Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συζήτηση για προσωπικά δεδομένα Τηλεκπαίδευσης: Τι ειπώθηκε στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συζήτηση για προσωπικά δεδομένα Τηλεκπαίδευσης: Τι ειπώθηκε στη Βουλή μεταξύ του Βουλευτή του ΜέΡΑ25 κου Κ. Αρσένη και της Υφυπουργού ΠΑΙΘ κας Ζ. Μακρή.

Συζήτηση για προσωπικά δεδομένα

Συζητήθηκε εχθές Δευτέρα 05.4.2021 η Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή του ΜέΡΑ25 κου Κρίτωνα Αρσένη, με θέμα: “Σκανδαλώδης η παραχώρηση στην εταιρεία Cisco προσωπικών δεδομένων 1,5 εκατομμυρίου μαθητών-τριών και εκπαιδευτικών”.

Την Ερώτηση απάντησε η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζέττα Μακρή, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση του Βουλευτή του ΜέΡΑ25.

 Ο κος Κρίτωνας Αρσένης χαρακτηριστικά ανέφερε πως:

“Κύριε Υφυπουργέ, χαίρομαι που σας βλέπω προσωπικά, αλλά ξέρετε αυτό το θέμα είναι τόσο ξεκάθαρα θέμα της κ. Κεραμέως, που είναι προφανές για όλους ότι αυτήν τη στιγμή κρύβεται με το να μην έρθει η ίδια να απαντήσει στην ερώτηση για τη CISCΟ, για ένα θέμα που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα της Υπουργίας της”

“Πραγματικά, θα έπρεπε να ήταν αυτοπροσώπως εδώ πέρα, να μας απαντήσει τι εννοούσε, όταν έλεγε «δωρεά», ποια ήταν αυτή η δωρεά που κόστισε 2 εκατομμύρια, να μας απαντούσε η κ. Κεραμέως, που αυτή τη στιγμή κρύβεται, για ποιον λόγο έδωσε τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών”.

Η κα Μακρή απάντησε για την μη έλευση στη Βουλή της κας Κεραμέως

“Κύριε Αρσένη, αντίθετα, εγώ λυπάμαι πάρα πολύ που ακούω εσάς να μην αναγνωρίζετε τη δυνατότητα που έχει το Υπουργείο μας κατά τον Κανονισμό της Βουλής να εκπροσωπείται είτε από την Υπουργό είτε από Υφυπουργούς.

Είπατε πως κρύβεται. Θα σας ενημερώσω -γιατί, προφανώς, δεν το ξέρετε, διαφορετικά, θα θέλετε εσείς ψέματα- ότι δεν έχουν περάσει ούτε δεκαπέντε μέρες από την ημέρα που ήταν εδώ, στη Βουλή και απάντησε επί ώρα σε ανάλογη ερώτηση.

Kαι θα σας πω και κάτι άλλο για τη δική σας ενημέρωση πια. Θα σας πω verbatim εκείνα που θα σας έλεγε και η ίδια αν ήταν εδώ. Στο Υπουργείο έχουμε ενιαία φωνή, τα επιχειρήματα είναι ίδια, τα στοιχεία είναι ίδια και τα έγγραφα επίσης είναι ίδια”.

Αναφορικά με την ουσία της συζήτησης
Ο κος Αρσένης ανέφερε για τη σύμβαση cisco:

“Η CISCO όχι μόνο μπορεί να χρησιμοποιεί τα προσωποποιημένα δεδομένα τηλεμετρίας κ.λπ. για τους δικούς της επιχειρηματικούς σκοπούς, χωρίς απόδοση αποζημίωσης στον πελάτη, αλλά επίσης μπορεί να χρησιμοποιεί και δεν υποχρεούται να καταστρέψει ή να επιστρέψει προστατευμένα διαχείρισης που αποτελούν δεδομένα διαχείρισης, δεδομένα τηλεμετρίας, δεδομένα παραμυθιού ή δεδομένα υποστήριξης, που θα συνεχίσει να επιτρέπεται να χρησιμοποιεί και αν αποκαλύπτει τα εν λόγω δεδομένα διαχείρισης, δεδομένα τηλεμετρίας κ.λπ., θα μπορεί και μετά τη λήξη ή καταγγελία της συγκεκριμένης Σύμβασης να τα χρησιμοποιεί για πάντα, για ό,τι σκοπό θέλει η ίδια”

Η κα Μακρή απάντησε πως:

“Δεν πραγματοποιείται καταγραφή, ούτε αποθήκευση του ηλεκτρονικά μεταδιδόμενου μαθήματος. Ο ήχος ή και η εικόνα μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο.

Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων με τη γνωμοδότηση της με αριθμό 4 του 2020 έκρινε ότι η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι απολύτως συμβατή με τη βασική αποστολή του κράτους για παροχή εκπαίδευσης και δεν αντίκειται στη νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Έκρινε ακόμη ότι είναι πρόσφορο μέτρο για τη διατήρηση της σχέσης εκπαιδευτικού και μαθητή και αναγκαίο μέτρο εν μέσω υγειονομικής κρίσης”.

Προσέθεσε μεταξύ άλλων πως:

“Από τον Μάρτιο του 2020 έως και τον Ιανουάριο του 2021 η τηλεκπαίδευση σε όλα τα σχολεία της χώρας υλοποιούνταν εντελώς δωρεάν.

Τον Ιανουάριο του 2021 η δωρεά έληξε. Η τηλεκπαίδευση εντάχθηκε στο πρόγραμμα υφιστάμενων αδειών του ΣΥΖΕΥΞΗ ΙΙ, χωρίς επιπλέον επιβάρυνση του δημοσίου και οι σχετικές συμβάσεις αναρτήθηκαν αμέσως στο ΚΗΜΔΗΣ.

Εκδόθηκε η γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα με αριθμό 4 του 2020, που έκρινε την τηλεκπαίδευση ως απολύτως συμβατή με τη βασική αποστολή του κράτους για παροχή εκπαίδευσης που δεν αντίκειται στη νομοθεσία για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα”.

Δείτε αναλυτικά τα Πρακτικά της συζήτησης της Επίκαιρης Ερώτησης για τα προσωπικά δεδομένα της Τηλεκπαίδευσης

Δείτε επίσης

Απάντηση Υπουργείου Παιδείας στην ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ για τις συμβάσεις τηλεκπαίδευσης
Πανδημία και Τηλεκπαίδευση: Οι επιπτώσεις στη μάθηση και την ψυχική υγεία-Ανοικτή Διαδικτυακή Εκδήλωση
e-κόπωση: Διαδικτυακές πλατφόρμες επικοινωνίας και εκπαίδευσης στην εποχή της πανδημίας-Διαδικτυακή Ημερίδα
Φοιτητική ζωή και πανδημία: Οδηγός αυτοβοήθειας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης

Πριν φύγετε

Ψηφιακή Μέριμνα-voucher 200 ευρώ: Αιτήσεις από Δευτέρα 05 Απριλίου 2021 | Η πλατφόρμα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση