Κυριακή, 25 Φεβρουαρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συμπεριληπτικό σχολείο: Ο ρόλος της βιωματικής μάθησης-Διαδικτυακό Σεμινάριο-Σάββατο 27.05.2023

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συμπεριληπτικό σχολείο: Ο ρόλος της βιωματικής μάθησης – Διαδικτυακό Σεμινάριο για μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ και εκπαιδευτικούς – Σάββατο 27 Μαΐου 2023.

Συμπεριληπτικό σχολείο: Ο ρόλος της βιωματικής μάθησης

Ακολουθεί σχετική Ανακοίνωση του Ινστιτούτου Μελετών και Ερευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης (ΙΜΕΓΕΕ) για το διαδικτυακό σεμινάριο επιμόρφωσης με θέμα: «Συμπεριληπτικό σχολείο: Ο ρόλος της βιωματικής μάθησης».

Ανακοίνωση ΙΜΕΓΕΕ

Διαδικτυακό σεμινάριο επιμόρφωσης με θέμα:

«Συμπεριληπτικό σχολείο: Ο ρόλος της βιωματικής μάθησης» 

Σάββατο 27/05/23 ΩΡΕΣ: 9.30 – 14.00

Το Ινστιτούτο Μελετών και Ερευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης (Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε), σε συνέχεια του έργου του για την συμπεριληπτική εκπαίδευση μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες και στο πλαίσιο των επιστημονικών δράσεων για την επιμόρφωση και την επαγγελματική ενδυνάμωση των συναδέλφων στο χώρο της εκπαίδευσης, συνδιοργανώνει διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα:

«Συμπεριληπτικό σχολείο: Ο ρόλος της βιωματικής μάθησης»

με εισηγήτριες τις κυρίες Ειρήνη Κατσαμά, Επίκουρη Καθηγήτρια Κοινωνικής Εργασίας στην Εκπαίδευση,    Όλγα Κατσιάνη, Κοινωνική Λειτουργό Διδάσκουσα ΕΣΠΑ, Λεμονιά Χυδίρογλου, Κοινωνική Λειτουργό, Υποψήφια Διδάκτορα του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και Ευγενία Τραγάκη, Σχολική Ψυχολόγο Med, MSc.

Το σεμινάριο, διάρκειας 4 ωρών, θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας ZOOM, το Σάββατο 27 Μαΐου 2023, ώρες: 9:30-14:00.

Ο Σκοπός και οι στόχοι του σεμιναρίου είναι:

Να δοθεί έμφαση, μέσω της βιωματικής μάθησης, στην αποτελεσματική επικοινωνία και την συναισθηματική νοημοσύνη ως σημαντικούς παράγοντες της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Επίσης, θα  τονιστεί η σημαντικότητα της διεπιστημονικότητας στη συμπερίληψη, βάσει του εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο εκπονήθηκε από το Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε., στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος I_AM Inclusive Education using Animation and Multimedia.

Το επιμορφωτικό σεμινάριο, διάρκειας 4 ωρών, θα διεξαχθεί εξ ολοκλήρου εξ αποστάσεως και απευθύνεται σε όλα τα μέλη ΕΕΠ ΕΒΠ και εκπαιδευτικούς. Θα περιλαμβάνει σύντομες θεωρητικές εισηγήσεις για τη διεπιστημονική συνεργασία,  τη διαφορετικότητα καθώς επίσης τις πρακτικές συμπερίληψης, οι οποίες βασίζονται στην βιωματική μάθηση. Παράλληλα θα υπάρχει δυνατότητα αλληλεπίδρασης των συμμετεχόντων/ουσών σε μικρές ομάδες.

Πρόγραμμα

Σάββατο 27/5/2023

9.30 Χαιρετισμοί:

Προϊστάμενος Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ΥΠΑΙΘ – Μπουσδούνης Ιωάννης

Πρόεδρος Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε – Τσιακπίνη Λαμπριάνα

Πρόεδρος Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α – Βουλιώτης Χρήστος.

Α΄ ΜΕΡΟΣ

“Η διεπιστημονική συνεργασία ως βασική προϋπόθεση για ένα συμπεριληπτικό σχολείο” Τραγάκη Ευγενία

Συντονισμός: Μπουλμέτη Γεωργία, Χατζηδρόσου Δέσποινα

 Β΄ΜΕΡΟΣ

Θεωρητικό μέρος:

«Η πρόληψη των διακρίσεων στο σχολείο» Κατσαμά Ειρήνη

 Βιωματικό εργαστήριο (Κατσιάνη Όλγα – Χυδίρογλου Λεμονιά)

Η ανάδειξη εναλλακτικών ιστοριών σε ένα σχολείο για όλες και όλους.

Κατανοώντας και ζώντας τις ζωές μας μέσα από ιστορίες.

Ο κίνδυνος της μονοσήμαντης ιστορίας στο σχολικό περιβάλλον.

Η ορατότητα των εναλλακτικών ιστοριών.

Αλλαγή αντίληψης- Αλλαγή πρακτικής.

 Συντονισμός: Κατσαμά Ειρήνη, Χατζηδρόσου Δέσποινα

Δήλωση συμμετοχής: https://forms.gle/tysUA9oo1B44U6vEA

Η συμμετοχή στο σεμινάριο είναι ΔΩΡΕΑΝ και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Δυνατότητα συμμετοχής έως 60 άτομα.

Σύντομα βιογραφικά σημειώματα εισηγητριών

Η Ειρήνη Κατσαμά είναι, από το 2018, Επίκουρη Καθηγήτρια Κοινωνικής Εργασίας στην Εκπαίδευση στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σπούδασε Κοινωνική Εργασία στο αντίστοιχο Τμήμα του ΤΕΙ Αθήνας, έλαβε Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην Εγκληματολογία από το Τμήμα Κοινωνιολογίας του London School of Economics and Political Science, του University of London το 1996 και έλαβε διδακτορικό από το Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης του Δημοκριτείου Πανεπιστήμιο Θράκης το 2013. Εργάστηκε για είκοσι έτη (1997-2018) ως κοινωνική λειτουργός στο πεδίο της πρόληψης και της αντιμετώπισης των εξαρτήσεων και της παιδικής κακοποίησης, στο ΚΕΘΕΑ και την Περιφέρεια Αττικής. Έχει διδακτική εμπειρία από το 2002 ως Επιστημονική Συνεργάτιδα του Τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης, Κατεύθυνση Κοινωνικής Εργασίας του Δημοκρίτειου Παν/μίου Θράκης (Π.Δ.1980/407). ήταν Επιστημονική Συνεργάτιδα στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Αθήνας (Π.Δ.1980/407), Λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, Πρόγραμμα Κοινωνικής Εργασίας. Στα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται σε θέματα όπως η σχολική κοινωνική εργασία, ο εκφοβισμός μεταξύ μαθητών στο δημοτικό σχολείο, η συμβουλευτική γονέων και εκπαιδευτικών, η πολυπολιτισμικότητα, η πρόληψη των εξαρτήσεων, η προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων. ‘Έχει δημοσιεύσει κείμενα σε βιβλία, συλλογικούς τόμους και άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά με κριτές.

Email: ikatsama@sw.duth.gr

Η Όλγα Κατσιάνη, είναι κοινωνική λειτουργός με μεταπτυχιακές σπουδές στην «Κοινωνικοπολιτισμική Εκπαίδευση και Κατάρτιση Εμψυχωτών» από το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία του Δ.Π.Θ. και Διδακτορικό Τίτλο Σπουδών στην Κοινωνική Εργασία, από το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Δ.Π.Θ. Εργάζεται τα τελευταία είκοσι χρόνια στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και ειδικότερα στο πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι όπου έχει αναπτύξει ποικίλες δράσεις με στόχο την εμψύχωση και την ενδυνάμωση των ηλικιωμένων. Από το 2003 έως το 2019, συμμετείχε στο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης των Παιδιών της Μειονότητας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ως υπεύθυνη συντονισμού της επιτόπιας δράσης των «Κινητών ΚΕΣΠΕΜ». Είναι διδάσκουσα μέσω ΕΣΠΑ του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Δ.Π.Θ. Τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στην Κοινωνική Εργασία με πολυπολιτισμικές ομάδες, την εμψύχωση και ενδυνάμωση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, καθώς και στην ένταξη μειονοτικών πληθυσμών στην εκπαίδευση. Έχει δημοσιεύσει κείμενα σε βιβλία και συλλογικούς τόμους.

Email: olgakatsiani@gmail.com

Η Λεμονιά Χυδίρογλου είναι Σχολική Κοινωνική Λειτουργός, απόφοιτη του τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης με κατεύθυνση Κοινωνική Εργασία του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.), υποψήφια Διδακτόρισσα Κοινωνικής Εργασίας Δ.Π.Θ. και πιστοποιημένη Αφηγηματική Θεραπεύτρια από το Dulwich Center of Narrative Therapy & Community Work της Αδελαΐδας στην Αυστραλία. Είναι κάτοχος δύο μεταπτυχιακών τίτλων, «Διοίκηση Μονάδων Υγείας» του ΑΠΚΥ και «Δίγλωσση Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Έχει ευρεία επαγγελματική εμπειρία ως κοινωνική λειτουργός σε διαφορετικά πλαίσια και ομάδες ανθρώπων. Από το 2006 έως το 2015 έχει εργαστεί στο Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Όραμα, στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι» των δήμων του Ν. Πέλλας, στο Τμήμα της Παιδιατρικής του Γ.Ν. Έδεσσας, στο Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Ατόμων με Αναπηρία Ορίζοντας αλλά και ως εκπαιδεύτρια ενηλίκων στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Ν. Πέλλας. Την περίοδο 2011 – 2015 διετέλεσε αναπληρώτρια της Επιμελήτριας Ανηλίκων στην Εταιρεία Προστασίας Ανηλίκων στην Έδεσσα. Από το 2015 έως και σήμερα εργάζεται ως Σχολική Κοινωνική Λειτουργός σε ΣΔΕΥ του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ Πέλλας. Η δουλειά της βασίζεται στη μοναδικότητα των αφηγήσεων του ατόμου ή της ομάδας, στην εκτίμηση της εσωτερικής και εξωτερικής ποικιλομορφίας και διαφορετικότητας και επιχειρεί να αναδείξει τόσο τα ευρύτερα συστήματα καταπίεσης που πιθανά περιθωριοποιούν τα άτομα με τα οποία συνεργάζεται όσο και τρόπους που βρίσκουν οι άνθρωποι να αντιστέκονται στην επιρροή των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν σε θέματα όπως η σχολική κοινωνική εργασία, οι αφηγήσεις ζωής και οι συλλογικές αφηγηματικές πρακτικές, η αξιοποίηση αφηγηματικών προσεγγίσεων και ιδεών στο σχολικό πλαίσιο, η σχολική ποικιλομορφία, η συμβουλευτική γονέων, παιδιών και εκπαιδευτικών κ.α.

Email: hidiroglou.l@gmail.com

Η Ευγενία Τραγάκη είναι ψυχολόγος, απόφοιτη της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ, με Μάστερ στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ, Μ. Βρετανίας και μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στη Σχολική Ψυχολογία από το ΕΚΠΑ. Εκπαιδεύτηκε επί σειρά ετών στη  συστημική ψυχοθεραπευτική προσέγγιση στο Αθηναϊκό Κέντρο Μελέτης του Ανθρώπου-ΑΚΜΑ (ομαδική ψυχοθεραπεία, ομάδα μητέρων, διετές βιωματικό σεμινάριο «Εισαγωγής στο Συστημικό Σκέπτεσθαι», Επιστημολογία,  Συμβουλευτική Επαγγελματικού Ρόλου-Εποπτική ομάδα). Εργάστηκε επί σειρά ετών (1996-2005) στον τομέα της Κοινοτικής Ψυχικής Υγιεινής, στο Συμβουλευτικό Κέντρο Οικογενειών του Δήμου Ζωγράφου και κατόπιν διορίστηκε στο Παιδοψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής και συγκεκριμένα στο Κέντρο Ημέρας για Παιδιά στο Φάσμα του Αυτισμού «το Λιθαράκι» (2005). Από το 2006 εργάζεται στο Υπουργείο Παιδείας ως ψυχολόγος, στο 1ο ΚΕΔΑΣΥ Α΄ΑΘΗΝΑΣ. Έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια σε επιστημονικά συνέδρια, έχει δημοσιεύσει άρθρα σε περιοδικά του κλάδου και έχει συνεισφέρει στη συγγραφή δύο συλλογικών τόμων. Συμμετείχε ως συ-συντονίστρια, εκπροσωπώντας το I.M.E.Γ.E.E., στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ “Inclusive education using Animation and Multimedia-I_AM project” (2020-2022). Διετέλεσε μέλος του ΔΣ της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για δύο θητείες από τη θέση της Υπεύθυνης Τύπου και της Γ. Γραμματέα, καθώς και Πρόεδρος του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής για τρία χρόνια. Υπήρξε από τα ιδρυτικά μέλη του ΙΜΕΓΕΕ το 2016, στο οποίο διετέλεσε Γ. Γραμματέας του πρώτου ΔΣ, καθώς και μέλος του ΔΣ από το 2019 έως και σήμερα.

Email: eugenia.tragaki@gmail.com

Δείτε επίσης

International Conference: “Quality of life in people with intellectual disabilities including autism: Advances in practice and research” 

Επιμορφωτικά προγράμματα ΛΟΑΤΚΙ από το Ινστιτούτο Επιμόρφωσης του ΕΚΔΔΑ | Εγκύκλιος 

Περιοδικό ΙΜΕΓΕΕ: Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση-Interdisciplinary approaches to Education

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση