Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συνάντηση ΟΛΜΕ με ΙΕΠ: Τι απάντησε ο Πρόεδρος Σ. Δουκάκης στα ζητήματα που έθεσε το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συνάντηση ΟΛΜΕ με ΙΕΠ: Τι απάντησε ο Πρόεδρος Σ. Δουκάκης στα ζητήματα που έθεσε το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Συνάντηση ΟΛΜΕ με ΙΕΠ

Με τον Πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) κο Σπυρίδωνα Δουκάκη συναντήθηκε το Δ.Σ της ΟΛΜΕ και κατά τη διάρκεια της συνάντησης ετέθησαν τα ζητήματα της Αξιολόγησης, της επαναφοράς των μαθημάτων των Κοινωνικών Επιστημών και της Καλλιτεχνικής Παιδείας, της επιμόρφωσης, του εκσυγχρονισμού των αναλυτικών προγραμμάτων και των σχολικών εγχειριδίων, της αύξησης των κρουσμάτων βίας στα σχολεία και της Τράπεζας θεμάτων, της ΕΒΕ και των εξετάσεων τύπου PISA.

Ακολουθεί το ενημερωτικό σημείωμα της ΟΛΜΕ με τις απαντήσεις του Προέδρου του ΙΕΠ

ΟΛΜΕ

Α.Π.: 2123

Για την συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον Πρόεδρο του ΙΕΠ

Στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τον Πρόεδρο του ΙΕΠ, κ. Δουκάκη, το ΔΣ της ΟΛΜΕ έθεσε όλα τα ζητήματα που αφορούν στη δευτεροβάθμιας εκπαίδευση:

  1. Αξιολόγηση και μονιμοποίηση νεοδιόριστων

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έθεσε ξανά τις θέσεις του κλάδου τόσο για την ατομική αξιολόγηση όσο και για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας (με βάση και τις επικαιροποιημένες θέσεις του 20ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ) και έθεσε το αίτημα για άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων που έχουν συμπληρώσει τη δόκιμη υπηρεσία. Ο κ. Δουκάκης απάντησε ότι η αξιολόγηση είναι νόμος του κράτους και θα εφαρμοστεί αυτή τη χρονιά ως έχει, αλλά συζητούν τροποποιήσεις που ίσως εφαρμοστούν την επόμενη χρονιά.

  1. Για τα μαθήματα των Κοινωνικών Επιστημών και της Καλλιτεχνικής Παιδείας

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ επανέφερε το αίτημα επαναφοράς των κατηργημένων μαθημάτων. Ο κ. Δουκάκης είπε ότι χρειάζεται επανασχεδιασμός των ωρολογίων προγραμμάτων, χωρίς να διασαφηνίσει ποιες αλλαγές θα γίνουν και σε ποιο χρόνο θα τις κάνουν.

  1. Επιμόρφωση εκπαιδευτικών

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ανέφερε όλα τα προβλήματα που προέκυψαν σε προηγούμενες επιμορφώσεις του ΙΕΠ και διατύπωσε τη θέση του κλάδου για την επιμόρφωση, όπως αυτή αποτυπώθηκε στις αποφάσεις του 20ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ. Ο Πρόεδρος του ΙΕΠ είπε ότι σχεδιάζεται ένα νέο πλαίσιο, που θα εμπεριέχει συνέργειες με φορείς και αποτίμηση των αποτελεσμάτων τους, χωρίς να διασαφηνίσει λεπτομέρειες.

  1. Αναλυτικά προγράμματα, ύλη, βιβλία.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ κατέθεσε τις θέσεις του για ουσιαστικό εκσυγχρονισμό των αναλυτικών προγραμμάτων και σχολικών εγχειριδίων αλλά και το αίτημα για μείωση της ύλης. Ο κ. Δουκάκης είπε ότι προχωρά η διαδικασία συγγραφής νέων βιβλίων, που υπολογίζει να υπάρχουν στα σχολεία το έτος 2025-26 και δήλωσε θετικός στη μείωση της ύλης.

  1. Για τα φαινόμενα βίας στα σχολεία.

Το ΔΣ έθεσε υπόψη του Προέδρου του ΙΕΠ την συνεχή αύξηση των κρουσμάτων βίας στα σχολεία, αναλύοντας τις αιτίες και προτείνοντας συγκεκριμένες προτάσεις αντιμετώπισης αλλά και πρόληψης, όπως αυτές αποφασίστηκαν στο 20ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ. Τονίστηκε ότι η βία δεν αντιμετωπίζεται με πλατφόρμες και ανώνυμες καταγγελίες. Ο κ. Δουκάκης είπε ότι θα μελετήσει τις προτάσεις του Συνεδρίου και ότι θα σχεδιαστεί ένα νέο πλαίσιο.

  1. Τράπεζα θεμάτων, ΕΒΕ, εξετάσεις τύπου PISA

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ κατέθεσε τη σαφή θέση του, τόσο για την τράπεζα θεμάτων όσο και για την ΕΒΕ και τις εξετάσεις τύπου PISA, τεκμηριώνοντας με παιδαγωγικά και επιστημονικά επιχειρήματα. Ο κ. Δουκάκης απάντησε όλα αυτά είναι νόμοι του κράτους και θα συνεχίσουν να υπάρχουν και δήλωσε ότι θα υπάρξουν κάποιες διορθωτικές αλλαγές στην τράπεζα θεμάτων, χωρίς να έχουν αποφασίσει ακόμα ποιες ακριβώς θα είναι αυτές.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ κατέθεσε στο ΙΕΠ τις αποφάσεις του 20ου Συνεδρίου για όλα τα ζητήματα του κλάδου, την έρευνα και τις προτάσεις του ΚΕΜΕΤΕ σχετικά με τις συνέπειες της πανδημίας και της τηλεκπαίδευσης, καθώς και την θέση του κλάδου για τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία.

Δείτε 

Τα θέματα της συνεδρίασης ΚΥΣΔΕ της Παρασκευής 29 Σεπτεμβρίου 2023 

Εργασιακό και διδακτικό ωράριο εκπαιδευτικών: Παράθεση κείμενης νομοθεσίας 

Καθηκοντολόγια εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ σε Σχολεία-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-Παράλληλη-Τ.Ε-Δ/ντων-Συμβ. Εκπ/σης-Συλλ. διδ/ντων 

Λειτουργία Τμημάτων Ενταξης στις Σχολικές Μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης | Οδηγός

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση