Παρασκευή, 17 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συνάντηση ΠΕΝΑΦΑ με ΠΑΣΟΚ: Τι συζητήθηκε με τον Τομ. Παιδείας Στ. Παραστατίδη και τον υποψ. Βουλευτή Αρ. Τσαμπίρα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συνάντηση ΠΕΝΑΦΑ με ΠΑΣΟΚ: Τι συζητήθηκε με τον Τομεάρχη Παιδείας Στ. Παραστατίδη και τον υποψήφιο Βουλευτή Αρ. Τσαμπίρα στη Βουλή.

Συνάντηση ΠΕΝΑΦΑ με ΠΑΣΟΚ

Την Πέμπτη 11.04.2024 πραγματοποιήθηκε στη Βουλή συνάντηση εκπροσώπων της Πανελλήνιας Ενωσης Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (ΠΕΝΑΦΑ) με τον Τομεάρχη Παιδείας Βουλευτή κο Στ. Παραστατίδη και τον υποψήφιο Βουλευτή του Πολιτικού ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κο Αρ. Τσαμπίρα.

Στην εισαγωγική παρουσίαση, η αντιπροσωπεία της ΠΕΝΑΦΑ αναφέρθηκε σε συσσωρευμένα οργανικά κενά που έχουν προκύψει από το 2010, λόγω των αθρόων αποχωρήσεων των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής και την ελλιπή αναπλήρωσή τους, όχι μόνο όσον αφορά σε μόνιμους διορισμούς, αλλά ακόμα και στη στοιχειώδη, προσωρινή έστω, κάλυψη των κενών με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Μόνο κατά τα τελευταία 3 χρόνια, οι αποχωρήσεις έως τις 31/8/2024 θα υπερβαίνουν τις 845, ενώ οι διορισμοί δεν έχουν ξεπεράσει τους 285 στην αντίστοιχη περίοδο. Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του ΥΠΑΙΘΑ για την αντικατάσταση των εκπαιδευτικών που αποχωρούν από την εκπαίδευση με τον κανόνα 1:1, θα πρέπει φέτος οι μόνιμοι διορισμοί που θα ανακοινωθούν να εμπεριέχουν 560 Καθηγητές Φυσικής Αγωγής, ώστε να καλυφθεί το κενό μόνο των τελευταίων τριών ετών.

Για μια ακόμα φορά οι εκπρόσωποι της ΠΕΝΑΦΑ τόνισαν την αναγκαιότητα της εισαγωγής του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στην προσχολική εκπαίδευση, στοιχείο που αν και είχε αναγνωριστεί από την απερχόμενη κα Υπουργό Παιδείας, τελικά παρέμεινε απλά εξαγγελία, ενώ αντίθετα η διδασκαλία της ξένης γλώσσας έχει εισαχθεί στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα με πιλοτική μορφή, δημιουργώντας εύλογα ερωτήματα για την άνιση μεταχείριση των εκπαιδευτικών μαθημάτων και την προτεραιοποίηση του ΥΠΑΙΘΑ.

Έγινε αναφορά στην αδικαιολόγητη καθυστέρηση που παρατηρείται από το ΥΠΑΙΘΑ στο σχεδιασμό υλοποίησης της λειτουργίας των Προτύπων Αθλητικών Σχολείων και στην καθυστέρηση έκδοσης της εφαρμοστικής Εγκυκλίου σχετικά με την αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ενώ περιγράφηκε αναλυτικά η αναγκαιότητα ύπαρξης εκπαιδευτικού Ειδικής Φυσικής Αγωγής στους μαθητές που υποστηρίζονται με «παράλληλη στήριξη».

Σύμφωνα με την ενημέρωση της ΠΕΝΑΦΑ, στη συνέχεια, ακολούθησε διάλογος για τις παλινωδίες του ΥΠΑΙΘΑ ως προς την σύσταση νέων οργανικών θέσεων «Ειδικοτήτων» στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, όπου και εκεί διογκώνεται κάθε χρόνο το πρόβλημα και μοναδικοί χαμένοι είναι οι μικροί μαθητές, που κάθε χρόνο αλλάζουν εκπαιδευτικό.

Τέλος, έγινε μνεία στην επαναφορά του μαθήματος της Ολυμπιακής Παιδείας και του προγράμματος «ΕΥΖΗΝ», καθώς τα φαινόμενα βίας αποτελούν καθημερινότητα πια στις σχολικές μονάδες, ενώ οι συνέπειες της πανδημίας φαίνεται πως έχουν επηρεάσει σημαντικά το μαθητικό πληθυσμό και τις συνήθειές του.

Ο Τομεάρχης του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κος Παραστατίδης και ο κος Τσαμπίρας, άκουσαν με πολλή προσοχή τα επιχειρήματα των εκπροσώπων της ΠΕΝΑΦΑ και εύστοχα σχολίασαν την αναγκαιότητα ενίσχυσης του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στην Εκπαίδευση ως εργαλείο καταπολέμησης της σχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού (bullying), αλλά και ως μέθοδο καταπολέμησης της παχυσαρκίας στους μικρούς μαθητές και τους εφήβους. Δεν παρέλειψαν ακόμα να αναφερθούν στη δυσκολία άντλησης και ανάδειξης των συγκεκριμένων στοιχείων εκ μέρους μας, στοιχείο που εξυπηρετεί μόνο την εκάστοτε Διοίκηση του Υπουργείου.

Δείτε επίσης

Ολυμπισμός και Ολυμπιακή Παιδεία: Η Θεωρία της Ελλάδας και η Πρακτική της Αυστραλίας – Επιστολή ΠΕΝΑΦΑ

Πρόγραμμα ΕΥΖΗΝ στα σχολεία: Τον επανασχεδιασμό, την επικαιροποίηση και την επανέναρξη του ζητάει η ΠΕΝΑΦΑ 

Ιδρυση νέων οργανικών και μόνιμους διορισμούς Καθηγητών Ειδικής Φυσικής Αγωγής ζητά η ΠΕΝΑΦΑ 

Μαθησιακές επιδόσεις Eλλήνων μαθητών: “Καμπανάκι” ΟΟΣΑ-Τι ειπώθηκε στο Φόρουμ των Δελφών

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση