Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Στη Βουλή το Πολλαπλό Βιβλίο: “Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες και εμπλοκή φροντιστηριακού ομίλου”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Στη Βουλή το Πολλαπλό Βιβλίο: “Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες και εμπλοκή φροντιστηριακού ομίλου” – Επίκαιρη Ερώτηση του Στέφανου Παραστατίδη.

Στη Βουλή το Πολλαπλό Βιβλίο

Επίκαιρη Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, που θα συζητηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής, με θέμα “Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες και εμπλοκή φροντιστηριακού ομίλου στη διαδικασία συγγραφής και αξιολόγησης του Πολλαπλού Βιβλίου στα σχολεία της χώρας”, κατέθεσε ο Βουλευτής Κιλκίς και υπεύθυνος ΚΤΕ Παιδείας ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής κος Στέφανος Παραστατίδης.

Το πλήρες κείμενο της σχετικής Επίκαιρης Ερώτησης:  

«Οι πολλαπλές παρατάσεις στην υποβολή προτάσεων, στην αξιολόγηση, στη συγγραφή και ένταξη διδακτικών βιβλίων στο μητρώο και η  μετάθεση του χρόνου κατά τον οποίο τα νέα βιβλία θα βρίσκονται στη διάθεση μαθητών και εκπαιδευτικών, αναδεικνύουν με εμφαντικό τρόπο την προχειρότητα  και το έλλειμα σχεδιασμού και εποπτείας από το Υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. 

Τα σοβαρά προβλήματα είχαμε επισημάνει με ερώτηση (1/11/2023) και επίκαιρη ερώτηση (15-07-2024) στη Βουλή. 

Πέρα όμως από αυτά, νέα σοβαρά ζητήματα ανακύπτουν σύμφωνα με δημοσιεύματα κάνοντας αμφίβολο όχι μόνον το πότε αλλά και το εάν θα ολοκληρωθεί η   διαδικασία για το πολλαπλό βιβλίο. 

Ειδικότερα και σύμφωνα πάντα με τα δημοσιεύματα: 

  • Τα 60 από τα 300 σχολικά βιβλία που κατατέθηκαν από εκδότες και ομάδες συγγραφέων, προς έγκριση, στο ΙΕΠ, δεν συμφωνούν με τις προδιαγραφές  της Προκήρυξης. Η εκ των υστέρων αυτή διαπίστωση από τη μεριά του ΙΕΠ δημιουργεί εύλογα ερωτήματα για την παραλαβή και ανάθεση  ελλιπών διδακτικών πακέτων καθώς και για την αναστολή των συμβάσεων των εκπαιδευτικών που εργάστηκαν για την αξιολόγηση των συγκεκριμένων διδακτικών πακέτων. 
  • Δεν έχει κατατεθεί καμία πρόταση για 17 διδακτικά βιβλία και μία μόνον για 25, πράγμα που θα οδηγήσει σε νέα προκήρυξη και πιθανόν σε μία ακόμη παράταση. 
  • Σύμφωνα με ανακοίνωση μεγάλου φροντιστηριακού ομίλου που είναι μάλιστα καταχωρημένη στην ιστοσελίδα του 

 (  https://www.poukamisas.gr/neaanakoinoseis/neascholikavivlia/ )  

αλλά και σε σχετική δημοσίευση του Σ.Ε.Β.  

 ( https://www.sev.org.gr/members_news/poukamisasaeekdoseispoukamisasdynamikiparousiastaneascholikavivlia/ )  

  ο όμιλος έχει υποβάλει  στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) προτάσεις για 72 διδακτικά πακέτα για το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Στο ρεπορτάζ αναφέρεται ότι «από τα 192 συνολικά νέα σχολικά βιβλία   νηπιαγωγείου , Δημοτικού, Γυμνασίου και Α’ Λυκείου που εγκρίθηκαν αρχικά (σ.σ. δεν τέθηκαν σε αναστολή)   και είναι υπό αξιολόγηση του περιεχομένου τους από το ΙΕΠ, τα 44 είναι των εκδόσεων γνωστής αλυσίδας Φροντιστηρίων».  

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο  αρμόδιος Υπουργός:  

  1. Υπάρχει και εάν ναι ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας που αφορά: το πολλαπλό βιβλίο και την έκδοση Προκήρυξης για την συγγραφή των  βιβλίων για τα οποία δεν υποβλήθηκε καμία ή μόνον μία πρόταση; 
  1. Ισχύουν τα δημοσιεύματα του τύπου σύμφωνα με τα οποία το 1 στα 4 νέα σχολικά βιβλία είναι εκδόσεων γνωστής αλυσίδας Φροντιστηρίων και τι μέτρα προτίθεται να λάβει για το σοβαρό θέμα ανταγωνισμού που προκύπτει καθώς στα νέα βιβλία -αν και όταν εκδοθούν- θα υπάρχει το όνομα του ομίλου, οπότε προκύπτει θέμα προβολής και διαφήμισης τη στιγμή που βρίσκεται σε ισχύ οι εγκύκλιοι 64738/Γ2/28-4-2014 και 101705/Γ7/30-09-2002, σύμφωνα με τις οποίες  «σε καμία περίπτωση η παρουσίαση και η προβολή των εκδόσεων στα σχολεία δεν πρέπει να μετατραπεί σε αφορμή και αιτία πώλησης των αντίστοιχων μορφωτικών αγαθών (βιβλίων ή ψηφιακών δίσκων) εντός του σχολείου, γιατί ακριβώς ο χώρος του σχολείου δεν είναι και δεν πρέπει να γίνεται χώρος εμπορικής δραστηριότητας.» και «Εντός του χώρου των σχολείων δεν επιτρέπεται η διάθεση, η δωρεάν διανομή, η διακίνηση ή η πώληση πάσης φύσεως υλικού (εντύπου και μη), που κρίνεται ως διαφημιστικό».  
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply