ελεύθερο χρόνο τους, στις κοινωνικές τους επαφές εκτός σχολείου”.

_________________________

Επιπροσθέτως η κα Παπαευαγγέλου αναφέρθηκε και στην επαναλειτουργία της εκπαιδευτικής δραστηριότητας στα Λύκεια της χώρας.

Η αναφορά της κας Παπαευαγγέλου

“Την εβδομάδα που μας πέρασε συζητήσαμε στην Επιτροπή μας και την εισήγηση του Υπουργείου Παιδείας για την επαναλειτουργία των Λυκείων. Λαμβάνοντας υπόψη μας την επιδημιολογική εικόνα της χώρας, αλλά και τις αντικειμενικές ανάγκες των παιδιών του Λυκείου, τονίστηκε ότι η επαναλειτουργία της εκπαιδευτικής δραστηριότητας θα πρέπει να γίνει σταδιακά και ανά βαθμίδα με τους μέγιστους όρους ασφαλείας.

Συζητήσαμε με λεπτομέρεια τις προϋποθέσεις που πρέπει να τηρηθούν ώστε να ανοίξουν τα σχολεία. Ο καλός καιρός μάς επιτρέπει να έχουμε ανοιχτά τα παράθυρα στις σχολικές τάξεις.

Η καθολική χρήση του ατομικού τεστ αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια μας.

Πρόσφατα δεδομένα από την χρήση του σε σχολεία,

δυο φορές την εβδομάδα, στην Αυστρία και στο Ηνωμένο Βασίλειο, έδειξαν ότι η έγκαιρη διάγνωση ασυμπτωματικών κρουσμάτων είχε σαν αποτέλεσμα την μείωση της διασποράς, ακόμα και σε περιβάλλον κυκλοφορίας των μεταλλαγμένων στελεχών.

Με βάση αυτά,

η Επιτροπή μας εισηγήθηκε την καθολική εφαρμογή εργαστηριακού ελέγχου με τα ατομικά τεστ αντιγόνου δύο φορές την εβδομάδα από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

Αν αναλογιστούμε τον αυξημένο αριθμό κρουσμάτων στους εφήβους σήμερα

και λαμβάνοντας υπ’ όψιν μας ότι συχνά οι έφηβοι είναι ασυμπτωματικοί, η καθολική χρήση του τεστ θα συμβάλλει σημαντικά στη διάγνωση των κρουσμάτων έγκαιρα και πριν μεταδώσουν τη λοίμωξη στο οικογενειακό και φιλικό τους περιβάλλον.

Συνεπώς,

θα μειώσει σημαντικά την διασπορά του ιού στην κοινότητα. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι σε περίπτωση θετικού ατομικού τεστ, οι έφηβοι μας θα πρέπει να μπουν σε καραντίνα ενώ αναμένουν το αποτέλεσμα του επιβεβαιωτικού τεστ.

Παράλληλα,

σε όλες τις περιπτώσεις διάγνωσης νέων κρουσμάτων, θα πρέπει να γίνει ιχνηλάτηση των στενών επαφών του εφήβου. Ακόμα πιο σημαντικό, όμως, είναι να τονιστεί ότι το αρνητικό αποτέλεσμα του τεστ, σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να είναι συνώνυμο με την χαλάρωση της τήρησης των μέτρων ατομικής προστασίας.

Όλοι οι μαθητές, αλλά και οι εκπαιδευτικοί,

που θα επιστρέφουν στο σχολείο με το αρνητικό τεστ θα πρέπει να μην ξεχνούν ότι για την ασφαλή επαναλειτουργία του Λυκείου είναι απαραίτητη η σχολαστική χρήση της μάσκας και των άλλων μέτρων ατομικής προστασίας”.

Δείτε επίσης

Κεραμέως για self test-εξετάσεις ξένων γλωσσών-άνοιγμα Γυμνασίων, Δημοτικών-voucher 200 ευρώ
Ζέττα Μακρή-self test: Να γίνεται τουλάχιστον 24 ώρες πριν την προσέλευση στις σχολικές μονάδες
Πορεία διάθεσης self-tests στην εκπαιδευτική κοινότητα: Αναμένεται ΚΥΑ
Εσπερινά Λύκεια-self test: Παράδοση έως το Σάββατο 10.04.2021 με υπηρεσία ταχυμεταφοράς
15 ερωτήσεις και απαντήσεις για τη δια ζώσης επαναλειτουργία των Λυκείων και το self-testing
Πως κάνουμε το self test βήμα-βήμα: Video με οδηγίες χρήσης

Πριν φύγετε

Ψηφιακή Μέριμνα-voucher 200 ευρώ: Αιτήσεις από Δευτέρα 05 Απριλίου 2021 | Η πλατφόρμα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση