Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Στοιχεία παραιτήσεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ΕΕΠ-ΕΒΠ κατέθεσε στη Βουλή η Υφυπουργός Παιδείας Ζ. Μακρή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Στοιχεία παραιτήσεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ κατέθεσε στη Βουλή η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα Ζέττα Μακρή.

Στοιχεία παραιτήσεων αναπληρωτών

Στοιχεία παραιτήσεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ έως σήμερα κατέθεσε η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζέττα Μακρή στη Βουλή απαντώντας σε Επίκαιρη Ερώτηση της Βουλευτή του ΣΤΡΙΖΑ-ΠΣ κας Ράνιας Θρασκιά με θέμα: «Κύματα παραιτήσεων αναπληρωτών δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση στα σχολεία της χώρας και πλήττουν το λειτούργημα του εκπαιδευτικού». Η κα Μακρή επίσης απάντησε σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αναπληρωτές στις για τις παραμεθόριες, τις νησιωτικές και ειδικά τις τουριστικές περιοχές και αναφέρθηκε στη διαδικασία προσλήψεων αναπληρωτών.

Στοιχεία παραιτήσεων

Για τη γενική εκπαίδευση και ειδική αγωγή και εκπαίδευση:

Στην πρώτη Φάση των προσλήψεων, στη δεύτερη Φάση των προσλήψεων, αλλά και στην τρίτη Φάση των προσλήψεων, συμπεριλαμβανομένων και των εκπαιδευτικών που προσλήφθηκαν για τις ανάγκες του Ψηφιακού Φροντιστηρίου, έχουν προσληφθεί συνολικά 32.681 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς: 22.850 στην Πρωτοβάθμια, 9.831 στη Δευτεροβάθμια.

Δεν ανέλαβαν υπηρεσία ή παραιτήθηκαν 585, δηλαδή ένα ποσοστό 1,79%. Για την τρίτη Φάση δεν υπάρχουν στοιχεία γιατί έληξε σήμερα η προθεσμία και 6 με 7 Νοεμβρίου οι προσληφθέντες αναπληρωτές θα αναλάβουν υπηρεσία. Σε ό,τι αφορά την Ειδική Προκήρυξη των διαφόρων ειδικοτήτων, η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη.

Για τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ)

Υπάρχουν δυο Φάσεις προσλήψεων και μια Ειδική Προκήρυξη. Στην πρώτη φάση προσλήφθηκαν 5. 539  αναπληρωτές, στη δεύτερη Φάση 1.858 αναπληρωτές. Στην 1η Ειδική Προκήρυξη  προσλήφθηκαν 162  Σχολικοί Νοσηλευτές και Εργασιοθεραπευτές. Σήμερα δηλαδή έχουν προσληφθεί συνολικά 7.559 μέλη.

Δεν ανέλαβαν υπηρεσία ή παραιτήθηκαν 252 μέλη, δηλαδή ποσοστό 3,33%, αρκετά χαμηλό, λίγο υψηλότερο από τη γενική εκπαίδευση και ο λόγος είναι ότι όλοι αυτοί βρίσκουν δουλειά στον ιδιωτικό τομέα και γι’ αυτό εν συνεχεία δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.

Για τις παραμεθόριες, τις νησιωτικές και ειδικά τις τουριστικές περιοχές

Ακολουθεί η τοποθέτηση της Υφυπουργού ΠΑΙΘΑ

Σε ό,τι αφορά τη δυσκολία την οποία έχουν οι εκπαιδευτικοί να πάνε σε νησιωτικές, ορεινές περιοχές, αυτός είναι και βασικός λόγος για τον οποίον η προκήρυξη βγαίνει το μήνα Αύγουστο. Ο μήνας Αύγουστος είναι πολύ κοντά στην έναρξη της σχολικής χρονιάς. Άρα ξέρουν οι εκπαιδευτικοί μας αν είναι σε θέση να ανταποκριθούν σε μια συγκεκριμένη περιοχή όταν την δηλώνουν ή όχι. Ξέρουν τις οικογενειακές, τις προσωπικές τους ανάγκες. Με σοβαρότητα, που όλοι την αναμένουμε από τους εκπαιδευτικούς, θα δηλώσουν την περιοχή στην οποία αντιλαμβάνονται ότι μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες.

Και επειδή ακριβώς μπορεί κάτι απρόβλεπτο να συμβεί, με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης που έχει ο κάθε εκπαιδευτικός –που διατηρεί τον φάκελό του στο ΟΠΣΥΔ- μπορεί να απενεργοποιήσει την αίτησή του, να μην φτάσει στο σημείο δηλαδή να αναλάβει υπηρεσία και να παραιτηθεί ή να διοριστεί και να μην πάει καθόλου, ή να αφαιρέσει τις επιλογές προτίμησης. Κι αυτό μπορεί να το κάνει και μετά την 1η Οκτωβρίου κάθε έτος.

Άρα δηλαδή η πολιτεία εξαντλεί, γιατί το ενδιαφέρον της πολιτείας είναι βεβαίως και το καλώς έχειν των εκπαιδευτικών, αλλά αντιλαμβάνεστε ότι τα παιδιά, η εκπαίδευση είναι εκείνο που προέχει. Όταν λοιπόν τους δίνουμε τη δυνατότητα να δηλώσουν ένα μήνα πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τη δυνατότητα να αλλάξουν την προτίμησή τους, αντιλαμβάνεστε ότι δεν μπορούμε να μην πούμε ότι πρέπει και εκείνοι με βαρύτητα και σοβαρότητα να κάνουν τις σχετικές επιλογές.

Τώρα σε ό,τι αφορά τις ενέργειες που κάνουμε για το οικονομικό κόστος.

Σας λέω ότι προφανώς για να μην υπάρχει οικονομική επιβάρυνση, να περιοριστούν οι περιττές μετακινήσεις, το Υπουργείο μας έχει προβλέψει: Υλοποιείται η ηλεκτρονική διακίνηση και υπογραφή των συμβάσεων εργασίας ψηφιακά, αναλαμβάνουν ψηφιακά την υπηρεσία απευθείας στη σχολική μονάδα που τοποθετούνται, τους ενημερώνει το Υπουργείο διαρκώς με γραπτά μηνύματα για την εξέλιξη της διαδικασίας, από τη στιγμή που ανακοινώνεται η πρόσληψη μέχρι την τοποθέτησή τους στη σχολική μονάδα.

Επίσης, κίνητρα:

Προσμετράται διπλάσια εκπαιδευτική προϋπηρεσία στους πίνακες του ΑΣΕΠ για όσους αναπληρωτές προσλαμβάνονται και απασχολούνται σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες ή σε σχολικές μονάδες που λειτουργούν σε καταστήματα κράτησης.

Σε συνεργασία με άλλα Υπουργεία:

Το ΥΠΕΘΑ συνεργάζεται με το ΥΠΕΣ. Φρόντισε να παρέχεται στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και στα μέλη ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού δωρεάν σίτιση και κατάλυμα διαμονής από τους δήμους. Παροχές δίνονται είτε σε είδος είτε με μορφή χρηματικού επιδόματος και αυτή την παίρνουν όλοι οι αναπληρωτές και τα μέλη ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού που υπηρετούν σε σχολεία σε ορεινούς δήμους, σε δήμους με πληθυσμό έως τριάντα χιλιάδες κατοίκους, των οποίων τουλάχιστον το 50% των δημοτικών κοινοτήτων χαρακτηρίζονται ως ορεινές, σε νησιωτικούς δήμους αλλά και σε νομικά πρόσωπά τους.

Σε συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε κάθε φάση πρόσληψης μεριμνούμε και χορηγούνται εκπτώσεις στα ακτοπλοϊκά-αεροπορικά εισιτήρια για τη μεταφορά και μετάβαση από τον τόπο διαμονής προς την περιοχή ανάληψης υπηρεσίας. Είναι δικαιούχοι του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου, εφόσον εφαρμόζεται στα νησιά που έχουν προσληφθεί.”.

Πως γίνονται οι προσλήψεις αναπληρωτών

  • Οι προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού γίνονται κάθε χρόνο με τα ισχύοντα στον νόμο και στις ανάλογες υπουργικές αποφάσεις.
  • Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μια δυναμική διαδικασία. Κάποιοι μπορεί να μην μπορούν να αναλάβουν υπηρεσία, κάποιοι μπορεί να έχουν θέματα υγείας. Άρα, λοιπόν, καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους έχουμε επαναλαμβανόμενες φάσεις ή ακόμη και ειδικές προκηρύξεις, όπως αυτή που αναφέρατε, ανάλογα με τις λειτουργικές ανάγκες που προκύπτουν κατά περιοχή.
  • Κάθε Αύγουστο εκδίδεται από το Υπουργείο η σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τους υποψηφίους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και τα μέλη του ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού και μετά την έκδοση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος οι υποψήφιοι υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτηση, τη δήλωση δηλαδή προτίμησης, στην πλατφόρμα ΟΠΣΥΔ. Εκείνοι γνωρίζουν τα μόρια που έχουν από τον αξιολογικό πίνακα του ΑΣΕΠ -είναι γνωστός- και δηλώνουν τις περιοχές που επιθυμούν να εργαστούν.
  • Τότε, λοιπόν, προσλαμβάνονται με βάση αυτές τις δύο προϋποθέσεις. Δηλαδή, με βάση τα μόρια που έχουν και τη δήλωση προτίμησής τους, προσλαμβάνονται με υπουργική απόφαση σε κάποια από τις περιοχές της εκπαίδευσης. Μετά από αυτό η οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης καταχωρίζει στο ΟΠΣΥΔ τα κενά που έχουν οι σχολικές μονάδες και ο κάθε προσληφθείς αναπληρωτής ή η κάθε προσληφθείσα αναπληρώτρια δηλώνει στο ΟΠΣΥΔ την προτίμηση για τα κενά της περιοχής στην οποία έχει προσληφθεί και εκδίδεται και η απόφαση τοποθέτησης. Άρα, λοιπόν, γίνεται με τη σειρά κατάταξης και με τη δήλωση προτίμησης.

Δείτε επίσης

Μακρή για εξίσωση μόνιμων και αναπληρωτών: Δεν βρίσκονται σε συγκρίσιμη κατάσταση-Διαφορετικό το κανονιστικό πλαίσιο 

9 προβλήματα στην Παιδεία που αποκρύπτονται και δεν λύνονται με κυριακάτικα τσιτάτα – Δήλωση Σ. Παραστατίδη 

Το φιάσκο των εκλογών Αιρετών: Η κατάρρευση της Ψηφιακής Κάλπης και οι ευθύνες του ΥΠΑΙΘΑ 

Εγκύκλιος 3ης Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία – Διοργάνωση Εκδηλώσεων & Δράσεων 

Προσλήψεις από Ειδική Προκήρυξη 2024: 400 εκπαιδευτικοί Α/θμιας (226) και Β/θμιας (174)

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply