Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συζήτηση για το ΕΕΕΕΚ Πολλαπλά Αναπήρων Αιγάλεω τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2024 στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συζήτηση για το ΕΕΕΕΚ Πολλαπλά Αναπήρων Αιγάλεω τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2024 στη Βουλή – Να στελεχωθεί πλήρως με όλο το απαραίτητο προσωπικό, να μονιμοποιηθούν όλοι οι εργαζόμενοι, να στεγαστεί σε ένα σύγχρονο κτίριο.

Συζήτηση για το ΕΕΕΕΚ Πολλαπλά Αναπήρων Αιγάλεω στη Βουλή

Επίκαιρη Ερώτηση της Βουλευτού του ΚΚΕ κας Παρασκευής Δάγκα προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με θέμα: «Απαράδεκτη έως επικίνδυνη η κατάσταση για μαθητές εκπαιδευτικούς και εργαζομένους στο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Πολλαπλά Αναπήρων στο Αιγάλεω», θα συζητηθεί στη Βουλή τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2024 και ώρα:14:00’.

Η Βουλευτής ρωτά τον Υπουργό ΠΑΙΘΑ τι μέτρα προτίθεται άμεσα να πάρει η κυβέρνηση για:

– Να στελεχωθεί πλήρως με όλο το απαραίτητο προσωπικό το ΕΕΕΕΚ Πολλαπλά Αναπήρων στο Αιγάλεω και να μονιμοποιηθούν όλοι οι εργαζόμενοι.

– Να στεγαστεί σε ένα σύγχρονο κτίριο, που να καλύπτει πλήρως τις ανάγκες του.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Θέμα: Απαράδεκτη έως επικίνδυνη η κατάσταση για μαθητές, εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους στο ΕΕΕΕΚ Πολλαπλά Αναπήρων στο Αιγάλεω

Η κατάσταση που επικρατεί στο ΕΕΕΕΚ Πολλαπλά Αναπήρων στο Αιγάλεω είναι απαράδεκτη, επικίνδυνη για τους μαθητές και τις μαθήτριες με πολλαπλές αναπηρίες (μαθητές με προβλήματα όρασης, νοητική υστέρηση, αυτισμό και κινητικά προβλήματα). Οι τραγικές ελλείψεις σε ειδικό βοηθητικό και ειδικό επιστημονικό προσωπικό καθιστά απαγορευτική την εξειδικευμένη στήριξη των παιδιών. Η λειτουργία του σχολείου μόλις με 8 άτομα ειδικό βοηθητικό προσωπικό για τους 90 μαθητές (αντί για 18 άτομα που έχει ζητήσει το σχολείο) προκαλεί ανασφάλεια σε μαθητές- εκπαιδευτικούς- γονείς, με έντονο τον κίνδυνο να κάνουν υποτροπή και το φόβο να μην προκληθεί κάποιο ατύχημα.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι υπάρχει μόλις 1 φυσιοθεραπευτής, 1 λογοθεραπευτής, 1 ψυχολόγος και 1 κοινωνικός λειτουργό, το οποίο εξαναγκάζει γονείς και παιδιά να καταφύγουν στην ανάγκη των ιδιωτικών απογευματινών κέντρων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην οικονομική αφαίμαξη και καταπόνηση τους. Λείπουν επίσης ειδικότητες εκπαιδευτικών, που είναι αναγκαίες για την λειτουργία του σχολείου, όπως μουσικός, γεωπόνος, αυτόνομης διαβίωσης.

Σημαντικό πρόβλημα αποτελεί και το γεγονός ότι η πλειοψηφία των εργαζομένων είναι αναπληρωτές, που εναλλάσσονται κάθε χρόνο, το οποίο υπονομεύει τη διεπιστημονική παρέμβαση και βοήθεια στους μαθητές. Η κατάσταση των παιδιών απαιτεί σύνθετη επιστημονική παρέμβαση. Η γνώση και η εμπειρία που κατακτιέται θα έπρεπε να διαφυλάσσεται, να διαχέεται στην επιστημονική κοινότητα, αλλά και να μεταλαμπαδεύεται με αρμονικό τρόπο στους νέους εκπαιδευτικούς. Αυτή η διαδικασία υπονομεύεται από τον άναρχο και αντιεπιστημονικό τρόπο λειτουργίας της ειδικής αγωγής, αλλά και από τις τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό του συγκεκριμένου ειδικού σχολείου και γενικότερα, διαχρονικά.

Επίσης η ασφάλεια των μαθητών και το παιδαγωγικό έργο επιβαρύνεται από την ακαταλληλότητα του κτιρίου, στο οποίο στεγάζεται το ΕΕΕΕΚ Πολλαπλά Αναπήρων στο Αιγάλεω. Είναι αναπτυγμένο σε δύο επίπεδα, το οποίο καθιστά αδύνατη τη χρήση των αιθουσών του πρώτου ορόφου, αφού δεν υπάρχει ασανσέρ, την ώρα που η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών κινείται με αμαξίδιο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να λειτουργούν παράλληλα 3-4 τμήματα μέσα στην ίδια αίθουσα.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, τι μέτρα προτίθεται άμεσα να πάρει η κυβέρνηση για:

– Να στελεχωθεί πλήρως με όλο το απαραίτητο προσωπικό το ΕΕΕΕΚ Πολλαπλά Αναπήρων στο Αιγάλεω και να μονιμοποιηθούν όλοι οι εργαζόμενοι.

– Να στεγαστεί σε ένα σύγχρονο κτίριο, που να καλύπτει πλήρως τις ανάγκες του.

Η Βουλευτής

Δάγκα Βιβή

Δείτε επίσης

Οδηγίες για την πάγια προκαταβολή στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων | Εγγραφο 

Υποψήφιοι με αναπηρία και με ειδικές εκπ/κές ανάγκες: Τροποποιήθηκε η Απόφαση με τη διαδικασία εξέτασης στις Πανελλαδικές

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply