Κυριακή, 26 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συνάντηση αιρετών ΚΥΣΕΕΠ με Γενικό Γραμματέα Υπ. Παιδείας: Ενημέρωση για νέες οργανικές-διορισμούς-ΚΕΔΑΣΥ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συνάντηση αιρετών ΚΥΣΕΕΠ με Γενικό Γραμματέα Υπ. Παιδείας: Ενημέρωση για νέες οργανικές-διορισμούς-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΕΠ και ΕΒΠ στο συμπεριληπτικό γενικό σχολείο-αντιμετώπιση σχολικής βίας.

Συνάντηση αιρετών ΚΥΣΕΕΠ με Γενικό Γραμματέα

Με τον Γενικό Γραμματέα Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘΑ κο Ιωάννη Κατσαρό συναντήθηκαν εχθές Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2023 οι Αιρετοί του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΚΥΣΕΕΠ) Γεωργία Μπουλμέτη και Βασίλης Βούγιας και όπως ενημερώνουν ακολούθως τα θέματα συζήτησης ήταν η σύσταση των νέων οργανικών θέσεων, οι μόνιμοι διορισμοί, τα ΚΕΔΑΣΥ και οι ΕΔΥ, το συμπεριληπτικό σχολείο, η αντιμετώπιση της σχολικής βίας και το υπό διαμόρφωση ν/σ “Ανοιχτό Σχολείο”.

Ενημέρωση για το τι ειπώθηκε στη συνάντηση των Αιρετών ΚΥΣΕΕΠ με τον Γ. Γ. ΥΠΑΙΘΑ κο Ι. Κατσαρό

Των Αιρετών ΚΥΣΕΕΠ Γ. Μπουλμέτη και Β. Βούγια

Σε συνάντηση που είχαμε εχθές Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2023 με τον Γενικό Γραμματέα Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘΑ κο Ιωάννη Κατσαρό, τα θέματα που συζητήθηκαν είχαν να κάνουν:

  • Με τη σύσταση των νέων οργανικών θέσεων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) και τη συσχέτισή τους με τους νέους μόνιμους διορισμούς που προγραμματίζονται για το 2024, όπως και με τη διαδικασία Μεταθέσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ.
  • Με την πρόβλεψη για μόνιμους διορισμούς και στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ).
  • Με τις αλλαγές που κυοφορούνται για τα ΚΕΔΑΣΥ και τις ΕΔΥ.
  • Με τη δυνατότητα αξιοποίησης των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ στα πλαίσια του συμπεριληπτικού σχολείου στη Γενική Εκπαίδευση.
  • Με την αντιμετώπιση της σχολικής βίας με προσήλωση στον τομέα της πρόληψης, με αξιοποίηση των μελών ΕΕΠ Κοινωνικών Λειτουργών ΠΕ30 και Ψυχολόγων ΠΕ23 που εργάζονται στο πεδίο.
  • Με τη νομοθετική πρωτοβουλία του ΥΠΑΙΘΑ “Ανοιχτό Σχολείο”.

Αναλυτικά

1. Σύσταση νέων οργανικών θέσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ 

Σχετικά με τη διαδικασία σύστασης των νέων οργανικών θέσεων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) τονίσαμε στον κο Γενικό την αναγκαιότητα επίσπευσης των διαδικασιών, καθότι θα πρέπει οι νέες οργανικές θέσεις να δοθούν για τη διενέργεια των Μεταθέσεων των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ για το 2023-24, πριν από τη διαδικασία των μόνιμων διορισμών για το 2024 και από τη στιγμή που εμπλέκονται δυο Υπουργεία στη διαδικασία σύστασης των οργανικών θέσεων, από τη στιγμή που χρειάζεται διάταξη νόμου και Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, υφίσταται ο κίνδυνος να υπάρξουν καθυστερήσεις και προβλήματα από την μη τήρηση του χρονοδιαγράμματος.

Αναφορικά με τις νέες οργανικές θέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ, οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες μας ανέρχονται σε 1.550, εκ των οποίων οι 500 αφορούν στα μέλη Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), σύμφωνα με την εισήγηση των υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘΑ, επισημάναμε στο Γενικό ότι από τη στιγμή που ιδρύονται με ξεχωριστό ΦΕΚ από την ίδρυση οργανικών των εκπαιδευτικών συναδέλφων, καλό θα ήταν να προωθηθούν για τα περαιτέρω άμεσα, μιας και η εισήγηση είναι στη διάθεση του ΥΠΑΙΘΑ εδώ και πολύ καιρό, εν αντιθέσει με την τελική εισήγηση για νέες οργανικές των εκπαιδευτικών, για τις οποίες το Υπουργείο ζητάει με έγγραφο του τις εισηγήσεις των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για ίδρυση οργανικών θέσεων στη Γενική και Ειδική Αγωγή (ΣΜΕΑΕ) μέχρι την Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου 2023.

Η απάντηση του κου Κατσαρού ήταν πως το Υπουργείο θεωρεί πως θα προχωρήσει η διαδικασία όπως προβλέπεται και δεν θα υπάρξει πρόβλημα με το χρονοδιάγραμμα, με τις νέες οργανικές θέσεις να δίδονται στις Μεταθέσεις 2024 και ακολούθως για τους νέους μόνιμους διορισμούς.

2. Νέοι μόνιμοι διορισμοί για το 2024

Από πλευράς μας τονίσαμε την αναγκαιότητα κάλυψης όλων των κενών στην Ειδική Αγωγή με μόνιμους διορισμούς, μιας και οι προφανείς αναγκαιότητες του χώρου απαιτούν τη λειτουργία των δομών με μόνιμο προσωπικό και ο Γενικός απάντησε πως πρόθεση του Υπουργού κου Κ. Πιερρακάκη είναι να πραγματοποιηθούν νέοι μόνιμοι διορισμοί για το 2024 με περαιτέρω ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής και σ αυτόν τον τομέα και προς αυτό τον στόχο καταβάλλονται προσπάθειες, όμως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν συγκεκριμένα νούμερα προς ανακοίνωση, κάτι το οποίο θα γίνει σύντομα στο προσεχές μέλλον.

3. Μόνιμοι διορισμοί και στα ΚΕΔΑΣΥ

Και στα ΚΕΔΑΣΥ θα πραγματοποιηθούν μόνιμοι διορισμοί για πρώτη φορά τόνισε ο κος Κατσαρός. Από την πλευρά μας τονίσαμε πως χρειάζεται να υπερκερασθούν κάποια εμπόδια όπως η νομοθετική πρόβλεψη για διορισμούς στα ΚΕΔΑΣΥ που αυτή τη στιγμή απουσιάζει όπως και η παράκαμψη του προαπαιτούμενου της οκταετούς προϋπηρεσίας στην εν λόγω δομή.

4. Αλλαγές στα ΚΕΔΑΣΥ και ΕΔΥ

Αναφέραμε στον Γ.Γ. ΥΠΑΙΘΑ πως πολλά ακούγονται για αλλαγές στα ΚΕΔΑΣΥ και τον καλέσαμε να τοποθετηθεί ως προς τι ισχύει.

Ο κος Κατσαρός μας ανέφερε επί του θέματος πως αυτή τη στιγμή υφίσταται μια επεξεργασία επί του τρόπου λειτουργίας των ΚΕΔΑΣΥ και των ΕΔΥ και των πρωτοκόλλων που αυτοί οι θεσμοί πρέπει να διαθέτουν, όπως και κάποιες συνέργειες με το Υπουργείο Υγείας αναφορικά με τη διαδικασία της διάγνωσης όταν απαιτείται Παιδοψυχίατρος.

5. Αξιοποίηση του ΕΕΠ στο συμπεριληπτικό σχολείο

Η πρότασή μας, η οποία αποτελεί μέρος των παγίων διεκδικήσεων της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για πλαισίωση των γενικών σχολείων με μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ, προς τον Γενικό Γραμματέα του ΥΠΑΙΘΑ ήταν στην κατεύθυνση υλοποίησης ενός πιλοτικού προγράμματος, όπου σε επιλεγμένα μεγάλα σχολεία γενικής εκπαίδευσης της χώρας θα υπήρχε η δυνατότητα ένταξης των ειδικοτήτων του ΕΕΠ και ΕΒΠ, ώστε οι μαθητές να λαμβάνουν ολιστικές παροχές σε συμπεριληπτικό επίπεδο.

Επί του θέματος ο κος Κατσαρός ζήτησε την καταγραφή της πρότασης ώστε να συζητηθεί εκτενώς.

6. Σχολική βία-Εμφαση στην πρόληψη

Εδώ καταθέσαμε την άποψή μας πως αδήριτος ανάγκη είναι η προσήλωση των ενεργειών για την καταπολέμηση της σχολικής βίας και εκφοβισμού στον τομέα της πρόληψης, με αξιοποίηση των μελών ΕΕΠ Κοινωνικών Λειτουργών ΠΕ30 και Ψυχολόγων ΠΕ23 που εργάζονται στο πεδίο.

7. “Ανοιχτό σχολείο”

Επιβεβαιώσαμε στη συζήτηση με τον Γ.Γ. ΥΠΑΙΘΑ κο Κατσαρό, ότι η υπό διαμόρφωση εξαγγελθείσθα από τον Υπουργό ΠΑΙΘΑ κο Κυριάκο Πιερρακάκη νομοθετική πρωτοβουλία υπό τον τίτλο “Ανοιχτό σχολείο” θα περιλαμβάνει και διατάξεις αναφορικά με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) και σύμφωνα με πληροφορίες μας θα έλθει στη βουλή για συζήτηση και ψήφιση μετά τα νομοσχέδια για τα Πανεπιστήμια (“Ελεύθερο Πανεπιστήμιο”) και την αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.

Οι Αιρετοί ΚΥΣΕΕΠ

Γεωργία  Μπουλμέτη και Βασίλης Βούγιας

Δείτε επίσης

Το σχέδιο Πιερρακάκη για την παιδεία: “Ανοιχτό σχολείο”-“Στοχευμένη επαγγελματική εκπ/ση”-“Ελεύθερο Πανεπιστήμιο” 

Παρουσιάστηκε το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπ/ση-Δηλώσεις Πρωθυπουργού και Υπουργού Παιδείας 

Σχετικά με τις προσλήψεις Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων για την καταπολέμηση της σχολικής βίας-Πόσες είναι τελικά 

Οι 8.794 προσλήψεις αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ έως 28.11.2023 ανά κλάδο-δομή και Φάση πρόσληψης 

Καθηκοντολόγια εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ σε Σχολεία-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-Παράλληλη-Τ.Ε-Δ/ντων-Συμβ. Εκπ/σης-Συλλ. διδ/ντων 

Πριν φύγετε

Νέοι μισθοί εκπαιδευτικών από 1η Ιανουαρίου 2024: Πίνακας με καθαρά ποσά-Πότε θα πιστωθούν

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση