Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Στεγαστικό πρόβλημα ειδικών σχολείων: Η τοποθέτηση του Αν. Υπ. Εσωτερικών Θ. Λιβάνιου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Στεγαστικό πρόβλημα ειδικών σχολείων: Η τοποθέτηση του Αναπλ. Υπ. Εσωτερικών Θ. Λιβάνιου στη Βουλή στα πλαίσια απάντησης σε Κοινοβουλευτική Ερώτηση.

Στεγαστικό πρόβλημα ειδικών σχολείων

Για το στεγαστικό πρόβλημα των Ειδικών Σχολείων στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, αλλά και σε άλλες περιοχές της χώρας, στο πλαίσιο Κοινοβουλευτικής Ερώτησης τοποθετήθηκε στη Βουλή ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κος Θεόδωρος Λιβάνιος.

Θα κατασκευαστεί νέο σχολείο στο Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη, χωρίς ΣΔΙΤ

Είναι γνωστά κάποια προβλήματα, τα οποία ήρθαν στην επιφάνεια μετά το θέμα στο σχολείο στο Πανόραμα, στον Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη. Το πρώτο κομμάτι είναι να κατασκευαστεί το ουσιαστικό: Ένα νέο σχολείο χωρίς ΣΔΙΤ προκειμένου να καλυφθεί αυτή η ανάγκη.

Τρία σχολεία – δυο ειδικά – εντάσσονται για χρηματοδότηση ύψους περίπου 26-27 εκατομμυρίων ευρώ. 

Ο χώρος ήταν απαράδεκτος, ακατάλληλος. Δυστυχώς, δεν είναι και ο μόνος. Τρία σημαντικά σχολεία -τα δύο εκ των οποίων είναι ειδικά σχολεία- εντάσσονται για χρηματοδότηση ύψους περίπου 26-27 εκατομμυρίων ευρώ. Είναι το ειδικό σχολείο στο Ρέθυμνο, στα Νέα Μουδανιά και η μεταστέγαση του Πειραματικού Σχολείου των Ιωαννίνων σε έναν καινούργιο χώρο, στον χώρο του Πανεπιστημίου.

Προτεραιότητα τα ειδικά σχολεία

Τα ειδικά σχολεία για μένα είναι η πρώτη προτεραιότητα και θα εξαντλήσουμε κάθε δυνατό πόρο που υπάρχει είτε αφορά το Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», είτε αφορά το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης, είτε οποιοδήποτε άλλο χρηματοδοτικό εργαλείο είτε του κεντρικού κράτους, είτε των περιφερειών, προκειμένου να φτιάξουμε τα σχολεία που αξίζουν, στα συγκεκριμένα παιδιά, ιδίως για το σχολείο που αναφέρθηκε.

Μελέτη για την κατασκευή νέου σχολείου στη Θέρμη

Υπήρχε μια μελέτη επί Νομαρχίας 2008-2009 για την κατασκευή νέου σχολείου στη Θέρμη. Όλα αυτά τα σχολεία έχουν και υπερτοπικό χαρακτήρα, δεν αφορούν αποκλειστικά του ίδιου δήμου. Αυτό που θα κάνουμε είναι να επικαιροποιηθεί η μελέτη άμεσα. Την Τετάρτη ο Δήμαρχος κ. Παπαδόπουλος έχει ραντεβού με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΚΤΥΠ, ώστε να αναλάβει η ΚΤΥΠ  την επικαιροποίηση των μελών, την προσαρμογή που χρειάζεται και όλες τις αναγκαίες προσαρμογές -τιμών, υλικών και τα πάντα- προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το εργαλείο αυτό, κατά πάσα πιθανότητα από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Διαφορετικά, θα βρει τρόπο το Υπουργείο Εσωτερικών να το χρηματοδοτήσει. Όμως, νομίζω ότι υπάρχει συμφωνία από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μόλις υπάρχει η ωριμότητα της μελέτης για να χρηματοδοτηθεί άμεσα.

Τι γίνεται μέχρι να φτιαχτεί το σχολείο;

Τι γίνεται μέχρι να φτιαχτεί το σχολείο; Γιατί το σχολείο δεν μπορεί να «φυτρώσει» μέσα σε λίγες ημέρες. Εκεί, λοιπόν, ο Δήμαρχος Θέρμης και ο όμορος Δήμος Θερμαϊκού έχουν την πρόταση, την οποία εξάρουν πάρα πολύ θετικά και θα κλείσει το θέμα αυτό. Και εφόσον πάμε σε ανέγερση νέου σχολείου –άρα, μιλάμε για μια εκ των πραγμάτων προσωρινή λύση- δέχονται να επινοικιάσουν ένα κτίριο που υπάρχει. Νομίζω είναι ένα σχολάζον ιδιωτικό εκπαιδευτήριο στην περιοχή μεταξύ των ορίων των Δήμων Θέρμης και Θερμαϊκού, προκειμένου να στεγαστεί άμεσα.

“Να εξετάσουμε τη χρηματοδότηση στα ειδικά σχολεία του Κορδελιού και του Ευόσμου”

Ομοίως, είμαστε ανοιχτοί, εφόσον υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις και ωριμότητες μελετών, να εξετάσουμε τη χρηματοδότηση για παράδειγμα στα ειδικά σχολεία του Κορδελιού και του Ευόσμου, προκειμένου να διορθωθεί αυτή η πολύ κακή κατάσταση, καθώς δύσκολα μπορεί να διαφωνήσει κανείς με όσα είπατε.

Να κατατεθούν προτάσεις

Για τα άλλα σχολεία το πώς λειτουργούν και είναι ιδίως ιδιόκτητα, μπορούν να καταθέσουν οι συγκεκριμένοι Δήμοι και ο Δήμος Νεάπολης-Συκεών, αλλά και ο Δήμος Θεσσαλονίκης προτάσεις είτε για ανακατασκευή-βελτίωση των συγκεκριμένων υποδομών είτε για κατασκευή νέου εφόσον υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι.

Το σχολείο στα Κωνσταντινοπολίτικα

Τα 20 στρέμματα -επανέρχομαι στο μείζον θέμα που ήταν το σχολείο στα Κωνσταντινοπολίτικα- τα οποία παραχωρεί ο Δήμος Θέρμης στο Νέο Ρύσιο, αν δεν κάνω λάθος, είναι πολύ σημαντικό. Υπάρχει ήδη ο χώρος, έχει εγκριθεί η καταλληλότητα του χώρου, έχει εγκριθεί η καταλληλότητα της συγκεκριμένης περιοχής από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας. Και μάλιστα θα έλεγα ότι είναι καλό, διότι φεύγει και από μία πυκνή αστική περιοχή και πάει σε μια περιοχή όπου θα έχουν περισσότερη ευχέρεια να χτιστεί το συντομότερο δυνατό το συγκεκριμένο σχολείο.

“Είμαι στη διάθεση όλων των πρωτοβάθμιων αυτοδιοικήσεων”. 

Ένα έργο με 6, 7, 8 εκατομμυρίων είναι πολύ δύσκολο να χρηματοδοτηθεί με ίδιους πόρους από τους Δήμους. Και για αυτό τον λόγο υπάρχουν διαχρονικά χρηματοδοτικά προγράμματα. Στο Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» περίπου τρία δισεκατομμύρια και έργα είναι αυτή τη στιγμή ενταγμένα σε όλη την Ελλάδα. Είναι υδρεύσεις, αποχετεύσεις, σχολεία, κτίρια, ανακατασκευές, αστικές αναπλάσεις, τα πάντα. Και είμαστε σε διάλογο με τα συλλογικά όργανα της Αυτοδιοίκησης προκειμένου να δούμε τις ανάγκες που χρειάζονται και να προχωρήσουμε.

Συνεργασίες

Είμαστε σε συνεργασία με το Δήμο Ρεθύμνου για να προχωρήσουν και να φτιαχτούν νέοι χώροι, όπως και τα Νέα Μουδανιά. Όλη η Χαλκιδική -αν δεν κάνω λάθος- δεν είχε ειδικό σχολείο. Άρα λοιπόν είναι ένα νέο ειδικό σχολείο το οποίο -είδα και τις μακέτες και τα σχέδια- είναι πραγματικά πάρα, πάρα πολύ σύγχρονο και πολύ εντυπωσιακό και αξίζουν και πολλά συγχαρητήρια στη Δημοτική Αρχή του Δήμου Νέας Προποντίδας που ωρίμασε γρήγορα ένα τέτοιο έργο.

Δείτε επίσης

Κεραμέως-διορισμοί 2024: Που θα δοθεί έμφαση-Το 2025 νέος γραπτός διαγωνισμός 

Απόφοιτοι Επιπέδου 5 Εθνικού Πλαισίου Προσόντων: Υλοποίηση Προγραμμάτων επιμόρφωσης- Αρθρο 167 του ν. 5094/2024 

 ΠΟΣΥΠ-αξιολόγηση: Νόμιμη και Ισχυρή η απεργία-αποχή – Δεν έχει προσβληθεί δικαστικά

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση