“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σύγκλητος ΑΠΘ: 4 προτάσεις προς το ΥΠΑΙΘ για ισότιμη αντιμετώπιση των αποφοίτων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σύγκλητος ΑΠΘ: Το ψήφισμα προέκυψε έπειτα από την συνεδρίαση της Συγκλήτου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ).

Σύγκλητος ΑΠΘ

Ακολουθεί η ανακοίνωση της Συγκλήτου:

“Η Σύγκλητος του ΑΠΘ στη συνεδρίασή της 30014/22-1-2020 θεωρεί ότι τα γενικά χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει ο εκπαιδευτικός, ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του σχολείου του 21ου αιώνα, στηρίζονται στη διεθνή έρευνα, στην εμπειρία ή και στις συστάσεις διεθνών και υπερεθνικών οργανισμών, όπως είναι το Συμβούλιο της Ευρώπης, η Ευρωπαϊκή Ένωση, η UNESCO κ.λπ.

Ωστόσο, με βάση το προτεινόμενο άρθρο 50, φαίνεται ότι οι απόφοιτοι/ες των κολεγίων θα θεωρούνται αυτομάτως ισότιμοι/ες με τους απόφοιτους/ες των αντίστοιχων πανεπιστημιακών τμημάτων.

Συμφωνούμε με την αρχή της κοινής ευρωπαϊκής δράσης, όπως αυτή ορίζεται στον ευρωπαϊκό κανονισμό, κρίνουμε, όμως, ότι η κοινοτική οδηγία, με βάση την εθνική πρακτική και το ελληνικό δίκαιο, δίνει τη δυνατότητα να υπάρξουν εκ μέρους της πολιτείας ασφαλιστικές δικλίδες, όπου αυτές χρειάζονται, έτσι ώστε να διασφαλίζεται αφενός η ακαδημαϊκή ισοτιμία και αντιστοιχία και αφετέρου τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων των ΑΕΙ.

Προτάσεις

Ως ακαδημαϊκό και ερευνητικό εκπαιδευτικό προσωπικό του ΑΠΘ επιθυμούμε να συνεισφέρουμε στην ουσιαστική βελτίωση της ανώτατης εκπαίδευσης και για το λόγο αυτό προτείνουμε:

1. Τα κολέγια που συνεργάζονται με πανεπιστήμια του εξωτερικού, εκτός του ελέγχου που τυγχάνουν από την αρχή αξιολόγησης της χώρας προέλευσης, να αξιολογούνται με τα ίδια κριτήρια και από την ίδια ανεξάρτητη αρχή που αξιολογεί όλα τα ελληνικά ΑΕΙ και πιστοποιεί τα προγράμματα σπουδών τους.

2. Οι τίτλοι σπουδών των αποφοίτων των κολεγίων αυτών να ελέγχονται για την ακαδημαϊκή ισοτιμία και αντιστοιχία από το ΔΟΑΤΑΠ.

3. Η επαγγελματική ισοτιμία και ισοδυναμία να ελέγχονται αυστηρότερα από το ΣΑΕΠ.

4. Ειδικά για τους/τις αποφοίτους/ες των «καθηγητικών» και παιδαγωγικών σχολών, το πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας (ΠΠΔΕ), να αποτελεί προϋπόθεση για οποιαδήποτε συμμετοχή σε διαδικασίες διορισμού που προβλέπονται από την ελληνική πολιτεία. Σημειώνεται ότι οι απόφοιτοι/ες των δημοσίων ΑΕΙ αποκτούν το ΠΠΔΕ κατά τη διάρκεια των σπουδών τους.

Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητούμε από το ΥΠΑΙΘ να λάβει υπόψιν του τις θέσεις και προτάσεις της Συγκλήτου του ΑΠΘ, έτσι ώστε να υπάρξει ισότιμη αντιμετώπιση των αποφοίτων”.

Δείτε εδώ το ψήφισμα της Συγκλήτου.

Δείτε επίσης

Νομοσχέδιο Παιδείας: Οπως ψηφίσθηκε με τις διατάξεις για Κολέγια, κυρώσεις και τοποθετήσεις διορισμών κ.α

Υπερψήφιση 3 άρθρων: Χρηματοδότηση και αναστολή Τμημάτων ΑΕΙ – Τίτλοι Κολεγίων

Διάταξη πτυχίων Κολλεγίων: Δεκτά θα γίνονται από το ΑΣΕΠ για διορισμό εκπαιδευτικών

Αλέξης Τσίπρας: Mέλημα της κυβέρνησης δεν είναι η αριστεία αλλά η πελατεία των Κολεγίων

Υπουργός ΠΑΙΘ Νίκη Κεραμέως: Η αλήθεια για τα «Κολέγια» κύριε Τσίπρα

Δείτε ακόμη

Διάταξη κυρώσεων διορισμών: Ενστάσεις και προβληματισμοί από την Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής

Βουλή-συζήτηση: Τι είπαν Κυρ. Μητσοτάκης-Κεραμέως-Διγαλάκης-Τζούφη-Φίλης-Κεφαλίδου-Δελής

Σύλλογος Αποφοίτων Κολλεγίων: Ζητεί συμπερίληψη στις Προκηρύξεις 1ΓΕ και 2ΓΕ 

Πρυτανεία Πανεπιστημίου Ιωαννίνων: Να αποσύρει το Υπουργείο Παιδείας το άρθρο 50 για τα κολέγια

Σύγκλητος Μετσόβιου Πολυτεχνείου: Η διάταξη για τα Κολλέγια αίρει το άρθρο 16 του Συντάγματος

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Tελειόφοιτος φοιτητής του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Με τη δημοσιογραφία ασχολείται από το πρώτο έτος του πανεπιστημίου, όταν δημιούργησε την ερασιτεχνική ιστοσελίδα grislands στο πλαίσιο προπτυχιακού μαθήματος, ενώ στη συνέχεια αρθρογραφούσε στην αθλητική ιστοσελίδα Sportscasters, που δημιουργήθηκε από συμφοιτητές για τον ίδιο σκοπό. Το καλοκαίρι του 2019 εργάσθηκε για τρεις μήνες στην δημοσιογραφική ιστοσελίδα The Press Project, στο πλαίσιο της πρακτικής του άσκησης.

Γράψτε μία απάντηση