Δευτέρα, 14 Ιουλίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συνέδριο-Ενδοσχολική βία και Εκφοβισμός: 07 και 08.03.2025-Υποβολή εισηγήσεων έως 24.02.2025

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συνέδριο-Ενδοσχολική βία και Εκφοβισμός: 7 και 8 Μαρτίου 2025 – Υποβολή εισηγήσεων έως 24 Φεβρουαρίου 2025 – Συνδιοργάνωση από ΙΕΠ/Γενική Γραμματεία ΥΠΑΙΘΑ/ΕΚΠΑ – Οι θεματικές ενότητες.

Συνέδριο-Ενδοσχολική βία και Εκφοβισμός

Συνδιοργάνωση του Επιστημονικού Συνεδρίου για την Ενδοσχολική Βία & τον Εκφοβισμό από το ΙΕΠ, τη Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του ΥΠΑΙΘΑ και το ΕΚΠΑ

 Στο πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής και της εκστρατείας ενημέρωσης για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), η Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) και το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) ανακοινώνουν με ιδιαίτερη χαρά τη συνδιοργάνωση του Συνεδρίου «Προσεγγίσεις για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού».

Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στις 7 και 8 Μαρτίου 2025 στις εγκαταστάσεις του ΕΚΠΑ. Η τελετή έναρξης θα λάβει χώρα στη Μεγάλη Αίθουσα του κεντρικού κτηρίου του Πανεπιστημίου, ενώ οι παράλληλες συνεδρίες του Σαββάτου, 8 Μαρτίου 2025, θα φιλοξενηθούν στις αίθουσες του Μαράσλειου Διδασκαλείου.

Μέσα από εισηγήσεις, εργαστήρια και παρεμβάσεις ειδικών, θα αναδειχθούν καλές πρακτικές και στρατηγικές πρόληψης και αντιμετώπισης της ενδοσχολικής βίας, προσφέροντας τεκμηριωμένες προτάσεις για την εκπαιδευτική κοινότητα και τους φορείς λήψης αποφάσεων.

Η υποβολή προφορικών εισηγήσεων ή προτάσεων εργαστηρίων (200-300 λέξεις) συνεχίζεται έως τις 24 Φεβρουαρίου 2025, ώρα 13:00, μέσω του συνδέσμου:

https://iep.edu.gr/lime2/index.php/869785?lang=el

Σημειώνεται ότι δεν υπάρχει κόστος συμμετοχής.

Θεματικές Ενότητες:

Α. Δίκτυα Υποστήριξης και Πρόληψη της Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού

1. Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Κοινότητας: Στρατηγικές Πρόληψης και Αντιμετώπισης στη βάση της Ολιστικής Προσέγγισης
2. Ενίσχυση Θετικού Σχολικού Κλίματος, Ειρηνική Επίλυση Συγκρούσεων και Ενδυνάμωση Σχολικής Κοινότητας
3. Διαδικτυακός Εκφοβισμός, Έμφυλη Βία και Προκλήσεις για τη Σχολική Κοινότητα
4. Ψυχική Υγεία και Ε.ΒΙ.Ε.
5. Σχέσεις εξουσίας, κατάχρηση εξουσίας και κοινωνικές δυναμικές στην Ε.ΒΙ.Ε.

Β. Εκπαιδευτική Ψυχολογία, Συμπεριληπτική Εκπαίδευση και Ηθική Ανάπτυξη

1. Σχολική Επίδοση, Αυτοεκτίμηση και Ε.ΒΙ.Ε.
2. Ευάλωτες Ομάδες Μαθητών/τριών, φαινόμενα προκατάληψης, εθνοτικού εκφοβισμού και ηθικής αποσύνδεσης και Ε.ΒΙ.Ε.
3. Στάσεις και Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών, Γονέων, Μαθητών/τριών για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Ε.ΒΙ.Ε.
4. Ε.ΒΙ.Ε. και Μαθητές/τριες με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή/και Αναπηρία
5. Ανάπτυξη Ηθικών Αξιών και Κοινωνικών Δεξιοτήτων μέσω της Εκπαίδευσης

Οι συμμετέχοντες/ουσες των οποίων οι προφορικές εισηγήσεις θα γίνουν δεκτές, θα προσκληθούν στη συνέχεια, εφόσον το επιθυμούν, να υποβάλουν επιστημονικό άρθρο βασισμένο στην εισήγησή τους για δημοσίευση στο περιοδικό Μέντορας (https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/mentoras)

Η γλώσσα εργασίας του Συνεδρίου θα είναι η ελληνική.

Δείτε επίσης

Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού: Επιμόρφωση 25.800 εκπ/κών από ΙΕΠ και ΕΚΠΑ 

SYNAPSES: Μεγάλο ενδιαφέρον από την Εκπαιδευτική Κοινότητα για το Εργαστήριο «Καλές Πρακτικές για τη Βιώσιμη Πολιτειότητα» 

Επιμορφωτικές δράσεις ΙΕΠ στην Κύπρο 25, 26 και 27 Φεβρουαρίου 2025 

Χρονοδιάγραμμα Πολλαπλού Βιβλίου: Yλοποίηση αξιολόγησης διδακτικών πακέτων έως Ιούλιο 2025 

Παραρτήματα ΝΠΠΕ: Kριτήρια, δείκτες και προϋποθέσεις Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών σπουδών

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply