Τετάρτη, 12 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συζήτηση στη Βουλή Δευτέρα 1.11.2021: Αδικίες από το σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια-Συγχωνεύσεις στα σχολεία

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συζήτηση στη Βουλή Δευτέρα 1.11.2021: Αδικίες από το σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια-Συγχωνεύσεις στα σχολεία-Επίκαιρες Ερωτήσεις αρμοδιότητας ΥΠΑΙΘ.

Τη Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2021 και ώρα 10:00πμ στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου και σύμφωνα με το Δελτίο Επίκαιρων Ερωτήσεων της Βουλής, θα συζητηθούν 2 Επίκαιρες Ερωτήσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Η πρώτη

με θέμα τη διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και τα προβλήματα και τις αδικίες που προέκυψαν, του Βουλευτή Ηρακλείου του Κινήματος Αλλαγής (ΚΙΝΑΛ) κου Βασίλειου Κεγκέρογλου και

η δεύτερη

με θέμα τις συγχωνεύσεις στα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δυτικού Τομέα Αθήνας, του Βουλευτή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας (ΚΚΕ) κου Ιωάννη Δελή.

Τις Επίκαιρες Ερωτήσεις

θα απαντήσει από πλευράς Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων η Υφυπουργός ΠΑΙΘ κα Ζ. Μακρή.

_______________

Αναλυτικά το Δελτίο Επίκαιρων Ερωτήσεων ΥΠΑΙΘ και το περιεχόμενο των Επίκαιρων Ερωτήσεων των Βουλευτών

ΔΕΛΤΙΟ ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ

Της Δευτέρας 1 Νοεμβρίου 2021 ώρα 10:00πμ

Η με αριθμό 108/25-10-2021

Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Ηρακλείου του Κινήματος Αλλαγής κ. Βασίλειου Κεγκέρογλου προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: “Αντιμετώπιση των προβλημάτων και των αδικιών που ανέκυψαν με τις αποφάσεις Κεραμέως – Μητσοτάκη στην διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση”.

Η με αριθμό 101/25-10-2021

Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος κ. Ιωάννη Δελή προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: “Τις συγχωνεύσεις στα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δυτικού Τομέα Αθήνας”.

_______________

Δείτε την Επίκαιρη Ερώτηση του κου Κεγκέρογλου
Θέμα: “Αντιμετώπιση των προβλημάτων και των αδικιών που ανέκυψαν με τις αποφάσεις Κεραμέως- Μητσοτάκη στην διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση”.

Η διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση με τις αποφάσεις Κεραμέως- Μητσοτάκη και κυρίως η βιαιότητα της εφαρμογής της, χωρίς μεταβατικό διάστημα με κλιμακωτή εφαρμογή που θα έδινε τη δυνατότητα αξιολόγησης και ορθολογικής μετεξέλιξης, οδήγησε σε απίστευτα προβλήματα και στρεβλώσεις.

1. Πολλά τμήματα δεν έχουν κανένα εισακτέο

2. Πάρα πολλά τμήματα έχουν ελάχιστους εισακτέους

3. Δεκάδες τμήματα έχουν μειωμένο αριθμό εισακτέων

4. 15.000 χιλιάδες περίπου μαθητές έχουν γράψει βαθμούς εισαγωγής για πολλά από τα παραπάνω τμήματα αλλά να μην πετυχαίνουν την εισαγωγή τους.

5. Εκατοντάδες υποψήφιοι ενώ ισοβάθμισαν με τον τελευταίο εισαχθέντα, αποκλείστηκαν από την εισαγωγή τους, λόγω της εφαρμογής του νόμου Γαβρόγλου που αφορούσε ένα άλλο σύστημα Χαρακτηριστικό παράδειγμα, άριστος μαθητής από το Ηράκλειο Κρήτης, συγκεντρώνει τα μόρια εισαγωγής για την Ιατρική σχολή Αλεξανδρούπολης, ωστόσο δεν εισάγεται εξαιτίας του άδικου τρόπου υπολογισμού των μαθημάτων βαρύτητας σε περίπτωση ισοψηφίας

6. Δεκάδες υποψήφιοι αποκλείστηκαν από την εισαγωγή σε ΣΣΕ λόγω θέσπισης βάσης 14.500 μορίων υψηλότερης από τον τελευταίο εισαχθέντα περίπου με 13.500 Επειδή το σύστημα θέσπισης ελάχιστου πλαφόν, ανεξάρτητα από την συζήτηση για την μορφή του ή την αναγκαιότητα του, εφαρμόστηκε ανορθολογικά και με υπερβάλλοντα ζήλο θέσπισης ΕΒΕ πάνω από τη βάση του «10» και που οδήγησε στις παραπάνω στρεβλώσεις

Ερωτάσθε κύρια Υπουργέ:

1) Προτίθεστε να αντιμετωπίσετε τα αρνητικά αποτελέσματα του συστήματος; 2)Θα φροντίσετε για την αποκατάσταση της αδικίας και την εισαγωγή όλων όσοι ισοβάθμησαν με τον τελευταίο εισαχθέντα και αν προτίθεστε να δώσετε την ευκαιρία στους υποψήφιους που αποκλείστηκαν για νέα δήλωση επιλογής με βάση τα τμήματα που δεν έχουν εισαχθέντες ή έχουν μειωμένο αριθμό;

_______________

Δείτε την Επίκαιρη Ερώτηση του κου Δελή
Θέμα: “Για τις συγχωνεύσεις στα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δυτικού Τομέα Αθήνας”.

Διανύουμε την τρίτη σχολική χρονιά από την έναρξη της πανδημίας, η διαχείριση της οποίας από την πλευρά της κυβέρνησης έχει κοστίσει σε μορφωτικό, κοινωνικό και ψυχολογικό επίπεδο στους μαθητές. Την ίδια στιγμή έχουν ψηφιστεί νόμοι (ν. Χατζηδάκη) με αρνητικές συνέπειες στο εργασιακό καθεστώς, στις συνθήκες εργασίας και στους μισθούς των εργαζόμενων γονέων.

Μετά από ενάμισι χρόνο τηλεκπαίδευσης,

αφού κοστολογήθηκε ως φθηνότερη λύση, η έναρξη της σχολικής χρονιάς βρήκε τα σχολεία με υπερπληθή τμήματα μαθητών και εκατοντάδες κενά σε εκπαιδευτικούς.

Ενώ σε ό,τι αφορά στα μέτρα πρόληψης

απέναντι στην πανδημία έμειναν ανοχύρωτα, δίχως σχολικούς νοσηλευτές, επαρκή καθαριότητα και μέσα ατομικής υγιεινής, περιοδικά επαναλαμβανόμενα τεστ για όλους δωρεάν, ουσιαστική ενημέρωση των γονέων και των μαθητών για το πρόγραμμα εμβολιασμών, μαζί με την ολοκληρωμένη, ολόπλευρη παρακολούθηση των ήδη εμβολιασμένων.

Αφού δεν εξασφαλίστηκε τίποτα από τα παραπάνω,

ενάμισι μήνα από το άνοιγμα των σχολείων σειρά έχουν οι συγχωνεύσεις τμημάτων. Αυτές υπολογίζονται σε 1000 περίπου σε όλη τη χώρα, για την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών σε βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Μέτρο που έχει αρνητικές συνέπειες και για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς με ό,τι συνεπάγεται για την ανταπόκρισή τους στο, έτσι και αλλιώς, σύνθετο έργο τους.

Τμήματα που έχουν έναν ανεκτό αριθμό μαθητών, συγχωνεύονται

και διαμορφώνονται με βάση τον απαράδεκτα υψηλό αριθμό, όπως αυτός ορίζεται από τον νόμο. Συγκεκριμένα στη Διεύθυνση Γ΄ Αθήνας συγχωνεύτηκαν με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας τμήματα σε 28 σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης:

  • 1o-3ο Γυμνάσιο και 1ο-2ο ΓΕΛ Αγίας Βαρβάρας,
  • 3ο-4ο-7ο Γυμνάσιο και 1ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου,
  • 4ο-5ο Γυμνάσιο και 1ο-3ο-6ο ΓΕΛ Αιγάλεω,
  • 1ο Γυμνάσιο Καματερού,
  • 4ο Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων,
  • 3ο-9ο Γυμνάσιο και 5ο-6ο-7ο ΓΕΛ Ιλίου,
  • 2ο Γυμνάσιο και 5ο ΓΕΛ Πετρούπολης,
  • 2ο-3ο-14ο-16ο Γυμνάσιο και 6ο-10ο ΓΕΛ Περιστερίου.
Απόφαση προκλητική

καθώς σε πολλά από αυτά τα σχολεία, ήδη πριν τις συγχωνεύσεις, υπήρχαν αίθουσες σφραγισμένες και τμήματα με μεγάλο αριθμό παιδιών.

Ερωτάται η κ. Υπουργός,

τι προτίθεται να κάνει για να ανακληθούν όλες οι συγχωνεύσεις τμημάτων, να μειωθούν οι μαθητές ανά τμήμα, να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς και να εξασφαλιστούν όλα τα αναγκαία μέτρα πρόληψης απέναντι στην εξέλιξη της πανδημίας.

Δείτε επίσης

Υπουργείο Παιδείας-Συγχωνεύσεις και κενά: 4,53% των τμημάτων με πάνω από 25 μαθητές-Αριθμοί αποχωρήσεων, αδειών
Συζήτηση στη Βουλή για συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων
Φίλης στη Βουλή για συγχωνεύσεις τμημάτων: Παραδοχή Υπουργείου Παιδείας-100.000 μαθητές σε αίθουσες 26-29 ατόμων
Βορίδης-νέες πιστώσεις αναπληρωτών: Πρόθεση όλων το καλύτερο δυνατό προς όφελος της μαθητικής κοινότητα

Πριν φύγετε

ΟΛΜΕ: Πώς αξιολογείται το ΥΠΑΙΘ για τις συγχωνεύσεις τμημάτων τέλη Οκτώβρη;
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply