Τρίτη, 18 Ιουνίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συνεδριάζει το ΚΥΣΔΕ 26 Απριλίου 2024: Τα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συνεδριάζει το ΚΥΣΔΕ 26 Απριλίου 2024: Τα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης του Συμβουλίου – Ενημερωτικό Σημείωμα του Αιρετού στο ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλου.

Συνεδριάζει το ΚΥΣΔΕ 26 Απριλίου 2024

Την Παρασκευή 26 Απριλίου 2024 θα συνεδριάσει το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΔΕ), σύμφωνα με ενημερωτικό σημείωμα του Αιρετού στο ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλου, ο οποίος παραθέτει τα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης του Συμβουλίου.

Ακολουθεί η ενημέρωση του Αιρετού για τα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης του Συμβουλίου αλλά και για την εκπαιδευτική επικαιρότητα.

Ενημερωτικό του αιρετού στο ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλου εκλεγμένου με το ψηφοδέλτιο των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

Θέμα: Σχετικά με την ημερήσια διάταξη του ΚΥΣΔΕ στις 26/4/2024 και την εκπαιδευτική επικαιρότητα.

 Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Το ΚΥΣΔΕ θα συνεδριάσει την Παρασκευή 26 Απριλίου με ευρεία θεματολογία. Ο μεγαλύτερος όγκος των υπό εξέταση θεμάτων αφορά στις ενστάσεις επί των μεταθέσεων σε γενική, ΕΑΕ, μουσικά, καλλιτεχνικά σχολεία. Επίσης θα εξεταστούν αιτήσεις αμοιβαίας μετάθεσης, αιτήσεις παραίτησης από την υπηρεσία, αλλά και νέες αποσπάσεις και ανακλήσεις. Πιο συγκεκριμένα τα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης της συνεδρίασης του ΚΥΣΔΕ στις 26/04 είναι τα παρακάτω:

  1. Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών μόνιμου εκπαιδευτικού των ΣΑΕΚ
  2. Αποδέσμευση εκπαιδευτικού για απόσπαση για λόγους υγείας μέσω ΕΣΚ
  3. Αποσπάσεις κατά προτεραιότητα συζύγων ένστολων
  4. Ανάκληση απόσπασης ΕΑΕ
  5. Ενστάσεις επί των μεταθέσεων ΕΑΕ
  6. Ανακλήσεις μεταθέσεων ΕΑΕ
  7. Ενστάσεις αναφορικά με τα οργανικά κενά για τις μεταθέσεις έτους 2024 σε περιοχές μετάθεσης. Ενστάσεις και ανακλήσεις γενικών μεταθέσεων
  8. Αιτήσεις – Ενστάσεις εκπαιδευτικών για μη ένταξη σε ειδική κατηγορία μετάθεσης
  9. Επανεξέταση ένταξης εκπαιδευτικού σε ειδική κατηγορία μετάθεσης
  10. Αμοιβαίες μεταθέσεις από περιοχή σε περιοχή
  11. Ενστάσεις μεταθέσεων εκπαιδευτικών γενικής παιδείας σε Μουσικά Σχολεία έτους 2024
  12. Διαβίβαση από την Επιστημονική Επιτροπή Μουσικής Παιδείας (ΕΕΜΠ) ενστάσεων αποσπάσεων εκπαιδευτικών μουσικής παιδείας για το διδακτικό έτος 2023-2024
  13. Εξέταση διορθωτικής εισήγησης ΕΕΜΠ επί των μεταθέσεων εκπαιδευτικών μουσικής παιδείας έτους 2024 (από αναβολή)
  14. Ένσταση εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ08 επί των μεταθέσεων σε Καλλιτεχνικά Σχολεία έτους 2023
  15. Ενστάσεις επί των μεταθέσεων σε Καλλιτεχνικά Σχολεία έτους 2024
  16. Επανεξέταση αίτησης μετάθεσης σε Πειραματικό Σχολείο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης έτους 2024
  17. Ανάκληση μετάθεσης σε Πειραματικό Σχολείο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
  18. Αποσπάσεις εκπαιδευτικών ΔΕ σε ερευνητικά κέντρα έτους 2024-2025
  19. Εξέταση αιτήσεων για άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή σε στελέχη εκπαίδευσης
  20. Εξέταση αιτήσεων εκπαιδευτικών ΔΕ για παραίτηση από την υπηρεσία
  21. Εξέταση αίτησης διακοπής απόσπασης εκπαιδευτικού Δ.Ε. στο Σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας Ηρακλείου
  22. Εξέταση αίτησης για παράταση απόσπασης εκπαιδευτικού Δ.Ε. στο Σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας Ηρακλείου

Σχετικά με τις σχολικές εκδρομές και τις πρωτόγνωρες καταστάσεις αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών η θέση της Ομοσπονδίας για το πολύ σοβαρό αυτό ζήτημα είναι η ακόλουθη:

« H πληθώρα περιστατικών τα οποία σχετίζονται με τη λειτουργία των σχολικών μονάδων ή την πραγματοποίηση σχολικών εκδρομών και καταλήγουν σε πρωτόγνωρες καταστάσεις αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών με όρους δικαστικούς και αστυνομικούς πρέπει να σταματήσει.

Δεν μπορεί να γίνεται αποδεκτή μια πραγματικότητα στην οποία οι εκπαιδευτικοί συλλαμβάνονται ή τίθενται υπό κράτηση σε ρόλο εν δυνάμει υποδίκων και βρίσκονται αντιμέτωποι με μια διαδικασία η οποία μπορεί να φτάσει ακόμη και στο επίπεδο του να δίνουν δακτυλικά αποτυπώματα, να τους βγάζουν φωτογραφία σε μια διαδικασία αντίστοιχη εγκληματιών και να τους κρατούν για ώρες σε αστυνομικές διευθύνσεις.

Και η αντιμετώπιση αυτή να προκύπτει ως συνέπεια της άσκησης του λειτουργήματος τους και για καταστάσεις στις οποίες ουσιαστικά υφίστανται το έλλειμα σωστής νομοθέτησης της Πολιτείας η οποία στην πράξη επιτρέπει τη στοχοποίηση των συναδελφισών και των συναδέλφων ενώ την ίδια ώρα υπηρεσίες της Δικαιοσύνης και της Δημόσιας Τάξης αντιμετωπίζουν με όρους ποινικούς τους εκπαιδευτικούς.

Ως εδώ!

Η αλλαγή στο νομοθετικό πλαίσιο είναι επιβεβλημένη όπως και η ανάγκη διασφάλισης της νομικής προστασίας των εκπαιδευτικών.

Στην κατεύθυνση αυτή θα επιδιώξουμε από κοινού με τη ΔΟΕ και σε συνεργασία με την ΑΔΕΔΥ συναντήσεις με τα υπουργεία Παιδείας, Εσωτερικών, Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξης ώστε να επιλυθεί άμεσα το ζήτημα και να μην αντιμετωπίζονται με αυτό τον ακραία υποτιμητικό και προσβλητικό τρόπο οι άνθρωποι της εκπαίδευσης.

Τα όρια ξεπεράστηκαν.

Η αξιοπρέπεια του κόσμου της εκπαίδευσης να γίνει υπόθεση όλων».

Δυστυχώς στο χώρο της ΕΕΚ, έχουμε μια νέα επίθεση της Κυβέρνησης στους/στις αποφοίτους/ες της τάξης μαθητείας των ΕΠΑΛ με εξέταστρα για απόκτηση πτυχίου και κατάργηση της δωρεάν προετοιμασίας τους! Για το ζήτημα αυτό η θέση μας ως εκπροσώπων των ΣΥΝΕΚ είναι η ακόλουθη:

« Καινούργιοι πελάτες στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της Νέας Δημοκρατίας αποτελούν οι απόφοιτοι/ες του Μεταλυκειακού έτους – Τάξη μαθητείας των Επαγγελματικών Λυκείων, με την απόφαση  του  Υπουργείου Παιδείας να πληρώνουν οι ίδιοι/ες εξέταστρα, προκειμένου να έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις για την απόδοση του πτυχίου τους.

Συγκριμένα, σύμφωνα με την προκήρυξη του ΕΟΠΠΕΠ, οργανισμού που εποπτεύεται από το ΥΠΑΙΘ, οι απόφοιτοι/ες  του «Μεταλυκειακού έτους – Τάξη μαθητείας» των ΕΠΑΛ, καλούνται να πληρώνουν εξέταστρα 100 ευρώ για την συμμετοχή τους στις εξετάσεις πιστοποίησης, προκειμένου να αποκτήσουν το «επιπέδου 5» πτυχίο τους που δικαιούνται.

Να σημειώσουμε πως από την καθιέρωση αυτού του θεσμού (2016-2017) μέχρι σήμερα, οι απόφοιτοι/ες   του έτους αυτού, δεν πλήρωναν εξέταστρα για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις πιστοποίησης, αλλά καλύπτονταν αυτά από το ΕΣΠΑ του Υπουργείου Παιδείας.

Το Υπουργείο Παιδείας των «αρίστων» έχει ήδη καθυστερήσει για μια ακόμη φορά τις εξετάσεις αυτές, με αποτέλεσμα να απενταχθούν από το ΕΣΠΑ. Έτσι ενώ είμαστε ήδη στο 2024, στις εξετάσεις αυτές θα συμμετέχουν οι απόφοιτοι/ες της Ε΄και ΣΤ΄φάσης του θεσμού, των σχολικών ετών 2021-22 και 2022-23. Δηλαδή υπάρχουν απόφοιτοι/ες που αναμένουν σχεδόν 2 χρόνια από την αποφοίτησή τους. Αποτέλεσμα να τιμωρούνται διπλά: και καθυστέρησε η απόδοση πτυχίου τους και θα πληρώσουν εξέταστρα.

Επίσης, το Υπουργείο Παιδείας κατάργησε το δωρεάν πρόγραμμα προετοιμασίας των αποφοίτων για τις εξετάσεις πιστοποίησης που είχε θεσμοθετηθεί και υλοποιούνταν από το 2018. Έτσι οι απόφοιτοι/ες  θα πρέπει να προετοιμαστούν μόνοι/ες τους ή να ζητήσουν ιδιωτική βοήθεια, πληρώνοντας βέβαια ανάλογα.

Είναι σαφές ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν νοιάζεται για θεσμούς του δημόσιου σχολείου, όπως το «Μεταλυκειακό έτους – Τάξη μαθητείας» ή ακόμα και το εμβληματικό πρόγραμμα «Μια νέα αρχή-ΜΝΑΕ» των ΕΠΑΛ. Και είναι φανερό αυτό, και από το πως τα διαχειρίστηκε στην πράξη ώστε να απαξιωθούν, αλλά και από το γεγονός πως  δεν τα ενέταξε στη χρηματοδότηση του νέου ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης.

Η κυβέρνηση είναι σαφές ότι δεν νοιάζεται, παρά τις υποκριτικές διακηρύξεις των υπουργών και του πρωθυπουργού,  για τους μαθητές και τις μαθήτριες και τους απόφοιτους/ες , όλων των σχολείων και ιδιαίτερα των Επαγγελματικών Λυκείων. «Κάντο μόνος σου και αν δεν μπορείς να πληρώσεις», αυτό είναι το δόγμα των κυρίων Μητσοτάκη και Πιερρακάκη.

Απαιτούμε:

την κατάργηση των εξέταστρων στις εξετάσεις πιστοποίησης για την απόκτηση του πτυχίου «επιπέδου 5» από τους/τις απόφοιτους/ες του Μεταλυκειακού έτους – Τάξη μαθητείας των Επαγγελματικών Λυκείων,

την επαναλειτουργία του δωρεάν προγράμματος προετοιμασίας των αποφοίτων για τις εξετάσεις αυτές, στα δημόσια ΕΠΑΛ».

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Να σας ενημερώσουμε ότι συνεχίζουμε δυναμικά και ενωτικά τον αγώνα κατά της «αξιολόγησης»! Η απεργία αποχή είναι σε ισχύ τουλάχιστον μέχρι την Παρασκευή 26/4/24 και την πιθανή εκδίκαση της 15ης αγωγής του ΥΠΑΙΘΑ ενάντια στην απεργία αποχή των ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΑΔΕΔΥ!

Το εκπαιδευτικό και συνδικαλιστικό κίνημα, ενωτικά, συλλογικά και αποφασιστικά δηλώνει παρόν στους αγώνες και τις προσπάθειες ενημέρωσης των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των οικογενειών και όλης της κοινωνίας, για να αποτρέψει ακόμα μία φορά τις προσπάθειες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, και της κυβέρνησης συνολικά, να δημιουργήσουν ένα εικονικά λαμπρό, και στην ουσία και τα αποτελέσματά του ζοφερό, με διαχωρισμούς και αποκλεισμούς, ακραία ταξικό σχολείο του μέλλοντος, όπου ο εκπαιδευτικός θα χειραγωγείται και θα είναι υπό τον συνεχή έλεγχο, χωρίς ακαδημαϊκή και παιδαγωγική ελευθερία, και όπου τα σχολεία θα κατηγοριοποιούνται χωρίς να  λαμβάνονται υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και οι ανάγκες του κάθε σχολείου και του μαθητικού δυναμικού του.Τα τελευταία 40 χρόνια οι εκπαιδευτικοί, με τους αγώνες μας, πιστωνόμαστε το γεγονός ότι δεν επιτρέψαμε να γίνει η εκπαίδευση πεδίο «ασκήσεων αξιολόγησης-χειραγώγησης» που είχαν ως στόχο τη συρρίκνωση της παιδαγωγική μας αυτονομίας και την καθυπόταξή μας σε επιβαλλόμενες φόρμες στη μορφή και στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Το ίδιο θα πράξουμε και τώρα. Απέναντι στη νεοφιλελεύθερη κυβερνητική πολιτική, τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης, την καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων, τις αντιδημοκρατικές και αντιεκπαιδευτικές πολιτικές του υπουργείου Παιδείας, χρειάζονται ξεκάθαρες και δυναμικές απαντήσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα με μαζικούς και ενωτικούς αγώνες! Ο αγώνας για την κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/20 και 4823/21 θα είναι μαζικός, ενωτικός και διαρκής! Είναι αγώνας ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ!  

Σας ευχόμαστε καλές γιορτές και καλή Ανάσταση!

 Με συναδελφικούς – αγωνιστικούς  χαιρετισμούς

Αθήνα 24/4/2024

Θοδωρής Κατσωνόπουλος

ηλ. δ/νση:teokatso24@gmail.com

Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ εκλεγμένο με τις Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις ΣΥΝΕΚ

Δείτε επίσης

Εγκύκλιος μετατάξεων-Ορθή επανάληψη: Eκπαιδευτικών και ΕEΠ-ΕΒΠ – Αιτήσεις έως και 01.05.2024 

Αριθμός Τμημάτων Ενταξης ανά ΠΔΕ-Στοιχεία προσλήψεων αναπληρωτών και διορισμών από το Υπ. Παιδείας 

Πως υπολογίζονται τα κενά και πλεονάσματα εκπ/κών-Τι ισχύει για τον αριθμό μαθητών ανά Τμήμα 

Πίνακας διορισμών ΕΕΠ-ΕΒΠ 2020-24: 215% αυξήθηκαν οι μόνιμοι τα τελευταία τέσσερα έτη 

Πριν φύγετε

Οδηγός εκπαιδευτικού 2023-24: Ολα όσα αφορούν στους μόνιμους, νεοδιόριστους και αναπληρωτές 

ΠΑΣΥΔΕΕΑ: Εκπτωση σε μόνιμους και αναπληρωτές για όλο το χρόνο για δρομολόγια που εκτελεί και το πλοίο “Άνεμος”

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση