Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Στοιχεία για συγχωνεύσεις και Ολιγομελή Τμήματα στη Βουλή από την Υφυπουργό ΠΑΙΘΑ Ζ. Μακρή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Στοιχεία για συγχωνεύσεις και Ολιγομελή Τμήματα στη Βουλή από την Υφυπουργό ΠΑΙΘΑ κα Ζέττα Μακρή – Συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης.

Στοιχεία για συγχωνεύσεις και Ολιγομελή

Για άσκηση που γίνεται κάθε χρόνο, αναφορικά με τις συγχωνεύσεις τμημάτων, μίλησε η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζέττα Μακρή στη Βουλή, κατά την οποία εκδίδεται Εγκύκλιο από τον Γενικό Γραμματέα του ΥΠΑΙΘΑ και σε συνεργασία με τους τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις, γίνεται η καλύτερη δυνατή μεταχείριση και διαχείριση και του ανθρώπινου δυναμικού και προς το συμφέρον των μαθητών.

Επιπροσθέτως η κα Μακρή παρέθεσε στοιχεία για τα Ολιγομελή Τμήματα κι όλα αυτά κατά τη διάρκεια συζήτησης Επίκαιρης Ερώτησης του Βουλευτή Α΄ Θεσσαλονίκης της Κ.Ο. «ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ» κου Ιωάννη Δελή, ο οποίος ζητούσε από τον Υπουργό ΠΑΙΘΑ να ανακληθούν όλες οι αποφάσεις συγχωνεύσεων και να δημιουργηθούν τμήματα των 15 μαθητών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 20 στη Δευτεροβάθμια.

Νομοθεσία για μέγιστο αριθμό των μαθητών ανά τμήμα

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

  • Ο μέγιστος αριθμός των 25 μαθητών ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά ισχύει από το 2017 (ΠΔ 79/2017).

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

  • Ο μέγιστος αριθμός των 27 μαθητών ανά τμήμα σε Γυμνάσιο και Α΄ και Β΄ τάξεις ΓΕΛ ισχύει από το 2013 (ΦΕΚ Β΄ 2451/2013).
  • Ο μέγιστος αριθμός των 25 μαθητών ανά τμήμα σε Γ΄ Ημερησίου ΓΕΛ ισχύει από το 2019 (Ν. 4610/2019 ΣΥΡΙΖΑ). Το ίδιο ισχύει και για τον μέγιστο αριθμό των 22 μαθητών ανά τμήμα σε Γ΄ Εσπερινού ΓΕΛ.
  • Ο μέγιστος αριθμός των 25 μαθητών ανά τμήμα σε όλες τις τάξεις του ΕΠΑΛ ισχύει από το 2014 (ΦΕΚ Β΄ 833/2014). Ο δε μέγιστος αριθμός των 22 μαθητών ανά τμήμα στη Γ΄ τάξη Εσπερινού ΕΠΑΛ ισχύει από το 2019 (Ν. 4610/2019 ΣΥΡΙΖΑ).
  • Οι ελάχιστες προϋποθέσεις σε αριθμό μαθητών για να δημιουργηθεί τμήμα ομάδας προσανατολισμού ΓΕΛ ισχύουν από το 2019 με ΥΑ Γαβρόγλου  (ΦΕΚ Β΄ 2462/2019).

Ακολουθούν τα στοιχεία που παρέθεσε η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζέττα Μακρή για τα Ολιγομελή Τμήματα

Ολιγομελή τμήματα των ΓΕΛ με Υπουργική Απόφαση:

Το 2022-2023 ήταν  2.227 ολιγομελή τμήματα.

Το 2023-2024 ήταν 2.349 ολιγομελή τμήματα.

Το 2024-2025 είναι 2.186 ολιγομελή τμήματα.

Είναι παρεμφερείς οι αριθμοί.

Ολιγομελή τμήματα ΕΠΑΛ που εγκρίθηκαν από τις οικείες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης:

Το 2022-2023 ήταν 259, το 2023-2024 ήταν 358,  το 2024-2025 είναι 424.

Επιπλέον ολιγομελή

Κάθε χρόνο με Υπουργική Απόφαση εκδίδεται η λειτουργία επιπλέον ολιγομελών τμημάτων για κάλυψη βασικών αναγκών σε περιοχές με ειδικές συνθήκες.

Έτσι, λοιπόν, το 2022-2023 ήταν 1.254 ολιγομελή τμήματα με Υπουργική Απόφαση, το 2023-2024 ήταν 1.448 και το 2024-2025 είναι 1.419. Άρα, είναι παρεμφερή τα τμήματα.

Από τους οικείους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης ολιγομελή ΕΠΑΛ:

Για το 2022-2023 ήταν 1.513, για το 2023-2024 ήταν 1.806 και για το 2024-2025 είναι 1.843.

Αριθμός τμημάτων – Μαθητικός πληθυσμός

Ο αριθμός των τμημάτων πέρυσι ήταν 81.113 και ο μαθητικός πληθυσμός 1.374.000 μαθητές. Φέτος ο αριθμός των τμημάτων είναι 78.932 με μαθητικό πληθυσμό 1.337.493 μαθητές. Ο μέσος όρος μαθητών και πέρυσι και φέτος είναι 17 μαθητές.

Σε ό,τι αφορά τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ, πέρυσι είχαμε 12.274 τμήματα ομάδων προσανατολισμού ΓΕΛ και 5.946 τμήματα τομέων-ειδικοτήτων ΕΠΑΛ. Φέτος έχουμε 12.155 και 5.924 αντίστοιχα. Η διαφορά είναι της τάξεως των 119 και 22 τμημάτων αντίστοιχα.

Δείτε επίσης

Μακρή για προσλήψεις: 37.701 έως τώρα-Δεν βρέθηκαν 483 αναπληρωτές-Ειδική Προκήρυξη και Τοπική Πρόσκληση σύντομα 

Συζήτηση για τα δώρα στη Bουλή: “Δεν υπάρχει χώρος να δοθούν-2,35 δισ. δώσαμε στους δημοσίους υπαλλήλους” 

Μακρή για άνοιγμα πινάκων: Συζητήσεις με ΑΣΕΠ για απλούστευση της διαδικασίας-Μέχρι πότε ισχύουν οι υπάρχοντες 

Δάνεια ΜΤΠΥ σε δημόσιους υπάλληλους: Ενημέρωση από τον ΣΥΠΥΥΠ για τις τελευταίες εξελίξεις

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply