Σάββατο, 15 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σοβαρές ελλείψεις στα ΚΕΔΑΣΥ Αττικής σε Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό – Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σοβαρές ελλείψεις στα ΚΕΔΑΣΥ Αττικής σε Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό – Ερώτηση κατατέθηκε στη Βουλή από Βουλευτές του ΚΚΕ.

Σοβαρές ελλείψεις στα ΚΕΔΑΣΥ Αττικής

Πότε θα καλυφθούν τα κενά που έχουν προκύψει σε Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) στα ΚΕΔΑΣΥ της Αττικής, ρωτούν Βουλευτές του ΚΚΕ τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κο Κυριάκο Πιερρακάκη, στα πλαίσια κοινοβουλευτικής Ερώτησης που κατέθεσαν στη Βουλή.

Οι Βουλευτές μιλούν για σοβαρές ελλείψεις καθότι οι φετινές προσλήψεις έχουν περικοπεί κατά 30% σε σχέση με τις περσινές, οι οποίες βεβαιωμένα δεν κάλυψαν τις αυξημένες ανάγκες των ΚΕΔΑΣΥ, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα, όπως αναφέρουν, “να γιγαντωθούν ακόμα παραπέρα οι λίστες αναμονής, ο χρόνος αναμονής θα επιμηκυνθεί, οι μαθητές θα παραμένουν στις τάξεις τους αβοήθητοι με ό,τι αρνητικό συνεπάγεται στη συναισθηματική, κοινωνική και γνωστική/μαθησιακή εξέλιξη και ανάπτυξή τους”.

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Θέμα: Σοβαρές ελλείψεις σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό στα ΚΕΔΑΣΥ της Αττικής

Άλλη μια σχολική χρονιά ξεκίνησε και οι εργαζόμενοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού καθώς και οι γονείς βρίσκονται αντιμέτωποι με τις διαχρονικές ελλείψεις στους δημόσιους φορείς ΚΕΔΑΣΥ, που εκδίδουν τις αξιολογικές εκθέσεις για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες. Οι ελλείψεις αφορούν στο αναγκαίο επιστημονικό προσωπικό καθώς και στην υλικοτεχνική υποδομή και υποστήριξη, όπως είναι τα ψυχομετρικά εργαλεία, την ακαταλληλότητα και τις ελλείψεις σε κτιριακές υποδομές κ.ά.

Παρά το γεγονός ότι η σημασία της έγκαιρης και ολοκληρωμένης διεπιστημονικής αξιολόγησης είναι αναντικατάστατη στον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Εκπαίδευσης, παρά τις επανειλημμένες Αναφορές και Ερωτήσεις του ΚΚΕ στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου για τις παραπάνω ελλείψεις, οι οποίες επιβεβαιώθηκαν και από το Ελεγκτικό Συνέδριο που κατέγραψε την οξυμένη κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι γονείς και οι εργαζόμενοι στους φορείς στα ΚΕΔΑΣΥ, οι φετινές προσλήψεις έχουν περικοπεί κατά 30% σε σχέση με τις περσινές, οι οποίες βεβαιωμένα δεν κάλυψαν τις αυξημένες ανάγκες.

Πιο συγκεκριμένα για την Περιφέρεια Αττικής και τα 13 ΚΕΔΑΣΥ οι προσλήψεις σε ψυχολόγους είναι 98 από τους 182 που προσλήφθηκαν κατά το περσινό σχολικό έτος, αντίστοιχα, 62 κοινωνικοί λειτουργοί στους 183, 7 από τους 10 φυσικοθεραπευτές, 11 από τους 25 εργοθεραπευτές και 15 από τους 25 λογοθεραπευτές. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να γιγαντωθούν ακόμα παραπέρα οι λίστες αναμονής, ο χρόνος αναμονής θα επιμηκυνθεί, οι μαθητές θα παραμένουν στις τάξεις τους αβοήθητοι με ό,τι αρνητικό συνεπάγεται στη συναισθηματική, κοινωνική και γνωστική/μαθησιακή εξέλιξη και ανάπτυξή τους.

Αν στα παραπάνω προσθέσουμε τις ήδη δυσμενείς συνθήκες με τις διαχρονικές ελλείψεις σε χώρους, ακατάλληλες αίθουσες και κτίρια, τεράστιος όγκος αξιολογήσεων, ελλείψεις σε ψυχομετρικά εργαλεία, αλλά και στην έλλειψη καθαριότητας, το σοβαρό και απαιτητικό έργο των διεπιστημονικών ομάδων δυσχεραίνεται δραματικά τη στιγμή που οι ανάγκες των μαθητών αυξάνονται σταθερά κάθε χρόνο.

Με την ακολουθούμενη πολιτική που αντιμετωπίζει τις ανάγκες των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ως κόστος και με τις μειωμένες δαπάνες που αφορούν στα στοιχειώδη και αναγκαία, όπως είναι το επιστημονικό προσωπικό που πραγματοποιεί τις αξιολογήσεις, οδηγούνται οι μαθητές στο περιθώριο και για όσους γονείς έχουν να πληρώσουν εξωθούνται στον ιδιωτικό τομέα για τις αξιολογήσεις των παιδιών τους αλλά και την ολόπλευρη και επόμενη επιστημονική τους στήριξη.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός, πότε θα καλυφθούν τα κενά που έχουν προκύψει σε Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό στα ΚΕΔΑΣΥ της Αττικής.

Οι Βουλευτές

Δάγκα Βιβή – Αμπατιέλος Νίκος – Γκιόκας Γιάννης – Διγενή Σεμίνα – Κανέλλη Λιάνα – Κατσώτης Χρήστος – Κτενά Αφροδίτη – Μανωλάκου Διαμάντω – Τσοκάνης Χρήστος

Δείτε σχετικά

Στοιχεία από τα ΚΕΔΑΣΥ ζητά η ΠΔΕ Αττικής: Πόσες είναι οι διεπιστημονικές ομάδες και πως κατανέμονται εντός ωραρίου

Κινητοποίηση στην ΠΔΕ Αττικής: Επιδόθηκε η συλλογική αίτηση μονιμοποίησης νεοδιόριστων και ζητήθηκε κάλυψη κενών σε ΚΕΔΑΣΥ και ΣΜΕΑΕ 

Αιτήματα γονέων στα ΚΕΔΑΣΥ: Θα παρακολουθούνται ηλεκτρονικά μέσω κοινής πλατφόρμας από το 2025-26 

Τι γίνεται με τα ΚΕΔΑΣΥ; Μείωση προσλήψεων αναπληρωτών έως και 35% ιδίως στην Αττική-Τι ετοιμάζει το Υπουργείο; 

Ζητούνται στοιχεία από τα ΚΕΔΑΣΥ για το προσωπικό και τα αιτήματα αξιολόγησης μαθητών 

Ε΄ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής: Σχετικά με την υποστελέχωση του 1ου ΚΕΔΑΣΥ Αν. Αττικής και τις Υπηρεσιακές Μεταβολές εκπ/κών 

Επιστολή για τη μείωση προσλήψεων αναπληρωτών στα ΚΕΔΑΣΥ προς το ΥΠΑΙΘΑ από τον ΣΕΕΠΕΑ Αττικής 

Τα “αμαρτωλά” ΚΕΔΑΣΥ βορά στον κοινωνικό αυτοματισμό: Το ΕΦΚΑ της εκπαίδευσης

Πριν φύγετε

Νέες ΕΔΕΑ στην Αττική: Συγκροτήθηκαν και άλλες 2 λόγω πληθώρας ενστάσεων επί των αξιολογικών εκθέσεων ΚΕΔΑΣΥ 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply