“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σπουδές σε άλλη πόλη: 7.000 ευρώ ετησίως η επιβάρυνση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σπουδές σε άλλη πόλη: 7.000 ευρώ ετησίως κατά μέσο όρο η επιβάρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού, εάν δεν βρεθεί δωμάτιο σε Φοιτητική Εστία.

Σπουδές σε άλλη πόλη

Ενας φοιτητής ο οποίος δεν βρίσκει θέση σε Φοιτητική Εστία κοστίζει ετησίως κατά μέσο όρο περίπου 7.000 ευρώ.

Αποτέλεσμα Ερευνας

Αυτό ήταν το αποτέλεσμα έρευνας που διεξήχθη από τον Νοέμβριο του 2018 μέχρι τον Φεβρουάριο του 2019 σε 250 φοιτητές:

  • Του Πανεπιστημίου Αθηνών,
  • του ΕΜΠ,
  • του Παντείου Πανεπιστημίου,
  • του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων,
  • του Πανεπιστημίου Πατρών και
  • του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Η ερώτηση

Η ερώτηση – με κλειστό ερωτηματολόγιο – ήταν «Πόσο σας στοιχίζει μηνιαίως η φοίτησή σας στο Πανεπιστήμιο;»

Αναλυτικά

Αναλυτικά, για τους φοιτητές που σπουδάζουν εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας:

  • Tο κόστος ανέρχεται κατά μέσο όρο στα 695 ευρώ τον μήνα
  • Tα 455 αφορούν στο κόστος διαβίωσης
  • Τα 240 ευρώ αφορούν στο κόστος ενοικίασης και συντήρησης του σπιτιού.

Πως διαμορφώνεται η κατάσταση

Επί του θέματος βλέπουμε σε δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών πως:

  • Πάνω από 150.000 έχει φύγει για σπουδές εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους
  • Η επιβάρυνση κάθε οικογενειακού προϋπολογισμού σε ετήσια βάση ανέρχεται σε 7.000 ευρώ κατά μέσο όρο, και συνολικά πάνω από 1 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως για τις 150.000 οικογένειες φοιτητών.
  • Το ποσοστό των κρατικών δαπανών για την ενίσχυση του φοιτητών δεν ξεπερνά το 0,4%, όταν ο μέσος όρος των αντίστοιχων δαπανών στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης ανέρχεται στο 5,7%.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της ΕφΣυν, αυτή η πραγματικότητα όπως διαμορφώνεται, σχετίζεται ευθέως:
  • Με την επιλογή χιλιάδων υποψηφίων να στοχεύσουν αποκλειστικά σχολές κοντά στη μόνιμη κατοικία τους.
  • Κατ ουσίαν 1 στους 2 υποψηφίους δηλώνει ότι το κριτήριο με το οποίο θα επιλέξει σχολή στο μηχανογραφικό του δελτίο θα είναι η έδρα της σχολής.
  • Στη στροφή αυτή δεν βαραίνουν μόνο τα οικονομικά προβλήματα των οικογενειών, αλλά και μια άλλη πλευρά της κρίσης η οποία δεν «επιτρέπει» να υπάρχουν πολλές προσδοκίες όσον αφορά την επένδυση στις σπουδές.

Οι συνέπειες αυτής της κατάστασης

Εχουμε καθυστέρηση ή την εγκατάλειψη των σπουδών για εκείνο το μέρος του φοιτητικού πληθυσμού που:

  • Αντιμετωπίζει αδυναμία αντιμετώπισης του αυξημένου κόστους σπουδών.
  • Αντιμετωπίζει αδυναμία ανεύρεσης εργασίας για τη στοιχειώδη κάλυψη κάποιων εξόδων.
  • Εχει αμφίβολες επαγγελματικές προοπτικές και οι παρατεταμένες σπουδές κοστίζουν ακριβά, οπότε η πρόωρη επαγγελματοποίηση μετατρέπεται σε αναπόφευκτη στρατηγική επιβίωσης, ανατρέποντας έτσι την προοπτική ολοκλήρωσης των σπουδών.

Δείτε ολόκληρο το δημοσίευμα της ΕφΣυν

Δείτε επίσης

Νέο Σύστημα Διορισμών στην Εκπαίδευση (ΝΣΔΕ) Κύπρου: Εξετάσεις Νοέμβριο 2019

Προθεσμίες που τρέχουν για Θέσεις Εργασίας – Αποσπάσεις – Επιμορφώσεις

Ανάλυση βάσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση