Δευτέρα, 14 Ιουλίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συνέδριο-Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση: Από τις 9 έως τις 11 Μαΐου 2025 στη Βέροια

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συνέδριο-Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση: Από τις 9 έως τις 11 Μαΐου 2025 στη Βέροια – Υπό την αιγίδα του Δήμου Βέροιας, σε συνεργασία με το ΠΜΣ Δημιουργική Γραφή (ΔΗΓ) του ΕΑΠ και τη ΔΔΕ Ημαθίας.

Συνέδριο-Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση

Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής πρότασης στο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα «Η Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση» μετατίθεται για τις 30 Ιανουαρίου 2025.

Το συνέδριο που διοργανώνεται υπό την αιγίδα του Δήμου Βέροιας, σε συνεργασία με το ΠΜΣ Δημιουργική Γραφή (ΔΗΓ) του ΕΑΠ και τη ΔΔΕ Ημαθίας και θα πραγματοποιηθεί στη Βέροια, από τις 9 ώς τις 11 Μαΐου 2025, θα είναι υβριδικό (διά ζώσης και εξ αποστάσεως).

Αντικείμενο του Συνεδρίου είναι να διερευνήσει και να φωτίσει περαιτέρω πλευρές της αμφίδρομα πλουραλιστικής και πολυφωνικής σχέσης μεταξύ Δημιουργικής Γραφής και Εκπαίδευσης.

Ακολουθεί η σχετική Εγκύκλιος 

ΣΥΝΕΔΡΙΟ: Η Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση

 Βέροια, 9-11 Μαΐου 2025

 www.dideimathias.gr/synedrio

Ποια είναι η σύγχρονη πραγματικότητα αναφορικά με τη σύνδεση

Δημιουργικής γραφής και Εκπαίδευσης και κατά πόσον δύναται περαιτέρω να διερευνηθεί; Μπορεί η Δημιουργική Γραφή να δεξιωθεί νέα πεδία εφαρμογής και μέσω αυτών να εμπλουτίσει το διδακτικό έργο στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση;

Κατά πόσον μπορεί η εκάστοτε παιδαγωγική θεωρία σ’ ένα μαθησιακό περιβάλλον να μετουσιωθεί όντως σε διδασκαλία ανα-δημιουργική, περνώντας από την τέχνη στην τεχνική και αντιστρόφως;

Σε ποιο βαθμό τα διαφορετικά είδη του γραπτού λογοτεχνικού λόγου μπορούν να αφυπνίσουν σε μια σχολική κοινότητα μια συνεργατική και συλλογική συμμετοχή, ενεργοποιώντας συγχρόνως και τον ατομικό αυτοσχεδιασμό;

Κατά πόσον, επίσης, δύναται αυτή η συνεργατική διαδικασία να υπερβεί μια διάσταση ακραιφνώς φιλολογική και να επεκταθεί σε διακαλλιτεχνική (εντάσσοντας το θέατρο, τον κινηματογράφο, τη ζωγραφική, τη μουσική) και διεπιστημονική προοπτική, ικανή να ενσωματώσει και τα ψηφιακά μέσα σε μια μεθοδολογία πλουραλιστικά διδακτική;

Πόσο σημαντικός ελέγχεται ο ρόλος μιας δημιουργικής ανάγνωσης στην εκάστοτε διδακτική πρακτική, καθιστώντας τις λέξεις –ελληνικές ή ξένες, μεταφρασμένες ή μη– πρωταρχικό πεδίο εστίασης κάθε μαθησιακής και εν γένει εκπαιδευτικής εφαρμογής;

Υπό την   αιγίδα   του   Δήμου   Βέροιας,  σε   συνεργασία  με το ΠΜΣ Δημιουργική Γραφή (ΔΗΓ) του ΕΑΠ και τη ΔΔΕ Ημαθίας, διοργανώνεται Πανελλήνιο Συνέδριο με θέμα «Η Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση» , που θα πραγματοποιηθεί στη Βέροια, από τις 9 ώς τις 11 Μαΐου 2025.

Το συνέδριο θα είναι υβριδικό (διά ζώσης και εξ αποστάσεως). Αναφορικά με τη δυνατότητα εξ αποστάσεως συμμετοχής στο Συνέδριο, θα δοθεί προτεραιότητα σε υποψηφίους/ες Συνέδρους με έδρα τους απομακρυσμένες περιοχές από την πόλη διενέργειας του Συνεδρίου. Οι εξ αποστάσεως συμμετοχές δεν μπορούν να υπερβούν το 30% του συνόλου των ανακοινώσεων.

Αντικείμενο του Συνεδρίου είναι να διερευνήσει και να φωτίσει περαιτέρω πλευρές της αμφίδρομα πλουραλιστικής και πολυφωνικής σχέσης μεταξύ Δημιουργικής Γραφής και Εκπαίδευσης.

Κεντρικοί θεματικοί άξονες του Συνεδρίου είναι οι ακόλουθοι:

  • Δημιουργική Γραφή: Θεωρητικές προσεγγίσεις
  • Δημιουργική Γραφή και Διδασκαλία της Γλώσσας
  • Δημιουργική Γραφή και Διδασκαλία της Λογοτεχνίας
  • Δημιουργική Γραφή και Λογοτεχνική Μετάφραση
  • Δημιουργική Γραφή και Διδασκαλία της Ιστορίας
  • Δημιουργική Γραφή και Διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας
  • Δημιουργική Γραφή και Διδασκαλία Ξένων Γλωσσών
  • Δημιουργική Γραφή και Θέατρο
  • Δημιουργική Γραφή και Κινηματογράφος
  • Δημιουργική Γραφή και Δημόσιος Λόγος (δημοσιογραφία, διαφήμιση κ.ά.)
  • Δημιουργική Γραφή και Ψηφιακές Αφηγήσεις
  • Η Δημιουργική Γραφή στην Ψηφιακή πραγματικότητα
  • Δημιουργική Γραφή και Εκπαίδευση Ενηλίκων
  • Δημιουργική Γραφή και Μαθητικές Λέσχες Ανάγνωσης- παραδείγματα και εφαρμογές
  • Δημιουργική Γραφή και Κόμικς
  • Η Δημιουργική Γραφή στην προσχολική αγωγή
  • Η Δημιουργική Γραφή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
  • Δημιουργική Γραφή και Διαχείριση Κρίσεων στη σχολική τάξη
  • Δημιουργική Γραφή: Διεπιστημονικές Συνεργασίες στη σχολική τάξη
  • Θεραπευτικές λειτουργίες της Δημιουργικής Γραφής
  • Όμιλοι Δημιουργικής Γραφής: Παραδείγματα και εφαρμογές
  • Δημιουργική Γραφή: Διεπιστημονικές εφαρμογές Οι ανακοινώσεις δεν θα υπερβαίνουν τα 15 λεπτά.

Γλώσσα του Συνεδρίου είναι η ελληνική.

Αν επιθυμείτε να λάβετε μέρος στο Συνέδριο, σας παρακαλούμε να υποβάλετε συμπληρωμένο το Δελτίο Συμμετοχής (έως 300 λέξεις), το αργότερο ώς τις 30 Ιανουαρίου 2024, και να το στείλετε ηλεκτρονικά – μαζί με ένα σύντομο βιογραφικό σας– στην ιστοσελίδα του Συνεδρίου:

https://www.dideimathias.gr/synedrio/

 Η αποδοχή των υποψηφιοτήτων θα ανακοινωθεί στα τέλη Φεβρουαρίου 2025 και το Πρόγραμμα του Συνεδρίου θα κοινοποιηθεί ως τα τέλη Μαρτίου 2025.

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

 Τάκης Καγιαλής (Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Εξωστρέφειας, Διευθυντής ΠΜΣ Δημιουργικής Γραφής, Καθηγητής ΕΑΠ) Πρόεδρος

Αντιγόνη    Βλαβιανού (Κοσμήτορας Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών, Καθηγήτρια ΕΑΠ)

Ολυμπία Αντωνιάδου (ΣΕΠ ΕΑΠ/ΔΔΕ Ημαθίας)

Ευριπίδης Γαραντούδης (Καθηγητής ΕΚΠΑ/ΣΕΠ ΕΑΠ)

Χρήστος Δανιήλ (ΣΕΠ ΕΑΠ/ ΠΕ02 Θάσου)

Κέλη Δασκαλά (Δρ Φιλολογίας/ΣΕΠ ΕΑΠ)

Μαρίλη Δουζίνα (ΣΕΠ ΕΑΠ/ ΠΕ02 Αρσακείου Ψυχικού)

Κατερίνα Καρατάσου (Αναπλ. Καθ. Παν/μιο Φρέντερικ Κύπρου/ ΣΕΠ ΕΑΠ)

Ευαγγελία Μουλά (ΣΕΠ ΕΑΠ/Σ.Ε. ΠΕ02 ΔΔΕ Δωδεκανήσου)

Άννα Μπουκουβάλα (ΕΔΙΠ Παν/μιο Ιωαννίνων)

Σοφία Νικολαΐδου (ΕΔΙΠ ΑΠΘ/ ΣΕΠ ΕΑΠ)

Γεωργία Πατερίδου (Αναπλ. ΚαθηγήτριαΕΑΠ)

Άννα Πούπου (Επίκ. Καθηγήτρια ΕΚΠΑ/ΣΕΠΕΑΠ)

Νίκος Φαλαγκάς (Δρ Φιλολογίας/ΣΕΠ ΕΑΠ) [ΣΕΠ: Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό]

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

 Αθανάσιος Αλατζόγλου (Δ/ντης ΔΔΕ Ημαθίας) Πρόεδρος

Ηλίας Τσιφλίδης (Αντιδήμαρχος Παιδείας Δήμου Βέροιας)

Θανάσης Δέλλας (Αντιδήμαρχος Κοινωνικών Υποθέσεων Δήμου Βέροιας)

Καλλίστρατος Γρηγοριάδης (Αντιδήμαρχος Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Ψηφιακής Πολιτικής & Καινοτομίας Δήμου Βέροιας)

Ολυμπία Αντωνιάδου (ΣΕΠ ΕΑΠ / ΔΔΕ Ημαθίας)

Ξανθή Αλμπανάκη (Σ.Ε. ΠΕ01 ΔΔΕ Ημαθίας)

Αθηνά Βρεττού (Σ.Ε. ΠΕ06 ΔΔΕ Ημαθίας)

Παύλος Κυργυρίδης (Σ.Ε. ΠΕ11 ΔΔΕ Ημαθίας)

Ελένη Μπαμπαλώνα (Σ.Ε. ΠΕ86 ΔΔΕ Ημαθίας)

Παύλος Περπερίδης (Σ.Ε. ΠΕ02 ΔΔΕ Ημαθίας)

Βασίλης Δαβόρας (ΔΔΕ Ημαθίας)

Απόστολος Ιωαννίδης (ΔΔΕ Ημαθίας)

Γεωργία Αθανασίου (ΔΔΕ Ημαθίας)

Βασιλική Καλλιαρίδου (ΔΔΕ Ημαθίας)

Χάρης Καμπουρίδης (ΔΔΕ Ημαθίας)

Ζωή Κυπαρισσοπούλου (ΔΔΕ Ημαθίας)

Δέσποινα Νάτσιου (ΔΔΕ Ημαθίας)

Τάσος Τζιώνας (ΔΔΕ Ημαθίας)

Αντώνης Τσιριμπάκας (ΔΔΕ Ημαθίας)

Στέλλα Χατζηστυλλή (ΔΔΕ Ημαθίας)

Δείτε επίσης

1ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Τεχνητής Νοημοσύνης: Για μαθητές Β΄ & Γ΄ Γυμνασίου-ΓΕΛ-ΕΠΑΛ 

ΑΙ factories: Mία εκ των 7 χωρών της ΕΕ η Ελλάδα, που επιλέχθηκαν για τη δημιουργία «εργοστασίων» Τεχνητής Νοημοσύνης 

Απαγόρευση των social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών – Το σχέδιο της Κυβέρνησης | Video γραφη

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply