Τρίτη, 18 Μαρτίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συζήτηση για τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία στη Βουλή την Τετάρτη 9 Μαρτίου 2022 στις 09:00’

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συζήτηση για τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία στη Βουλή την Τετάρτη 9 Μαρτίου 2022 στις 09:00’-Επίκαιρη Ερώτηση του Κρίτωνα Αρσένη του ΜέΡΑ25.

Η με αριθμό 475/28-2-2022 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Β2’ Δυτικού Τομέα Αθηνών του ΜέΡΑ25 κου Κρίτωνα Αρσένη προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: “Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία χωρίς καθηγητές και δικαιώματα”, θα συζητηθεί αύριο Τετάρτη 9 Μαρτίου 2022 και ώρα 09:00’, στη Βουλή.

Ο Βουλευτής ρωτά την Υπουργό ΠΑΙΘ
  1. Σε ποιες οι ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο για την πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού.
  2. Ποιες θεσμικές πρωτοβουλίες θα αναλάβει για την ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος της αναγνώρισης του επιπέδου σπουδών των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων.
Δείτε την Επίκαιρη Ερώτηση

Προς την κα Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολειά χωρίς καθηγητές και δικαιώματα

Τα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία συγκροτούν έναν ξεχωριστό τύπο σχολείου και ένα πρότυπο παιδαγωγικό μοντέλο της δημόσιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

Παράγουν πλούσιο και πολύμορφο πολιτισμικό έργο, καλλιεργώντας αμφίδρομη σχέση επικοινωνίας και ανταπόδοσης με το κοινωνικό σύνολο.

Εντούτοις, βιώνουν την απαξίωση της Πολιτείας καθώς τα σωρευμένα και μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, απειλούν την εύρυθμη λειτουργία τους. Οι μαθητές σε πολλά μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία, στερούνται της διδασκαλίας υποχρεωτικών αλλά και επιλεγμένων καλλιτεχνικών μαθημάτων, όπως του ταμπουρά, του χορού του θεάτρου και του κινηματογράφου.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όπως: τα κενά που καλύπτονται τρεις και τέσσερις μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων από ωρομίσθιους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, τα προγράμματα σπουδών που δεν οδηγούν σε πιστοποίηση του επιπέδου της εκπαίδευσης των μαθητών, της μεταφοράς όσο και της σίτισης των μαθητών, έλλειψη κατάλληλων κτηριακών υποδομών και εργαστηριακού εξοπλισμού του οποίου το κόστος προμήθειας, υποχρεώνονται να καλύψουν οι γονείς, υπονομεύουν το έργο τους και τα οδηγούν στην απαξίωση και στην κατάργησή τους.

Η κατάσταση είναι γενικευμένη και αφορά τα περισσότερα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία της χώρας.

Για παράδειγμα, στο Καλλιτεχνικό σχολείο Περιστερίου, το μάθημα του θεάτρου ξεκίνησε το Δεκέμβριο ενώ του χορού τον Ιανουάριο, δηλαδή με καθυστέρηση τριών και τεσσάρων μηνών αντίστοιχα. Για τον ίδιο λόγο, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Καλλιτεχνικού Σχολείου Κερατσινίου – Δραπετσώνας, έκανε πρόσφατα αναφορά στο συνήγορο του πολίτη.

Στα παραπάνω προστέθηκαν και τα ελλιπή υγειονομικά μέτρα εν μέσω πανδημίας. Τα συσσωρευμένα προβλήματα οδήγησαν την Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων σε κινητοποίηση στις 19 Ιανουαρίου εκφράζοντας την έντονη διαμαρτυρία τους για τη σημερινή παρακμή που βιώνουν.

Ερωτάται η κα Υπουργός

1. Σε ποιες οι ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο για την πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού και την κάλυψη

α) των κενών στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία της χώρας και

β) της απαραίτητης υλικοτεχνικής υποδομής τους; Μέχρι της ολοκλήρωσης της παραπάνω διαδικασίας, τι θα πράξετε για την έγκαιρη τοποθέτηση των εκπαιδευτικών από την αρχή της σχολικής χρονιάς και όχι με τετράμηνη καθυστέρηση;

2. Ποιες θεσμικές πρωτοβουλίες θα αναλάβετε για την ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος της αναγνώρισης του επιπέδου σπουδών των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων προκειμένου να πάψουν οι γονείς των μαθητών να καταφεύγουν στην ιδιωτική Καλλιτεχνική Εκπαίδευση και συχνά να επαναλαμβάνουν μαθήματα τα οποία έχουν ήδη διδαχθεί;

Ο ερωτών βουλευτής

Δείτε επίσης

Κενά εκπαιδευτικών στην Αίγινα: Παραμένουν παρά τις προσλήψεις αναπληρωτών-Ερώτηση στη Βουλή 

Ιδρυση νέων ειδικοτήτων στα ΕΕΕΕΚ και ίδρυση ΣΕΚ και ΔΙΕΚ Ειδικής Αγωγής-Ερώτηση στη Βουλή 

Πίνακες διορισμών: Να ενταχθούν οι εκπαιδευτικοί με σεμινάρια 400 ωρών στην ΕΑΕ-Ερώτηση στη Βουλή 

Πίνακες προσλήψεων αναπληρωτών Πρωτοβάθμιας 2021-22-Ανάγκη μόνιμων διορισμών σε ετήσια βάση-Ανακοίνωση ΠΑΣΑΔ 

Νηπιαγωγεία Πειραιά-ΟΟΣΑ: Ξεχώρισαν με τις επιδόσεις στις γνώσεις και δεξιότητες του πολίτη του κόσμου 

Τι ισχύει για τη μονιμοποίηση εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ | Παράθεση νομοθεσίας 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply