Κυριακή, 29 Ιανουαρίου 2023

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συνάντηση σωματείων με Κόπτση: Τι είπε για αξιολόγηση, μονιμοποίηση, Δ Φάση προσλήψεων, ωράριο Νηπιαγωγών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συνάντηση σωματείων με Κόπτση: Τι είπε για την αξιολόγηση, τη μονιμοποίηση νεοδιόριστων, τη Δ Φάση προσλήψεων, το ωράριο Νηπιαγωγών κ.α.

Συνάντηση σωματείων με Κόπτση

Συνάντηση πραγματοποιήθηκε σήμερα Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2022 στο πλαίσιο της κινητοποίησης εκπαιδευτικών στο ΥΠΑΙΘ, αντιπροσωπείας Σωματείων με τον Γ.Γ. ΥΠΑΙΘ κο Α. Κόπτση.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ “Ο Σωκράτης”, ο κος Κόπτσης δήλωσε μεταξύ άλλων ότι:

  • Η ατομική αξιολόγηση θα εφαρμοστεί από φέτος και είναι έτοιμες η ΚΥΑ και οι πλατφόρμες.
  • Για το ζήτημα της μονιμοποίησης των νεοδιόριστων-δόκιμων εκπαιδευτικών το ΥΠΑΙΘ θα τοποθετηθεί την επόμενη βδομάδα. Κατά την αντιπροσωπεία των Σωματείων προετοιμάζεται ρύθμιση, που θα συνδέει την μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών με την ατομική τους αξιολόγηση, δηλαδή πρώτα αξιολόγηση και μετά μονιμοποίηση.
  • Το ωράριο των Νηπιαγωγών είναι συμβατό με το ωράριο των ολιγοθέσιων σχολείων. Εδώ πρότεινε τη δημιουργία πολυθέσιων-πολυδύναμων Νηπιαγωγείων στα αστικά κέντρα, ζητώντας από τα σωματεία να καταθέσουν τις προτάσεις τους.
  • Τις επόμενες ημέρες θα προχωρήσει το ΥΠΑΙΘ σε Δ’ φάση προσλήψεων στη Γενική Εκπαίδευση για τα λίγα, όπως ανέφερε, εναπομείναντα κενά. Για την Ειδική Αγωγή θα γίνει κάτι αντίστοιχο, μετά τη Γενική.
Αναλυτικά η Ανακοίνωση του Συλλόγου

Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ “Ο Σωκράτης”

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΥΠΑΙΘ ΣΤΙΣ 25-11-22

Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Παρασκευή 25/11, η προγραμματισμένη, από την πανελλαδική σύσκεψη συντονισμού πρωτοβάθμιων σωματείων (19/11/2022), κινητοποίηση Συλλόγων Π. Ε. και ΕΛΜΕ στο Υπουργείο Παιδείας.

Στο πλαίσιο της κινητοποίησης, πραγματοποιήθηκε συνάντηση αντιπροσωπείας των σωματείων με το Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ κ. Κόπτση.

Από την συνάντηση έγινε φανερό ότι το ΥΠΑΙΘ προετοιμάζει νέο γύρο επίθεσης.

Συγκεκριμένα:

α) Ο Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ δήλωσε ότι η ατομική αξιολόγηση θα εφαρμοστεί από φέτος. Τα πάντα είναι έτοιμα (πλατφόρμες, ΚΥΑ κλπ), όπως ο ίδιος δήλωσε.

β) Για το ζήτημα της μονιμοποίησης των νεοδιόριστων-«δόκιμων» συναδέλφων δήλωσε πως το ΥΠΑΙΘ θα τοποθετηθεί την επόμενη βδομάδα. Ωστόσο, δεν δεσμεύτηκε για την εφαρμογή του νόμου, που προβλέπει τη μονιμοποίηση των “δόκιμων” συναδέλφων, αφού έχει πλέον παρέλθει η διετία. Είναι φανερό, με βάση και τα παραπάνω, ότι προετοιμάζεται ρύθμιση, που θα συνδέει την μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών με την ατομική τους αξιολόγηση, δηλαδή πρώτα αξιολόγηση και μετά μονιμοποίηση. Ο Γ.Γ. επιφυλάχθηκε να απαντήσει για το τι θα γίνει και στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης που προχώρησαν στην έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης, παραπέμποντας σε απόφαση του ΥΠΑΙΘ την επόμενη βδομάδα.

γ) Για το ωράριο των Νηπιαγωγών δήλωσε πως είναι συμβατό με το ωράριο των ολιγοθέσιων σχολείων και πρότεινε τη δημιουργία πολυθέσιων-πολυδύναμων Νηπιαγωγείων στα αστικά κέντρα, ζητώντας από τα σωματεία να καταθέσουν τις προτάσεις τους. Υπεκφεύγοντας, δήλωσε ότι θα εξετάσει το ζήτημα , αφού πρώτα συμβουλευτεί δικηγόρους!!! Προκαλεί ο Γ.Γ. του Υπουργείου, ΄΄ ξεχνώντας ΄΄, αναφορικά με συγκεκριμένες προτάσεις που από πέρυσι οι Σύλλογοι Π.Ε. έχουν καταθέσει για το εν λόγω ζήτημα! Είναι επομένως ξεκάθαρο ότι δεν υπάρχει η πολιτική βούληση για ικανοποίηση του πάγιου και δίκαιου αιτήματος για εξίσωση του ωραρίου των νηπιαγωγών με των δασκάλων.

δ) Για το ζήτημα των κενών δήλωσε πως τις επόμενες ημέρες θα προχωρήσει σε Δ’ φάση προσλήψεων στη Γενική Εκπαίδευση για τα εναπομείναντα κενά, που πάντως χαρακτήρισε λίγα. Για την Ειδική Αγωγή δήλωσε πως θα γίνει κάτι αντίστοιχο, μετά τη Γενική. Δήλωσε πως συμφωνεί με την ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών. Χαρακτηριστικό της πραγματικής κατάστασης είναι το γεγονός ότι υπάρχουν ακόμα σχολεία με κενά, ακόμα και με τεράστιες ελλείψεις ειδικά στην ειδική αγωγή παράλληλες, Τ.Ε (π.χ Αν. Αττική 100 κενά στην παράλληλη στήριξη, στην τελευταία φάση προσλάβανε μόνο 1). Επίσης να αναφέρουμε χαρακτηριστικά το Γυμνάσιο Πόρου λείπουν 5 εκπαιδευτικοί από την αρχή της σχολικής χρονιάς, όπου έχουν ανατεθεί συνολικά 22 ώρες υποχρεωτικές υπερωρίες!

ε) Τέλος, τέθηκε από τον Πρόεδρο της ΕΛΜΕ Πειραιά, το ζήτημα της συνδικαλιστικής δίωξης (παραπομπή στο Πειθαρχικό συμβούλιο με την κατηγορία της παράβασης καθήκοντος) του Διευθυντή του 8ου Γυμνασίου Πειραιά, που συμμετέχει στην Απεργία-Αποχή του σωματείου από το θεσμό των Μεντόρων-Συντονιστών. Εδώ η απάντηση του Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ ήταν αποκαλυπτική! Δήλωσε πως δεν μπορεί να γίνει ανεκτή η μη εφαρμογή των νόμων και πως το δικαίωμα στην Απεργία δεν υφίσταται για το Πρωτοβάθμιο Σωματείο, σύμφωνα με το νομικό επιτελείο του ΥΠΑΙΘ! Πρόκειται για ξεκάθαρη ομολογία ότι η συνδικαλιστική δίωξη γίνεται με άνωθεν απόφαση και εντολή, προκειμένου να χτυπηθεί το απεργιακό δικαίωμα και ιδιαίτερα το δικαίωμα των Α/θμων σωματείων να την κηρύσσουν.

Το ΥΠΑΙΘ, όπως φαίνεται, αναλαμβάνει ρόλο πλέον και εισαγγελέα-δικαστή, κρίνοντας από μόνο του την νομιμότητα μιας απεργιακής κινητοποίησης. Κάτι που προφανώς είναι παντελώς αυθαίρετο και επικίνδυνο. Από την πλευρά της αντιπροσωπείας, δηλώθηκε ότι δεν πρόκειται να φοβηθούν οι εκπαιδευτικοί από αυτές τις μεθοδεύσεις, ότι το δικαίωμα στην Απεργία, είναι αδιαπραγμάτευτο και θα το υπερασπιστούν με τον Αγώνα τους οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν!

Συνάδελφοι, συσπειρωμένοι στα σωματεία μας κλιμακώνουμε τον αγώνα μας για να γίνουν πράξη τα δίκαια αιτήματά μας. Καλούμε τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και Ο.Λ.Μ.Ε. να πάρουν απόφαση για προειδοποιητική απεργία τον Δεκέμβριο.

ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΜΟΝΗ – ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ

Δείτε επίσης

Τροπολογία για δόκιμους εκπαιδευτικούς-ΕΕΠ/ΕΒΠ: Μπορούν να είναι υποψήφιοι Διευθυντές-Αξιολόγηση και μονιμοποίηση μετά 

Πλατφόρμα αξιολόγησης σχολικών μονάδων ΙΕΠ: ΦΕΚ-Καταχώριση στοιχείων και ρόλοι στην εφαρμογή 

Εισαγωγική επιμόρφωση εκπαιδευτικών-ΕΕΠ και ΕΒΠ: Διαδικασία-Αιτήσεις-Πρόγραμμα | Απόφαση 

ΟΚΑΝΑ-προκήρυξη 20 Ψυχολόγων: Αιτήσεις 22 Νοεμβρίου έως 11 Δεκεμβρίου 2022

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση