Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συζήτηση στη Βουλή LIVE στις 13:00: Απουσίες μαθητών στην Τηλεκπαίδευση-Mετακινήσεις φοιτητών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συζήτηση στη Βουλή LIVE: Απουσίες μαθητών στην Τηλεκπαίδευση-μετακινήσεις φοιτητών – Επίκαιρες Ερωτήσεις των Κρίτωνα Αρσένη, ΜέΡΑ25 και Σταύρου Αραχωβίτη, ΣΥΡΙΖΑ, αντίστοιχα.

Απουσίες μαθητών στην Τηλεκπαίδευση-μετακινήσεις φοιτητών

Δύο Επίκαιρες Ερωτήσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων θα συζητηθούν, μεταξύ άλλων, σήμερα Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2021 στις 13:00, στη Βουλή.

Η με αριθμό 367/1-2-2021 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Β2’ Δυτικού Τομέα Αθηνών του ΜέΡΑ25 κ. Κρίτωνα Αρσένη προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: “Να μην προσμετρηθούν οι απουσίες όσων μαθητών δε διέθεταν ηλεκτρονικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης” και

η με αριθμό 2913/23-12-2020 Ερώτηση του Βουλευτή  Λακωνίας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία  κ. Σταύρου Αραχωβίτη προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: “Μετακινήσεις φοιτητών – Επανένωση Οικογενειών”.

_______________________

Ο κος Αρσένης ρωτά την Υπουργό ΠΑΙΘ
  • Δεσμεύεται να δει την ζοφερή πραγματικότητα στα δημόσια σχολεία και να ικανοποιήσει τα ανωτέρω αιτήματα των γονέων;
  • Δεσμεύεται στο να μην προσμετρήσουν οι απουσίες όσων δε διέθεταν ηλεκτρονικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια τηςτηλεκπαίδευσης κατά το τρέχον εκπαιδευτικό έτος;

Ο κος Αραχωβίτης ρωτά την Υπουργό ΠΑΙΘ

  • Θα προβλεφθεί εκτός από την μετακίνηση άπαξ προς τον τόπο μόνιμης κατοικίας και η δυνατότητα επιστροφής όλων ανεξαιρέτως των φοιτητών σε άλλη πλην του τόπου μόνιμης κατοικία Περιφερειακή Ενότητα όπου και φοιτούν;
  • Θα εξασφαλισθεί η μετακίνηση των φοιτητών/φοιτητριών χωρίς κόστος για τους ίδιους και τις οικογένειές τους;

_______________________

Το especial.gr έχει συνδεθεί με τη Βουλή για την παρακολούθηση των συζητήσεων

Αναλυτικά οι Ερωτήσεις των 2 Βουλευτών
Η Ερώτηση του Βουλευτή ΜέΡΑ25 Κρίτωνα Αρσένη

Αθήνα, 1 Φεβρουαρίου 2021

Επίκαιρη Ερώτηση

Προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

Θέμα: Να μην προσμετρηθούν οι απουσίες όσων μαθητών δε διέθεταν ηλεκτρονικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης

Με την από 18.11.2020 σχετική επίκαιρη ερώτησή είχα επισημάνει ότι

««έχουμε 1,4 εκατ. μαθητές και μαθήτριες και εσείς δίνετε μόλις 90.000 υπολογιστές για την τηλεκπαίδευση. Αναρωτιέμαι σε ποια από όλα τα παιδιά θα πάνε αυτοί οι υπολογιστές; Καλύπτεται το 7% των αναγκών, όταν περισσότερο από το 30% των οικογενειών βιώνουν φτώχεια και κοινωνικό αποκλεισμό».

Την ίδια στιγμή, επιλέξατε να μη δημιουργήσετε τάξεις των 15 ατόμων, όπως σύστηναν οι επιδημιολόγοι και προτείναν οι εκπαιδευτικοί.

Με την από 27.1.2021 (αρ.πρ. 494 ΒτΕ, Ειδ. Γραμματεία Προέδρου Βουλής) επιστολή

με θέμα ‘Απουσίες μαθητών της δευτεροβάθμιας κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης, λόγω έλλειψης εξοπλισμού και θέματα ποιότητας της τηλεκπαίδευσης’, η Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Αγίας Βαρβάρας περιγράφει τη θλιβερή πραγματικότητα που ζουν εκατοντάδες οικογένειες στη Δυτική Αθήνα.

Αναφέρει ότι

περισσότεροι από 300 μαθητές απείχαν από την τηλεκπαίδευση και ότι το επίπεδο προσοχής και συγκέντρωσης των μαθητών είναι εξαιρετικά χαμηλό καθώς η τηλεκπαίδευση-όπως τη σχεδίασε η κυβέρνηση-είναι στην καλύτερη περίπτωση ανεπαρκής.

Συγκεκριμένα ζητά:

α) να επαναληφθούν δια ζώσης οι βασικές ενότητες σε όλα τα μαθήματα,

β) να υπάρξει ενισχυτική διδασκαλία στους μαθητές που αντιμετώπισαν ουσιαστικά προβλήματα πρόσβασης στην τηλεκπαίδευση, καθώς και σε όσους δυσκολεύτηκαν κατά την παράδοση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση,

γ) να εκτιμηθεί το γεγονός ότι η πολιτεία δεν κατάφερε να εξασφαλίσει τον κατάλληλο τεχνολογικό εξοπλισμό σε μαθητές και εκπαιδευτικούς μη ανταποκρινόμενη ουσιαστικά στο θεσμό της δημόσιας δωρεάν παιδείας στη χώρα μας,

δ) να υπάρξει ειδική μέριμνα για την αξιολόγηση των μαθητών καθώς στις περισσότερες των περιπτώσεων η βαθμολόγησή τους είναι αδύνατη. Υπάρχουν πολλές αναφορές ότι δεν πραγματοποιήθηκε ικανός αριθμός διδακτικών ωρών ώστε οι δάσκαλοι/καθηγητές να αξιολογήσουν την πρόοδο των μαθητών.

Ερωτάται η κα. Υπουργός:

Δεσμεύεται να δει την ζοφερή πραγματικότητα στα δημόσια σχολεία και να ικανοποιήσει τα ανωτέρω αιτήματα των γονέων;

Δεσμεύεται στο να μην προσμετρήσουν οι απουσίες όσων δε διέθεταν ηλεκτρονικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια τηςτηλεκπαίδευσης κατά το τρέχον εκπαιδευτικό έτος;

_______________________

Η Ερώτηση του Βουλευτή  ΣΥΡΙΖΑ  Σταύρου Αραχωβίτη

Αθήνα, 23 Δεκεμβρίου 2020

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ.Υπουργούς

1.Υγείας

2. Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Μετακινήσεις φοιτητών-Επανένωση Οικογενειών»

Σε λιγότερο από μία εβδομάδα εκδόθηκαν δύο ΚΥΑ,με την δεύτερη με Αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ.: 80588(ΦΕΚ/Β/5509/15 Δεκεμβρίου 2020) να αντικαθιστά την υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.80189/12.12.2020 κοινής υπουργικής απόφασης «Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κο-ρωνοϊούCOVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας για το διάστημα από την Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2020 και ώρα 6:00 έως και την Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2021 και ώρα 6:00» (Β’ 5486).

Και στις δύο εκδοθείσες ΚΥΑ της τελευταίας εβδομάδας δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την επανένωση των οικογενειών που έχουν σαν μέλη τους φοιτητές που φοιτούν σε άλλη από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους Περιφερειακή ενότητα πλην της άπαξ μετακίνησης μόνο προς τον τόπο μόνιμης κατοικίας και τη μετακίνηση για λόγους συμμετοχής σε κλινικές ασκήσεις φοιτητών τελευταίου έτους προγράμματος σπουδών α’ κύκλου Τμημάτων/Σχολών Επιστημών Υγείας Α.Ε.Ι και επεκτάθηκε στις 15/12/2020 μόνο για λόγους φοίτησης Δοκίμων Υπαστυνόμων, Δοκίμων Αστυφυλάκων και Συνοριακών Φυλάκων Ορισμένου Χρόνου των Σχολών Αξιωματικών και Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς και σπουδαστών των Σχολών Δοκίμων Σημαιοφόρων και Δοκίμων Λιμενοφυλάκων του Λιμενικού Σώματος -Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Αποτέλεσμα της παραπάνω ρύθμισης

είναι λίγες μέρες πριν τις εορτές της περιόδου να μην υπάρχει καμία διαβεβαίωση ότι όσοι/όσες φοιτητές/ριες κάνουν χρήση της επιτρεπόμενης άπαξ μετακίνηση στον τόπο μόνιμης κατοικίας έως και 7 Ιανουαρίου 2021 θα μπορέσουν να μετακινηθούν ξανά και προς τον τόπο όπου φοιτούν.

Επειδή

υπάρχει μεγάλη μερίδα φοιτητών που λόγω των μέτρων που ίσχυσαν κατά το δεύτερο κύμα της πανδημία, παραμένουν στον τόπο φοίτησης που βρίσκεται σε άλλη πλην του τόπου μόνιμης κατοικία Περιφερειακή Ενότητα

Επειδή

η επιλογή αυτή ήταν εν πολλοίς και αναγκαστική αφού η οικοσκευή, τα χρειώδη,τα συγγράμματα και άλλα αναγκαία για τις σπουδές τους υλικά δεν ήταν επιθυμητό αλλά ούτε και δυνατόν να μεταφερθούν λόγω των περιοριστικών μέτρων που ίσχυαν.

Επειδή

η δηλωμένη πρόθεση για επανένωση των οικογενειών ενόψει των γιορτών της περιόδου δεν μπορεί να εξαιρεί την μερίδα αυτή των φοιτητών οι οποίοι επιθυμούν να μεταβούν άπαξ στον τόπο μόνιμης κατοικίας τους αλλά απαιτείται εκ των προτέρων η εγγύηση της πολιτείας για την μετάβασή τους ξανά στον τόπο φοίτησης εφ ́όσον βρίσκεται σε άλλη από τον τόπο της μόνιμης κατοικίας Περιφερειακή Ενότητα

Επειδή

σε άλλη πριν της ανωτέρω δυνατότητας,η μόνη επιλογή επανένωσης,σύμφωνα με τα ισχύοντα σήμερα,συνεπάγεται την εγκατάλειψη της φοιτητικής τους κατοικίαςή/καιτην μεταφορά των χρειωδών στον τόπο μόνιμης κατοικίας

Επειδή

τέτοια πρόβλεψη διευρύνθηκε μεν στην εν λόγω ΚΥΑ με Αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ.: 80588(ΦΕΚ/Β/5509/15 Δεκεμβρίου 2020) για λόγους φοίτησης μόνο Δοκίμων Υπαστυνόμων, Δοκίμων Αστυφυλάκων και Συνοριακών Φυλάκων Ορισμένου Χρόνου των Σχολών Αξιωματικών και Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς και σπουδαστών των Σχολών Δοκίμων Σημαιοφόρων και Δοκίμων Λιμενοφυλάκων του Λιμενικού Σώματος -Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

1. Προτίθενται να τροποποιήσουν άμεσα την εν λόγω ΚΥΑ με Αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ.: 80588(ΦΕΚ/Β/5509/15 Δεκεμβρίου 2020)προκειμένου να προβλεφθεί εκτός από την μετακίνηση άπαξ προς τον τόπο μόνιμης κατοικίας και η δυνατότητα επιστροφής όλων ανεξαιρέτως των φοιτητών σε άλλη πλην του τόπου μόνιμης κατοικία Περιφερειακή Ενότητα όπου και φοιτούν;

2. Προτίθεστε να εξασφαλίσετε την μετακίνηση των φοιτητών/φοιτητριών χωρίς κόστος για τους ίδιους και τις οικογένειές τους;

Δείτε επίσης

Νέα μέτρα lockdown-ΦΕΚ: Τι ισχύει στις κόκκινες περιοχές-Αθήνα-Θεσ/νίκη-Ποια σχολεία λειτουργούν με Τηλεκπαίδευση
ΦΕΚ: Τηλεκπαίδευση για μαθητές που συνοικούν με άτομα αυξημένου κινδύνου μετά από κρίση Επιτροπής
Λειτουργία σχολείων και εκπαιδευτικών δομών από 08.02.2021 ανά Δημοτική ή Περιφερειακή ενότητα

Πριν φύγετε

Ψηφιακά απολυτήρια δευτεροβάθμιας με Τροπολογία στη Βουλή: 5 νέες διατάξεις στο νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ
 Αντιπρόεδρος ΕΟΔΥ: Η αύξηση κρουσμάτων στα σχολεία μπορεί να οφείλεται στο μεταλλαγμένο στέλεχος
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση