Σάββατο, 14 Σεπτεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συνάντηση ΣΑΚΕΑ-ΠΑΣΥΔΕΕΑ με Γ. Γ. ΥΠΑΙΘΑ Ι. Κατσαρό και Δ/ντή ΕΑΕ Ι. Μπουσδούνη | Τι συζητήθηκε

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Γ. Σταματάκος (Πρόεδρος ΠΑΣΥΔΕΕΑ)-Ι. Μπουσδούνης (Δντής ΕΑΕ)-Αλεξάνδρα Κούση (Πρόεδρος ΣΑΚΕΑ)

Συνάντηση ΣΑΚΕΑ-ΠΑΣΥΔΕΕΑ με Γενικό Γραμματέα Ι. Κατσαρό και Διευθυντή ΕΑΕ Ι. Μπουσδούνη – Τι συζητήθηκε για ΚΕΔΑΣΥ-Τμήματα Ενταξης-Παράλληλη-ΕΕΕΕΚ και άλλα θέματα.

Συνάντηση ΣΑΚΕΑ-ΠΑΣΥΔΕΕΑ με Γ. Γ. Ι. Κατσαρό και Δ/ντή ΕΑΕ Ι. Μπουσδούνη

Το τι συζητήθηκε κατά τη διάρκεια της χθεσινής -03.08.2023- συνάντησης των Συλλόγων ΣΑΚΕΑ και ΠΑΣΥΔΕΕΑ με τον Γενικό Γραμματέα Α/θμιας και Β/θμιας και ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘΑ κο Ιωάννη Κατσαρό και τον Δ/ντή ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘΑ κο Ιωάννη Μπουσδούνη, κοινοποίησε η Πρόεδρος του ΣΑΚΕΑ Αλεξάνδρα Κούση.

Ακολουθεί η ενημέρωση για τη συνάντηση ΣΑΚΕΑ-ΠΑΣΥΔΕΕΑ

Ολοκληρώθηκε χθες 03/08 η συνάντηση των συλλόγων ΣΑΚΕΑ και ΠΑΣΥΔΕΕΑ που εκπροσωπήθηκαν από την πρόεδρο κα Κούση Αλεξάνδρα και τον κ. Σταματάκο Γιώργο με τον Διευθυντή Ειδικής Αγωγής κ. Μπουσδούνη και τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου, κ. Κατσαρό.

Στην ατζέντα της συζήτησης μεταξύ άλλων τέθηκαν και συζητήθηκαν διεξοδικά τα κάτωθι:

Αναφορικά με τα ΚΕΔΑΣΥ

Μόνιμοι διορισμοί, σταθμισμένα εργαλεία για την αξιολόγηση, ηλεκτρονικός φάκελος αξιολόγησης παιδιού (πορτοφολιο) επιπλέον διεπιστημονικές ομάδες και ίδρυση νέων ΚΕΔΑΣΥ όπως και η δυνατό συμβουλευτικής γονέων και επαγγελματικός προσανατολισμός μαθητών.

Σχετικά με την Ίδρυση και στελέχωση με μόνιμο προσωπικό των νέων Τμημάτων ένταξης και νέων σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής ΣΜΕΑΕ.

Τον Αύγουστο αναμένουμε το ΦΕΚ με την ίδρυση νέων σχολικών μονάδων.

Όπως και η άνετη λειτουργία όσων έχουν ήδη ιδρυθεί από φέτος (πχ ΕΕΕΕΚ Περιστερίου).

Πιο συγκεκριμένα για τα ΕΕΕΕΚ:

Βιβλία στα ΕΕΕΕΚ για όλους τους μαθητές (μαθητές με προβλήματα όρασης) Ένταξη των μαθητών μας στην αγορά εργασίας καθώς και αξιολόγηση των μαθητών μετά ώστε να εντάσσονται σε εργασία με μαθητεία πρακτική Εργαστηριακός εξοπλισμός- Κτηριακές εγκαταστάσεις.

Συζητήθηκαν επίσης:

Επαγγελματικά δικαιώματα μαθητών στα ΕΝΕΕΓΥΛ ΕΠΑΛ ΕΕΕΕΚ.

Αναφορικά με την Παράλληλη στήριξη:

Αλλαγές στη νομοθεσία όπως και στο Καθηκοντολόγιο καθώς και συνεργασία γενικής αγωγής και ειδικής αγωγής τρόπος. Τρόπος αξιολόγησης μαθητή και από τον εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής και από τον εκπαιδευτικό της γενικής (στο μαθησιακό). Ηλεκτρονικός φάκελος μαθητή που θα ανεβαίνουν οι αξιολογήσεις ώστε ο μαθητής να μπορούμε να παρατηρούμε την πορεία του. Οργανικοτητα παράλληλης στήριξης.

Για τα Τμήματα Ένταξης:

Επέκταση και σε άλλες ειδικότητες Δευτεροβάθμιας. Τρόπος υπολογισμού των οργανικών κενών. Επιπλέον εισαγωγή εκπαιδευτικού στην τάξη μέσο του follow up για ένα υποστηρικτικό σχολείο για τον μαθητή και την αυτονόμηση του.

Ηλεκτρονικός φάκελος αναπληρωτή και μόνιμου εκπαιδευτικού (με τα ακαδημαϊκά προσόντα ΜΚ κτλ) και ηλεκτρονική υπογραφή ανάληψης προϋπηρεσίας (να μειωθεί η γραφειοκρατία).

Να υπάρξει μέριμνα να μπορέσουν οι αναπληρωτές να εξυπηρετηθούν σε δημόσια νοσοκομεία για τις γνωματεύσεις που χρειάζονται παθολόγου – ψυχιάτρου.

Οι καθηγητές στην ειδική αγωγή να προτάσσονται στην ειδική αγωγή τόσο για μετάθεση όσο για απόσπαση καθώς αυτό εξυπηρετεί το συμφέρον των παιδιών.

Επίσης στην Δευτεροβάθμια να δουλεύουν μόνο δευτεροβάθμιοι εκπαιδευτικοί πχ ΕΕΕΕΚ (Πιο συγκεκριμένα το πρόβλημα με τους πε78 στην ειδική θα πρέπει να λυθεί και να μην εργάζονται δάσκαλοι από το ΠΑΜΑΚ καθώς είναι τελείως διαφορετικό το διδακτικό αντικείμενο).

Για τον μόνιμο διορισμό η μοριοδοτηση και στους δυο γονείς μετα τον διαζύγιο ασχέτως με την επιμέλεια καθώς και απαραίτητη εκτός και αν έχει ένας εκ των δύο στερηθεί την γονική μέριμνα αμετάκλητα.

• Έκπτωση για όλους τους εκπαιδευτικούς σε εισιτήρια 50% τόσο στις αστικές και υπεραστικές επικοινωνίες σε όλη τη διάρκεια του χρόνου.

• Να δοθεί για όλους τους εκπαιδευτικούς κάρτα μετακινήσεις διοδίων κάθε έτος 50 ευρώ

• Στέγαση αναπληρωτών/τριών – μονίμων(έγγραφο 49787/7.6.2323 ) Αντικατάσταση της λέξης δύναται / μπορούν, με υποχρεούνται οι δήμοι να παρέχουν καταλύματα ή χρηματική αποζημίωση ή ανταποδοτικά(ρεύμα , νερό , φαγητό, ιντερνετ)

• Ενίσχυση για αγορά εκπαιδευτικών μέσων (υπολογιστή, βιβλίων και υλικοτεχνικού εξοπλισμού)

• Να ξεκινήσει η σίτιση των εκπαιδευτικών/τριων στις στρατιωτικές λέσχες και στις λέσχες πανεπιστήμιων σε όλες τις περιοχές που υπάρχει αυτή η δυνατότητα.

• Να εγκριθεί το επίδομα στην ειδική αγωγή για τους/τις εκπαιδευτικούς (όπως ίσχυε σύμφωνα με το ν. 3205/2003, αρ. 8, παρ. 12β)

• Να επιτρέπεται η άδεια με αποδοχές για επιμόρφωση στο εξωτερικό (συμμετοχή σε σεμινάρια/συνέδρια) και στους/στις αναπληρωτές/τριες και όχι μόνο στους/στις μόνιμους/μες εκπαιδευτικούς.

• Εκπαιδευτικές εκδρομές-προγράμματα σε άλλες χώρες αντίστοιχων χώρων για μεταφορά και απόκτηση εμπειριών με εφαρμογή στην εκπαίδευση ειδική αγωγή ως μετεκπαίδευση στη λειτουργία της ειδικής αγωγής σε ένα διαφορετικό σύστημα. Να δίνεται σε όλους και όλες τους αναπληρωτές/τριες η δυνατότητα (συνήθως στα αντίστοιχα προγράμματα π.χ. Εrasmus συμμετέχουν κυρίως οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί).

• Να επιδοτηθεί μέρος των διδάκτρων για έξτρα επιμόρφωση στην ειδική αγωγή (π.χ. σεμινάρια TEACCH, PECS, MAKATON, ΑΒΑ, Αθηνά ΤΕΣΤ κλπ.).

• Ανταλλαγή εκπαιδευτικών σε σχολεία μέσα από προγράμματα εκπαίδευσης.

• Κάλυψη των κενών των αναπληρωτών σύμφωνα με τις γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ και Στελέχωση τους απο την α φάση αναπληρωτών. Σε κενά (τα οποία δημιουργούν μεγάλη δυσλειτουργία από τη μη άμεση κάλυψη τους) όπου παρατηρούνται να καλύπτονται άμεσα με ειδική πρόσκληση και να μην περιμένουμε την επόμενη φάση.

• Μόνιμοι διορισμοι στην ειδική αγωγή( καθώς εμείς δεν έχουμε συντάξεις και έχουμε αυξανόμενες ανάγκες κάθε χρόνο).

•  Μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορικό να παρέχουν τα ελληνικά πανεπιστήμια ΔΩΡΕΑΝ η με μικρό αντίτιμο ώστε να υπάρχει και εσωτερική χρηματοδότηση.

Συνάντηση ΣΑΚΕΑ-ΠΑΣΥΔΕΕΑ

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον κ. Γιάννη Μπουσδούνη και τον κ. Κατσαρό για τον ειλικρινή και εποικοδομητικό διάλογο που είχαν μαζί μας όπως και για το χρόνο που μας διέθεσαν.

Ευελπιστούμε ότι θα συνεχίσουμε στο ίδιο άριστο κλίμα τη συνεργασία μας και θα φανούμε χρήσιμοι στο έργο τους αλλά και στους συναδέλφους που εκπροσωπούμε. Καλή δύναμη στο έργο σας.

Δείτε επίσης

Χρονοδιάγραμμα προσλήψεων αναπληρωτών και μόνιμων διορισμών εκπ/κών γενικής και ΕΑΕ και ΠΕ23/ΠΕ30 

Κενά ΕΕΠ-ΕΒΠ σε Ειδικά-ΚΕΔΑΣΥ-ΣΔΕΥ ανά κλάδο/περιοχή-Στατιστικά περσινής Α Φάσης προσλήψεων-Διορισμοί

Αριθμοί ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022-23: Μόνιμοι και αναπληρωτές ανά τύπο σχ. μονάδας, περιοχή/δομή διορισμού/πρόσληψης & Πρόγραμμα 

Οδηγός νεοδιόριστου εκπαιδευτικού-ΕΕΠ-ΕΒΠ: Δικαιολογητικά-Ανάληψη υπηρεσίας-Ορκωμοσία-Τοποθέτηση-Μισθός-Αδειες 

Διαδικασία τοποθέτησης νεοδιόριστου: Το νομοθετικό πλαίσιο για προσωρινή και οριστική τοποθέτηση 

Εκκαθαρισμένοι πίνακες-Τελική ενημέρωση: Eκπαιδευτικών Α/θμιας, Β/θμιας και Ειδικής Αγωγής και μελών ΕΕΠ/ΕΒΠ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση