Δευτέρα, 17 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Στελέχωση ΚΕΔΑΣΥ Ξάνθης και Ροδόπης με Ψυχολόγους και Κοιν. Λειτουργούς για τη Μουσουλμανική Μειονότητα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Στελέχωση ΚΕΔΑΣΥ Ξάνθης και Ροδόπης με Ψυχολόγους και Κοιν. Λειτουργούς για τη Μουσουλμανική Μειονότητα – Τι είπε η Ζέττα Μακρή στη Βουλή.

Στελέχωση ΚΕΔΑΣΥ Ξάνθης και Ροδόπης

“Οι δύο οργανικές θέσεις Ψυχολόγων ΠΕ23 και οι δύο θέσεις Κοινωνικών Λειτουργών ΠΕ30 που προβλέπονται για τα μέλη της Μουσουλμανικής Μειονότητας στη Θράκη και συγκεκριμένα στα ΚΕΔΑΣΥ Ξάνθης και Ροδόπης, δεν έχουν καλυφθεί γιατί πρέπει να καλυφθούν αποκλειστικά από μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας, αλλά δυστυχώς δεν υπήρξε κανένας υποψήφιος ή καμία υποψήφια να εκδηλώσει ενδιαφέρον να μετατεθεί ή να μεταταχθεί, οπότε θα παραμείνουν κενές μέχρις ότου υπάρξει το αντίστοιχο ενδιαφέρον.

Η Κυβέρνηση σκοπεύει να ενσωματώσει απολύτως τη μουσουλμανική μειονότητα με την έννοια του σεβασμού της θρησκευτικής ταυτότητας, του πολιτισμικού χαρακτήρα, αυτά τα στοιχεία είναι πλούτος και για τη Θράκη και για ολόκληρη τη χώρα και αυτό το δανείζομαι από το πόρισμα της διακομματικής επιτροπής για τη Θράκη που θα γίνει με την προεδρία της κας Ντόρας Μπακογιάννη”.

Τα παραπάνω αποτελούν απάντηση της Υφυπουργού ΠΑΙΘΑ κας Ζ. Μακρή στα πλαίσια Επίκαιρης Ερώτησης του Βουλευτή Ροδόπης της Κ.Ο. «ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ» κου Ιλχάν Αχμέτ προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με θέμα: «Στελέχωση των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης».

Ο Βουλευτής ρωτούσε αν έχει ικανοποιηθεί ως σήμερα αυτή η πρόβλεψη του ν. 4821/2021αναφορικά με τη στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ Ξάνθης και Ροδόπης.

Σύμφωνα με τον Βουλευτή για τον κλάδο των δασκάλων ΠΕ 70 και 71 προβλέπονται εκατόν εξήντα εννιά θέσεις γενικές, από τις οποίες οι δύο πρέπει να πληρούνται από τα μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης. Επίσης, για τον κλάδο των Ψυχολόγων ΠΕ 23 διακόσιες είκοσι  τρεις θέσεις γενικά, από τις οποίες πάλι δύο πληρούνται υποχρεωτικά από τα μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας και για τον κλάδο Κοινωνικών Λειτουργών ΠΕ 30 διακόσιες είκοσι τρεις θέσεις, από τις οποίες πάλι οι δύο πληρούνται.

Σύμφωνα με την Απάντηση της Υφυπουργού ΠΑΙΘΑ

“Στον νόμο 4547 του 2018 υπήρχε η πρόβλεψη ότι η πλήρωση των οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, καθώς και των θέσεων ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού στα ΚΕΔΑΣΥ Ροδόπης και Ξάνθης γινόταν κατά προτεραιότητα από μέλη της μουσουλμανικής κοινότητας. Προβλεπόταν δηλαδή η τοποθέτησή τους με μετάθεση, απόσπαση ή διάθεση, ανάλογα την περίπτωση. Η προϋπόθεση που υπήρχε ήταν να κάνουν αίτηση και να έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον επτά ετών, από τα οποία επτά χρόνια τα τρία έπρεπε να είναι σε ΣΜΕΑΕ ή σε ΚΕΔΑΣΥ.

Για τα λειτουργικά κενά, έπρεπε να καλυφθούν με τον τρόπο με τον οποίο εκαλύπτοντο σε όλες τις περιπτώσεις, διότι διαφορετικά δεν θα υπήρχε κάλυψη από εκπαιδευτικούς ή μέλη του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού.

Επειδή όμως υπήρχε αυτή η πρόβλεψη, δεν ενδιαφέρθηκε κανείς από τη μουσουλμανική κοινότητα για το κενό του δασκάλου ειδικής αγωγής στο ΚΕΔΑΣΥ Ροδόπης, το οποίο καλύφθηκε μόλις το 2020.  Τότε έγινε οργανική τοποθέτηση με μετάθεση από εκπαιδευτικό της μειονότητας, ο οποίος πληρούσε όλες τις κατά νόμο προϋποθέσεις.

Αυτήν την πρόβλεψη του νόμου το 2021 ο νόμος 4823 την άλλαξε και περιέλαβε και στα ΚΕΔΑΣΥ Ροδόπης και Ξάνθης ότι πρέπει να γίνεται η κάλυψη των οργανικών θέσεων όχι κατά προτεραιότητα, αλλά κατ’ αποκλειστικότητα και το ίδιο άρθρο προέβλεπε ότι πρέπει να γίνει μετάθεση-μετάταξη μετά από αίτηση, η διδακτική υπηρεσία τροποποιήθηκε, από επτά ανέβηκε στα οκτώ χρόνια και τρία χρόνια σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Η κάλυψη των λειτουργικών κενών γίνεται με τον τρόπο που γίνεται σε όλες τις περιπτώσεις. Στο ΚΕΔΑΣΥ της Ξάνθης υπήρξε αίτηση μετάθεσης και η θέση δασκάλου της ειδικής αγωγής καλύπτεται πλέον με οργανική τοποθέτηση από εκπαιδευτικό μέλος της μουσουλμανικής μειονότητας για το σχολικό έτος 2024-20205, δηλαδή από την καινούργια σχολική χρονιά.

Έγιναν και άλλες τροποποιήσεις, οι οποίες δεν επέφεραν καμία διαφοροποίηση σε αυτά τα οποία σας έχω πει μέχρι τώρα. Έχουμε δύο οργανικές θέσεις ψυχολόγων ΠΕ23, δύο θέσεις κοινωνικών λειτουργών ΠΕ30 που δεν έχουν καλυφθεί γιατί πρέπει να καλυφθούν αποκλειστικά από μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας.

Δεν υπήρξε δυστυχώς, κύριε συνάδελφε, κανένας υποψήφιος ή καμία υποψήφια να εκδηλώσει ενδιαφέρον να μετατεθεί ή να μεταταχθεί, οπότε θα παραμείνουν κενές μέχρις ότου υπάρξει το αντίστοιχο ενδιαφέρον”.

Δείτε επίσης

Λειτουργικά κενά για αποσπάσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ 2024-25 ζητά το Υπουργείο Παιδείας από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης 

Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας ζητά η ΠΟΣΕΕΠΕΑ διαμαρτυρόμενη για πλήθος ζητημάτων 

Νομοσχέδιο “Ανοιχτό σχολείο”: Προς ψήφιση το καλοκαίρι; Τι θα περιλαμβάνει – Η επιτροπή που το χειρίζεται 

Ο χάρτης προσλήψεων αναπληρωτών-οργανικών κενών-μονίμων ΕΕΠ-ΕΒΠ πριν από τους διορισμούς 2024

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply