Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Στη Βουλή οι πολλές παραιτήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών – Κατατέθηκε Ερώτηση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Στη Βουλή οι πολλές παραιτήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών από Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ – Κατέθεσαν Επερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας.

Στη Βουλή οι πολλές παραιτήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Με θέμα τις παραιτήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών κατέθεσαν στη Βουλή Κοινοβουλευτική Ερώτηση 18 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Οι Βουλευτές αναφέρουν ότι η  συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δεν παρέμειναν στη θέση τους ή αρνήθηκαν να αναλάβουν υπηρεσία εξαιτίας των δύσκολων συνθηκών διαβίωσης που αντιμετώπισαν ή επρόκειτο να αντιμετωπίσουν αντίστοιχα, ιδίως στις παραμεθόριες ή νησιωτικές περιοχές.

Σύμφωνα με την Ερώτηση οι κακές συνθήκες εργασίας, σε συνδυασμό με τους χαμηλούς μισθούς και τη δυσκολία εύρεσης στέγης είναι μερικοί από τους βασικούς λόγους που προκαλούν τις παραιτήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Στο δια ταύτα ρωτούν τον Υπουργό Παιδείας

1. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί προκειμένου να μην υπάρχουν συνεχείς παραιτήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών;

2. Γιατί δεν έχουν υπάρξει ενέργειες για την αντιμετώπιση του προβλήματος από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς;

3. Προτίθεται να λάβει μέτρα ώστε να αντιμετωπιστεί -έστω και πολύ καθυστερημένα- το πρόβλημα της στέγασης;

4. Ειδικά για τις παραμεθόριες ή νησιωτικές περιοχές, εξετάζει τη θεσμοθέτηση οικονομικών και βαθμολογικών κινήτρων, ώστε να είναι ο διορισμός των εκπαιδευτικών στα νησιά και στις δυσπρόσιτες περιοχές ελκυστικός και όχι μη επιθυμητός;

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 22 Μαρτίου 2024

Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Θέμα: «Συνεχείς παραιτήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών»

Η αδιαφορία και η κωλυσιεργία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού να εξασφαλίσει κατάλληλες συνθήκες διαβίωσης για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς έχει πυροδοτήσει «κύμα» παραιτήσεών τους. Είναι χαρακτηριστικό πως στις 04/03/2024 αναρτήθηκαν στη «Διαύγεια» οι ανακλήσεις προσλήψεων 761 αναπληρωτών που είτε δεν παρουσιάστηκαν να αναλάβουν υπηρεσία, είτε παραιτήθηκαν εκ των υστέρων, αφού ανέλαβαν υπηρεσία. Στη συνέχεια, στις 13/03/2024 ακολούθησαν ακόμα 35 ανακλήσεις για τους ίδιους λόγους. Βεβαίως, είχαν προηγηθεί και άλλες ανακλήσεις προσλήψεων, που από την αρχή της σχολικής χρονιάς εκτιμώνται -μέχρι στιγμής- συνολικά στις 3.000.

Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δεν παρέμειναν στη θέση τους ή αρνήθηκαν να αναλάβουν υπηρεσία εξαιτίας των δύσκολων συνθηκών διαβίωσης που αντιμετώπισαν ή επρόκειτο να αντιμετωπίσουν αντίστοιχα, ιδίως στις παραμεθόριες ή νησιωτικές περιοχές. Ειδικότερα, οι κακές συνθήκες εργασίας, σε συνδυασμό με τους χαμηλούς μισθούς και τη δυσκολία εύρεσης στέγης είναι μερικοί από τους βασικούς λόγους που προκαλούν τις παραιτήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Μάλιστα, αρκετοί επιλέγουν καν να μην αναλάβουν υπηρεσία, ασχέτως αν αντιμετωπίζουν ποινές αποκλεισμού για τα επόμενα 2 έτη, κάτι που καταδεικνύει την απόγνωση στην οποία έχουν περιέλθει. Όλα τα παραπάνω συνθέτουν μια εξαιρετικά δυσχερή κατάσταση που προκαλεί έντονες στρεβλώσεις στην παροχή διδασκαλίας. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί τη φετινή σχολική χρονιά, με τις συνεχείς παραιτήσεις αναπληρωτών, δεν έχει προηγούμενο στην εκπαίδευση. Δυστυχώς, όπως προαναφέρθηκε, η κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει σε απολύτως καμία παρέμβαση, προκειμένου να υπάρξει επίλυση και αυτού του σοβαρού προβλήματος.

Επειδή η Πολιτεία έχει την υποχρέωση να παρέχει σε όλες τις μαθήτριες και σε όλους τους μαθητές δημόσια, δωρεάν και ποιοτική εκπαίδευση.

Επειδή το πρόβλημα της ανάκλησης προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, έχει λάβει πρωτοφανείς διαστάσεις τη φετινή σχολική χρονιά.

Επειδή οι λόγοι που συμβαίνει αυτό έχουν να κάνουν με τις δύσκολες συνθήκες διαβίωσης που αντιμετώπισαν ή επρόκειτο να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί, ιδίως στις παραμεθόριες ή νησιωτικές περιοχές.

Επειδή ελλοχεύει ο κίνδυνος να σταματήσουν να λειτουργούν σχολικές μονάδες λόγω των ελλείψεων εκπαιδευτικού προσωπικού.

Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:

1. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί προκειμένου να μην υπάρχουν συνεχείς παραιτήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών;

2. Γιατί δεν έχουν υπάρξει ενέργειες για την αντιμετώπιση του προβλήματος από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς;

3. Προτίθεται να λάβει μέτρα ώστε να αντιμετωπιστεί -έστω και πολύ καθυστερημένα- το πρόβλημα της στέγασης;

4. Ειδικά για τις παραμεθόριες ή νησιωτικές περιοχές, εξετάζει τη θεσμοθέτηση οικονομικών και βαθμολογικών κινήτρων, ώστε να είναι ο διορισμός των εκπαιδευτικών στα νησιά και στις δυσπρόσιτες περιοχές ελκυστικός και όχι μη επιθυμητός;

Οι Eρωτώντες Βουλευτές

Δείτε επίσης

Στοιχεία Υπουργείου Παιδείας για προσλήψεις αναπληρωτών έως 23.3.2024-Διορισμούς 2020 έως 2024 

Συζήτηση για ΕΕΕΕΚ Πυλαίας-Σχολ. Νοσηλ.-ΕΒΠ-συγχωνεύσεις σχολείων-επιλεκτική αλαλία-διαγραφή φοιτητή-Στη Βουλή 01.04.2024 

Η ΟΛΜΕ για το πρωτόγνωρο περιστατικό σε Γυμνάσιο της Αθήνας-Τα 13 μέτρα που απαιτούνται για την εξάλειψη του φαινομένου

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση