Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σύλλογοι διδασκόντων-ΕΕΠ-ΕΒΠ 31 ΕΝΕΕΓΥΛ: Επιστολή στο ΥΠΑΙΘ για τις εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες λειτουργίας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σύλλογοι διδασκόντων-ΕΕΠ-ΕΒΠ 31 ΕΝΕΕΓΥΛ: Επιστολή στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ για τις εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες λειτουργίας των σχολείων σε περίοδο πανδημίας.

Σύλλογοι διδασκόντων-ΕΕΠ-ΕΒΠ 31 ΕΝΕΕΓΥΛ

09/12/2020

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Αξιότιμη κα Υφυπουργέ,

Αξιότιμη κα Γενική Γραμματέα,

Με την παρούσα επιστολή, οι υπηρετούντες στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.), επιθυμούμε να εκφράσουμε την βαθιά ανησυχία μας και να κρούσουμε τον κώδωνα του κινδύνου για την κατάσταση που επικρατεί στα (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.) όλης της χώρας, τα οποία με απόφασή σας παραμένουν ανοικτά και λειτουργούν κάτω από εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες σε περίοδο πανδημίας όπως εξάλλου συμβαίνει με όλα τα δημόσια σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, ανεξαρτήτου τύπου.

Τα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.

αποτελούν Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπ/σης, υπάγονται στη Δευτεροβάθμια Εκπ/ση, όπως και όλα τα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, διέπονται από κοινή νομοθεσία και παρέχουν αγωγή και εκπ/ση, όπως και όλες οι άλλες σχολικές μονάδες.

Τα ωρολόγια προγράμματά (ΩΠ) τους έχουν καθοριστεί με Υ.Α. (ΦΕΚ1606/τΒ’/10-05-2017 και ΦΕΚ3791/τΒ’/03-09-2018) και είναι σχεδόν σε πλήρη ταύτιση με τα ΩΠ των αντίστοιχων δομών της γενικής εκπαίδευσης (γυμνασίων και ΕΠΑΛ).

Στο λύκειο των ΕΝΕΕΓΥ-Λ προβλέπονται να εφαρμοστούν και οι νέες αποφάσεις σχετικά με τις εξετάσεις των ΕΠΑΛ (ΦΕΚ4786/τΒ’/30-10-2020), ενώ οι απόφοιτοι των ΕΝΕΕΓΥ-Λ συμμετέχουν και στο Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑΛ (ΦΕΚΛ2726/τΒ’/09-07-2018).

Δεν είναι ιδρύματα,

δεν είναι ειδικές θεραπευτικές μονάδες, θεραπευτικά κέντρα, κέντρα δημιουργικής απασχόλησης ή εξειδικευμένες δομές που πραγματοποιούν προγράμματα αποκατάστασης.

Είναι σχολικές μονάδες, όπως και όλες οι άλλες σχολικές μονάδες της χώρας, με την ιδιαιτερότητα ότι σε αυτές:

• εκπαιδεύονται μαθητές/τριες με ειδικές εκπ/κες ανάγκες (που συχνά, αλλά όχι πάντα συνοδεύονται με αναπηρίες) με την υλοποίηση Εξατομικευμένων Προγραμμάτων Εκπαίδευσης (ΕΠΕ) και

• με την ύπαρξη του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού, παρέχονται συμβουλευτική υποστήριξη σε ποικίλες ψυχοσυναισθηματικές ανάγκες των μαθητών/τριων και εκπαίδευση σε κομβικές δεξιότητες ζωής.

Ένα από τα θεμελιώδη καθήκοντα της Πολιτείας

είναι η διασφάλιση και προαγωγή της δημόσιας υγείας, αρχή που καταστρατηγείται καθώς, στις περισσότερες των περιπτώσεων, τα κτίρια που στεγάζουν τις σχολικές μονάδες των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. και οι συνθήκες εργασίας και εκπ/σης μέσα σε αυτές δεν πληρούν τις αναγκαίες προϋποθέσεις.

Μικρές αίθουσες, απουσία επαρκούς προαύλιου χώρου, απουσία επαρκούς χώρου γραφείων των εκπ/κών καθώς και χώρου απομόνωσης πιθανών ύποπτων περιστατικών ή/και κρουσμάτων, απουσία σχολικών νοσηλευτών, απουσία επαρκούς ΕΒΠ /ΕΕΠ, απουσία κλιμακίων του ΕΟΔΥ που θα διενεργεί rapid tests σε τακτή εβδομαδιαία βάση, ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη και με ασφάλεια λειτουργία του σχολείου.

Η μη χρήση ή η κακή χρήση μάσκας, το μη ορθό πλύσιμο χεριών, η μη τήρηση αποστάσεων κλπ έχουν σαν αποτέλεσμα να κινδυνεύει καθημερινά η εκπ/κη κοινότητα από τυχόν διασπορά του ιού.

Δυστυχώς, η εγκύκλιος που έχει σταλεί δεν διευκρινίζει ποιος και κάτω από ποιες συνθήκες αποφασίζει πότε “..είναι εφικτή..” η χρήση μάσκας!

Τα περιστατικά κρουσμάτων Covid-19 σε εκπ/κους & ΕΕΠ/ΕΒΠ που υπηρετούν στα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. είναι καθημερινά και καταγράφονται στο ΠΣ my school.

Ωστόσο, δεν υπάρχει ανάλογη καταγραφή των περιστατικών μαθητών/τριων που περιστασιακά νοσούν και επιστρέφουν στο σχολείο, χωρίς να έχει διενεργηθεί κάποιου είδους έλεγχος για Covid-19, καθώς οι γονείς τους δεν είναι υποχρεωμένοι να προβούν σε τέτοιο έλεγχο.

Επιπλέον,

καθώς το μαθητικό δυναμικό των ΕΝΕΕΓΥ-Λ αποτελείται από μαθητές/τριες σε επίπεδο νομού και γενικά καλύπτει μεγάλες γεωγραφικές περιοχές, η μετακίνησή τους γίνεται με μισθωμένα λεωφορεία ή ταξί ταυτόχρονα με μαθητές/τριες άλλων σχολικών μονάδων και μάλιστα με πλήρη κάλυψη των θέσεων -ειδικά στα ταξί, αυξάνοντας την πιθανότητα διάδοσης του ιού σε περίπτωση κρούσματος.

Ακόμη, με το κλείσιμο των μονάδων Α/θμιας εκπαίδευσης και προσχολικής αγωγής πολλοί εκπαιδευτικοί των ΕΝΕΕΓΥ-Λ έκαναν χρήση της άδειας ειδικού σκοπού, με αποτέλεσμα την δημιουργία δυσαναπλήρωτων κενών στο ημερήσιο πρόγραμμα των μαθητών/τριων.

Η προσωρινή τοποθέτηση εκπαιδευτικών

από τα τμήματα ένταξης της γενικής εκπαίδευσης στα ΕΝΕΕΓΥ-Λ, πέραν του ότι άφησε εκτεθειμένους τους/τις σχετικούς/ες μαθητές/τριες με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες της γενικής, δεν μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες που δημιουργήθηκαν, καθώς απαρτίζεται μόνο από τις ειδικότητες των ΠΕΟ2, ΠΕΟ3 και ΠΕ04, αλλά και δημιουργεί περαιτέρω αναστάτωση στην καθημερινότητα των μαθητών/τριων των ΕΝΕΕΓΥ-Λ (νέοι εκπαιδευτικοί, άλλες ειδικότητες, αλλαγές στο πρόγραμμα).

Σύλλογοι διδασκόντων-ΕΕΠ-ΕΒΠ 31 ΕΝΕΕΓΥΛ
Από την άλλη είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι,

τόσο οι εκπ/κοι και το ΕΕΠ/ΕΒΠ, όσο και οι μαθητές/τριες των σχολείων μας είναι εξοικειωμένοι με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, έχοντας αποκομίσει πολύτιμη εμπειρία από την εφαρμογή της εν λόγω διαδικασίας από την προηγούμενη αναστολή λειτουργίας των σχολείων, ενώ επιπρόσθετα η υπ. αριθμ. 126965/23-09-2020 εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ προβλέπει την αξιοποίηση ποικιλίας εκπ/κων τεχνικών και εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, προκειμένου να σχεδιαστούν αποτελεσματικές δράσεις για την εξ αποστάσεως εκπ/ση, σε περίπτωση που επιβληθεί η αναστολή λειτουργίας των σχολείων.

Η αλήθεια είναι ότι

η έλλειψη τεχνολογικού εξοπλισμού είναι ένα πρόβλημα που το συναντάμε με κάπως μεγαλύτερη συχνότητα στην ειδική εκπαίδευση-πράγμα στο οποίο το Υπουργείο θα πρέπει βοηθήσει, ένα πρόβλημα ωστόσο που προσπαθούμε να αντισταθμίσουμε με άλλες μορφές εκπαίδευσης, όπως οναφέρει και η παραπάνω εγκύκλιος.

Επιπρόσθετα σχεδόν σε καθημερινή βάση,

δημιουργούνται προστριβές με γονείς, οι οποίοι επιθυμούν να παραμείνουν τα παιδιά τους στην οικία τους, είτε προληπτικά λόγω αδιαθεσίας που δεν γνωρίζουν πώς θα εξελιχθεί, είτε διότι συγκατοικούν με άτομα που νοσούν από διάφορες ασθένειες.

Έτσι όμως

προκύπτει επιπλέον ανησυχία στους γονείς ως προς το ζήτημα των απουσιών των παιδιών τους, οι οποίες καταγράφονται κανονικά στο πληροφορικό σύστημα My school, καθώς το αρμόδιο Υπουργείο δεν έχει στείλει κάποια διευκρινιστική οδηγία επ’ αυτού και υπάρχει αυξημένη πιθανότητα κάποιοι/ες μαθητές/τριες να χάσουν τη χρονιά τους λόγω ανεπαρκούς φοίτησης.

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

γνωρίζουμε την κρισιμότητα των περιστάσεων και των ευαίσθητων θέσεων που υπηρετείτε και υπηρετούμε.

Αντιλαμβανόμαστε ότι,

η όποια εκπαίδευση από απόσταση δεν μπορεί να αναπληρώσει την διά ζώσης εκπαίδευση και όλοι/ες οι μαθητές/τριες γενικής και ειδικής εκπαίδευσης επηρεάζονται αρνητικά απ’ αυτό.

Ωστόσο θεωρούμε ότι,

ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΠΕΡΑ ΚΑΙ ΑΠ’ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΛΥΨΗΣ ΠΛΗΜΜΕΛΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΧΕΙ Η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ.

Σας παρακαλούμε όπως

λάβετε σοβαρά υπόψη όλα τα παραπάνω, ώστε να αποφασίσετε αυτό που πρέπει προς όφελος πρώτα της υγείας μαθητών/τριων και γονέων τους, αλλά και των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους.

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων & ΕΕΠ/ΕΒΠ των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.:

Αγρινίου, 1° Ανατ. Θεσσαλονίκης, Αμφισσας Φωκίδας, Βέροιας Ημαθίας, Ελασσόνας Λάρισας, Ηρακλείου, ΙΝ.Α.Α. Πεύκων Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Καλαμάτας, Καστοριάς, Κατερίνης Πιερίας, Κέρκυρας, Κομοτηνής, Κορωπίου Αττικής, Λαμίας, Λάρισας, Λέσβου, Λουτρακίου Κορινθίας, Ν.Ιωνίας Μαγνησίας, Νάξου Κυκλάδων, Ξάνθης, Πειραιά, Περιστεριού Αττικής, Πύργου Ηλείας, Ρόδου Δωδεκανήσου, Σκύδρας Πέλλας, Σοφάδων Καρδίτσας, Τρικάλων, Τρίπολης, Χαλκίδας Εύβοιας, Χανιών

Δείτε επίσης

Ειδικά σχολεία Πτολεμαϊδας: Κρούσματα κορονοϊού-Αντιδράσεις εκπαιδευτικών και γονέων
Ειδικά σχολεία Δυτικής Αττικής: Διαμαρτυρία σχετικά με τη συνέχιση λειτουργίας τους
1.850 εκπαιδευτικοί-ΕΕΠ-ΕΒΠ υπογράφουν Επιστολή Διαμαρτυρίας για τα Ειδικά Σχολεία
Συζήτηση για ειδικά σχολεία στη Βουλή: O ΕΟΔΥ κάνει τεστ δειγματοληπτικά σε όλη την Ελλάδα

Δείτε ακόμη

ΟΛΜΕ-Ειδικά σχολεία: Αναστολή λειτουργίας σε περιοχές με επιβαρυμένο επιδημιολογικό φορτίο
Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας: Βρέθηκαν 9 κρούσματα θετικά στον κορονοϊό | Επιστολή
Αθηνά Λινού: Ιδιαιτέρως επιφυλακτική στο άνοιγμα των σχολείων τις πρώτες ημέρες του Ιανουαρίου
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση