Συνταγματική η μη προαγωγή Δημοσίων Υπαλλήλων εφόσον συμμετείχαν σε απεργία κατά την αξιολόγηση – Απόφαση Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ).
Σύμφωνα με τις υπ. αριθμ. Α711-717/2022 αποφάσεις του Γ’ Τμήματος, πενταμελούς σύνθεσης, του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), οι οποίες δημοσιεύθηκαν στις 31.03.2022, μετά από προσφυγή-αίτηση ακυρώσεως-δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίοι ζητούσαν να ακυρωθεί ο πίνακας του Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων, με τον οποίο αποκλείστηκαν από την διαδικασία αξιολόγησης για προαγωγή στο βαθμό του Προϊσταμένου, λόγω της συμμετοχής τους σε απεργιακές κινητοποιήσεις που είχε κηρύξει η ΑΔΕΔΥ, η μη διενέργεια από δημόσιο υπάλληλο αξιολογήσεως υφισταμένων συνεπεία συμμετοχής του σε απεργία συνιστά μη εκπλήρωση σχετικής υποχρεώσεως, συνεπάγεται δε αδυναμία συμμετοχής σε διαδικασίες επιλογής και τοποθετήσεως προϊσταμένων, χωρίς να παραβιάζεται το συνταγματικό δικαίωμα της απεργίας.
Υπενθυμίζουμε πως η ΑΔΕΔΥ,
διαφωνώντας με το σύστημα αξιολόγησης που προέβλεπε ο νόμος 4369/2016, κήρυξε απεργία-αποχή όλων των δημοσίων υπαλλήλων από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα, μέχρι τη λήξη της διαδικασίας αξιολόγησης, και με εξώδικο γνωστοποίησε στους αρμόδιους κρατικούς φορείς την απόφασή της για απεργία-αποχή για το εν λόγω θέμα.
Το ΣτΕ αναφέρει, μεταξύ άλλων, στις αποφάσεις του:
– Στην περίπτωση κατά την οποία δημόσιος υπάλληλος δεν εκπληρώνει την κατά νόμο υποχρέωση αξιολογήσεως των υφισταμένων του, συνεπεία της συμμετοχής του, ελευθέρως και αβιάστως, σε απεργία, δεν πληροί την θεσπισθείσα σχετική προϋπόθεση, ασχέτως προς την νομιμότητα ή μη της απεργίας.
– Η ερμηνεία αυτή των διατάξεων του άρθρου 24Α του ν. 4369/2016, δεν έρχεται σε αντίθεση προς το άρθρο 23 παράγραφος 2 του Συντάγματος, διότι η μη συνδρομή της ανωτέρω προϋποθέσεως για την συμμετοχή σε διαδικασία επιλογής και τοποθετήσεως προϊσταμένου συνεπεία απεργίας, οφείλεται σε ηθελημένη μη εκπλήρωση της υποχρεώσεως παροχής των σχετικών υπηρεσιών εκ μέρους των υπαλλήλων, και όχι σε αυτό τούτο το γεγονός της κηρύξεως της απεργίας και της συμμετοχής σε αυτήν, δεν θίγει το δικαίωμα της απεργίας, ούτε συνιστά κύρωση που επιβάλλεται συνεπεία της ασκήσεώς του, και άρα δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι προσκρούει στους ορισμούς της προαναφερόμενης συνταγματικής διατάξεως.
– Εφόσον οι ενδιαφερόμενοι μπορούσαν να παράσχουν τις εν λόγω υπηρεσίες αξιολογήσεως, εκπληρώνοντας την υποχρέωσή τους, και δεν τις παρείχαν, δεν μπορούν να μετάσχουν στις διαδικασίες επιλογής και τοποθετήσεως προϊσταμένων.
– Με τις διατάξεις του άρθρου 24Α του ν. 4369/2016 ρυθμίζεται ζήτημα οργανώσεως και λειτουργίας της Δημόσιας Διοικήσεως προς εξυπηρέτηση των εκτεθέντων σκοπών στο πλαίσιο των αναφερθεισών συνταγματικών αρχών, ασυνδέτως προς το δικαίωμα της απεργίας των δημοσίων υπαλλήλων.
Δείτε επίσης
Σχολεία-μέτρα κορονοϊού: Η νέα απόφαση με τις αλλαγές για την αποφυγή διάδοσης του covid-19
Σχολεία εξωτερικού-Αιτήσεις απόσπασης εκπαιδευτικών από 31.03 μέχρι 17.04.2022
Νόμος 4917/2022: ΚΠΓ-ΚΠΠ-Πανελλαδικές-Πρυτάνεις ΑΕΙ-Πρότυπα και Πειραματικά
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/sintagmatiki-h-mh-proagwgi-dhmosiwn-upallilwn-efoson-simmeteixan-se-apergia-kata-thn-a3iologisi/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.