Τρίτη, 5 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συμπεριληπτική και ψηφιακή εκπαίδευση: Στο επίκεντρο της άτυπης τηλεδιάσκεψης των Υπουργών Παιδείας της ΕΕ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συμπεριληπτική και ψηφιακή εκπαίδευση: Στο επίκεντρο της άτυπης τηλεδιάσκεψης των Υπουργών Παιδείας της ΕΕ – Τι συζήτησε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως.

Συμπεριληπτική και ψηφιακή εκπαίδευση
Με τους Υπουργούς Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ενωσης συζήτησε για την ισότιμη πρόσβαση σε μία συμπεριληπτική εκπαίδευση, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως.
Η Υπουργός συζήτησε και για το πως οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης μπορούν να εντείνουν τη συνεργασία τους προκειμένου να ενισχύσουν την κοινή τους δράση.
Η Ελλάδα στο πλαίσιο αυτό έχει αναλάβει ενέργειες, ενδεικτικά, για:
  • Την επέκταση της προσχολικής εκπαίδευσης στην ηλικία των 4 ετών,
  • τη δημιουργία πλήθους ευκαιριών για όλους, ανάμεσα σε άλλα με την ενίσχυση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης,
  • την εξασφάλιση πρόσβασης στην εκπαίδευση στις πιο ευάλωτες ομάδες ως μέρος της στρατηγικής μας για την επίτευξη ενός ψηφιακού εκπαιδευτικού μοντέλου χωρίς αποκλεισμούς.

______________________

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ
Η συμπεριληπτική και η ψηφιακή εκπαίδευση στο επίκεντρο της άτυπης τηλεδιάσκεψης των Υπουργών Παιδείας της ΕΕ

Την ισότητα πρόσβασης στην εκπαίδευση και τις πολιτικές για μεγιστοποίηση της συμπεριληπτικότητας ανέδειξε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, κατά την άτυπη τηλεδιάσκεψη των Υπουργών Παιδείας της ΕΕ στην οποία συμμετείχε σήμερα.

Στη συνεδρίαση συζητήθηκε, μεταξύ άλλων, η περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των κρατών μελών ΕΕ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στους τομείς της εκπαίδευσης και της κατάρτισης.

Στην παρέμβασή της, η κα Κεραμέως

εστίασε στα μέχρι σήμερα βήματα της Ελληνικής Πολιτείας στην κατεύθυνση της στήριξης της ισότητας και της συμπερίληψης.

Μεταξύ αυτών,
  • η καθολική πρόσβαση στη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση,
  • η πολλαπλή στήριξη των ευάλωτων ομάδων όπως το Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότιμη Πρόσβαση των ΑμεΑ σε μία ενταξιακή/συμπεριληπτική εκπαίδευση,
  • η δημιουργία ενός Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης,
  • η προώθηση της ψηφιοποίησης της εκπαίδευσης, ως προς το περιεχόμενο,
  • τα εργαλεία, τις υποδομές και τις δεξιότητες, με έμφαση σε ένα συμπεριληπτικό ψηφιακό εκπαιδευτικό μοντέλο.
Στο δεύτερο μέρος

της παρέμβασής της, η Υπουργός αναφέρθηκε σε τρόπους επέκτασης και εντατικοποίησης της ευρωπαϊκής συνεργασίας.

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά η κα Κεραμέως:

“Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, παρουσιάστηκε μια μοναδική ευκαιρία για περαιτέρω συνεργασία: αναπτύχθηκε ένας ψηφιακός διάλογος και αναδείχθηκαν περισσότερες δυνατότητες για ακόμα μεγαλύτερη ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ μας, όπως για παράδειγμα

  • το Σχέδιο Δράσης για την Ψηφιακή Εκπαίδευση,
  • ο Ευρωπαϊκός Χώρος Εκπαίδευσης,
  • καθώς και εργαλεία όπως το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο+ και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, που μπορούν να ενδυναμώσουν τη συμπεριληπτική εκπαίδευση για όλους.

 

Οι πολιτικές ένταξης είναι επίσης κεντρικές στην επικείμενη Στρατηγική για τα Δικαιώματα του Παιδιού και τη Στρατηγική για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία 2021-2030″.

Οι Υπουργοί Παιδείας των κρατών-μελών της ΕΕ

αντάλλαξαν απόψεις και για τη βελτίωση της κοινής αντιμετώπισης των προκλήσεων που έχουν αναδυθεί εξ αιτίας της πανδημίας της COVID-19.

Δείτε επίσης

ΦΕΚ: Νόμος 4777-2021 Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας
Αρθρο 41-νόμος 4777/2021: Ψηφιακά πιστοποιητικά σπουδών-απολυτήρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Διεκδίκηση μονιμοποίησης αναπληρωτών: Παρατηρήσεις επί της απόφασης του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση