Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συμβούλιο της Επικρατείας: Απερρίφθη η αίτηση ακυρώσεως της Προκήρυξης 2ΓΕ/2019 ΑΣΕΠ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συμβούλιο της Επικρατείας: Απερρίφθη η αίτηση ακυρώσεως της Προκήρυξης 2ΓΕ/2019 ΑΣΕΠ για την πλήρωση κενών οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης.

Συμβούλιο της Επικρατείας

Με πλειοψηφία 3-2 απέρριψε το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) την αίτηση ακυρώσεως της Προκήρυξης 2ΓΕ/2019, η οποία είχε κατατεθεί από υποψήφιους της 2ΓΕ/2019 Προκήρυξης ΑΣΕΠ, η οποία εξεδόθη με βάση τον νόμο των διορισμών 4589/2019, για την πλήρωση κενών οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης.

Η Απόφαση έχει τον αριθμό 1866/2020  και η σύνθεση του Γ΄ Τμήματος του ΣτΕ ήταν 7μελής, με Πρόεδρο τον Αντιπρόεδρο κος Δημήτρη Σκαλτσούνη και Εισηγητή τον Πάρεδρο κο Βασίλειο Γκέρτσο.

Η πλειοψηφία του ΣτΕ

Το ΣτΕ, σύμφωνα με πληροφορίες του cnn.gr,  απέρριψε τον ισχυρισμό των εκπαιδευτικών περί αντισυνταγματικότητας του συστήματος αυτού, λόγω του ότι ο νομοθέτης δεν θέσπισε ως τρόπο επιλογής των υποψηφίων τον γραπτό διαγωνισμό.

Και αυτό γιατί

κρίθηκε ότι το Σύνταγμα στο άρθρο 103 παρ. 7 προβλέπει, εναλλακτικά, τον διαγωνισμό ή την επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια, ως ισοδύναμους τρόπους στελέχωσης της δημόσιας διοίκησης, αφήνοντας στον κοινό νομοθέτη την ευχέρεια να προκρίνει τον πλέον κατάλληλο για την πρόσληψη του προσωπικού του εκάστοτε φορέα.

Ακόμη,

κατά πλειοψηφία το ΣτΕ απέρριψε το επιχείρημα των εκπαιδευτικών ότι παραβιάζονται οι συνταγματικές αρχές της ισότητας, αξιοκρατίας και αναλογικότητας (άρθρα 4 παρ. 1, 5 παρ. 1 και 25 του Συντάγματος), καθώς και το άρθρο 103 παρ. 7 του Συντάγματος, με την προβλεπόμενη στον νόμο 4589/2019 (άρθρο 57) προσμέτρηση της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας με 120 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο (1 μονάδα για κάθε μήνα πραγματικής προϋπηρεσίας),

καθώς έχει ως τελικό αποτέλεσμα να ανάγεται η προϋπηρεσία αυτή σε κυρίαρχο κριτήριο διορισμού και να ευνοούνται ιδιαιτέρως οι υποψήφιοι που έχουν προσληφθεί, κατά τα τελευταία έτη, ως προσωρινοί αναπληρωτές στην Δημόσια, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, εκπαίδευση έναντι των υποψηφίων, οι οποίοι, δεν κατείχαν καμία προϋπηρεσία, όπως είναι οι εκείνοι που έχουν προσφύγει στο ΣτΕ.

Η μειοψηφία του ΣτΕ

Από την πλευρά της η μειοψηφία δύο Συμβούλων Επικρατείας, εξέφρασε την άποψη, ότι είναι βάσιμος ο ισχυρισμός των εκπαιδευτικών ότι η πρόβλεψη του νόμου 4589/2019, περί δυνατότητας προσμέτρησης 120 μονάδων στους κατέχοντες εκπαιδευτική προϋπηρεσία 120 μηνών, ευνοεί αδικαιολόγητα και άνευ απόχρωντος λόγου δημοσίου συμφέροντος,

ιδιαίτερα τους υποψηφίους που υπηρέτησαν, ιδίως την τελευταία δεκαετία, ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί σε διάφορους ετερόκλητους φορείς του ευρύτερου χώρου της Δημόσιας εκπαίδευσης και, ως εκ τούτου, δύνανται να λάβουν το σύνολο των 120 μονάδων στο κριτήριο αυτό.

Με πληροφορίες από  cnn.gr

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply