“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συνάφεια Μεταπτυχιακών: Επιστολή στο Υπουργείο από Μεταπτυχιακούς φοιτητές

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συνάφεια Μεταπτυχιακών: Επιστολή στο Υπουργείο από Μεταπτυχιακούς φοιτητές του τμήματος  Ψυχοπαιδαγωγική της ένταξης: ένα σχολείο για όλους, με κατεύθυνση οι ψυχοπαιδαγωγικές συνιστώσες των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.

Λάβαμε και δημοσιεύουμε σχετικά με το θέμα της Συνάφειας Μεταπτυχιακών τίτλων με την ΕΑΕ, επιστολή από τους Μεταπτυχιακούς φοιτητές του τμήματος  Ψυχοπαιδαγωγική της ένταξης: ένα σχολείο για όλους, με κατεύθυνση οι ψυχοπαιδαγωγικές συνιστώσες των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.

Την συγκεκριμένη επιστολή την απέστειλαν στο Υπουργείο Παιδείας από το οποίο ζητούν την απόδοση συνάφειας στην Ειδική Αγωγή και στη Σχολική Ψυχολογία.

Το Μεταπτυχιακό

Διατμηματικό−Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Δ.Π.Μ.Σ.) των Τμημάτων Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του ΑΠΘ και Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστήμιου Αιγαίου με τίτλο «Ψυχοπαιδαγωγική της ένταξης: Ένα σχολείο για όλους»

Η Επιστολή

ΠΡΟΣ  ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Αξιότιμοι/ες κύριοι/ες,

Την Τετάρτη 10/4/2019 η Ειδική Επιστημονική Επιτροπή που συγκροτήθηκε το προηγούμενο διάστημα από τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου κοινοποίησε τη λίστα των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, που έχουν συνάφεια με την ειδική αγωγή και τη σχολική ψυχολογία (ΦΕΚ 1217 Β’/10-04-2019). Προς έκπληξη όλων μας, εξετάζοντας τη λίστα των μεταπτυχιακών, διαπιστώσαμε, πως δε συμπεριλαμβάνεται το Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Ψυχοπαιδαγωγική της ένταξης: ένα σχολείο για όλους, με κατεύθυνση οι ψυχοπαιδαγωγικές συνιστώσες των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών». Το εν λόγω μεταπτυχιακό έχει εγκριθεί (ΦΕΚ 1877 Β’/14-09-2007) & επανεγκριθεί αναμορφωμένο (ΦΕΚ 2306 Β’/27-08-2014) από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων έχοντας 120 ects (εγκρίνονται μεταπτυχιακά προγράμματα με 90 ects). Μόλις το 2018, την προηγούμενη χρονιά, πληρούσε τα κριτήρια συνάφειας για την ένταξη στην ειδική αγωγή.

Ακόμη, όπως παρατηρείται στη νέα λίστα των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών με συνάφεια στη Σχολική Ψυχολογία (ΦΕΚ B 1217 –10.04.2019), πλέον συμπεριλαμβάνονται και προγράμματα που δεν πραγματοποιούνται σε σχολές και τμήματα Ψυχολογίας. Φέτος, συγκριτικά με προηγούμενα έτη, παρέχουν συνάφεια με Σχολική Ψυχολογία προγράμματα Παιδαγωγικών Σχολών, και όχι μόνο (βλ. Τμήμα Οικιακής Οικονομίας, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο). Επιπρόσθετα, όπως αποδεικνύεται και από το πρόγραμμα σπουδών του εν λόγω μεταπτυχιακού προγράμματος, αυτό συγκροτείται από πληθώρα μαθημάτων που βασίζονται στις κύριες αρχές της επιστήμης της Ψυχολογίας, καθώς και την εφαρμογή τους στον χώρο της εκπαίδευσης, αλλά και σε επίπεδο πρακτικής άσκησης η οποία πραγματοποιήθηκε σε όλα τα πλαίσια της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης υπό την εποπτεία Ψυχολόγων.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, αιτούμαστε να συμπεριληφθεί στη λίστα των μεταπτυχιακών με συνάφεια στη Σχολική Ψυχολογία και το ΠΜΣ «ΨΥΧΟ-παιδαγωγική της Ένταξης: Ένα σχολείο για όλους», και ειδικότερα να χορηγηθεί συνάφεια με τη σχολική ψυχολογία σε όλους τους ψυχολόγους που ανήκουν στην πρώτη κατεύθυνση του ΠΜΣ, «ΨΥΧΟ-παιδαγωγικές συνιστώσες των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών».

Οι γνώσεις που αποκτάμε στο εν λόγω μεταπτυχιακό, καθώς και οι κόποι μας δύο χρόνων σε αυτό, δεν μπορούν να κρίνονται, κάθε χρόνο με διαφορετικό τρόπο και σίγουρα δεν μπορούν να βασιστούν στο πόσο τυχεροί ήμασταν την χρονιά που αποφοιτήσαμε από αυτό. Ως εκ τούτου, θεωρούμε απαράδεκτο να μας αξιολογούν με άλλα κριτήρια από αυτά με τα οποία εισήλθαμε στο μεταπτυχιακό. Εξίσου παράλογο, θεωρούμε πως είναι στο ίδιο μεταπτυχιακό να υπάρχουν διαβαθμίσεις στη  συνάφεια και στην παιδαγωγική επάρκεια ανάλογα με το έτος που έχουμε εισαχθεί. Η απόφαση αυτή στην ουσία καταργεί το δικαίωμα ίσης μεταχείρισης και ισονομίας των πολιτών/υποψηφίων, δεδομένου του ότι ανάλογα με την ημερομηνία κτήσης, το ίδιο προσόν κρίνεται με διαφορετικά κριτήρια.

Η απόκτηση ενός μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών για όλους και όλες εμάς είναι μονόδρομος μέσα στην εργασιακή βαρβαρότητα στην οποία αναγκαζόμαστε να επιβιώσουμε. Μέσα σε μια εποχή όμως που το κράτος προωθεί την ιδιωτική εκπαίδευση και την απόκτηση τίτλων σπουδών έναντι υψηλών χρηματικών απολαβών,  αναπόφευκτα αντιλαμβανόμαστε τη μη απόδοση συνάφειας στο Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Ψυχοπαιδαγωγική της ένταξης: ένα σχολείο για όλους, με κατεύθυνση οι ψυχοπαιδαγωγικές συνιστώσες των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών»  ως μια κίνηση υποβιβασμού του δημόσιου πανεπιστημίου.

Βάσει των προαναφερθέντων ζητάμε:
  1. ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
  2. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ
  3. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΦΕΚ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΜΑΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ (ΦΕΚ 2306 Β’/27-

08-2014)

Σας επισυνάπτουμε τα εν λόγω ΦΕΚ.

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.

Με εκτίμηση,

Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές ετών εισαγωγής: 2015,2016,2017.

Δείτε επίσης

Θέμα ισότιμης μεταχείρισης στα νέα Κριτήρια Συνάφειας Μεταπτυχιακών στην Ειδική Αγωγή

Λίστα Μεταπτυχιακών με Συνάφεια στην Ειδική Αγωγή και στη Σχολική Ψυχολογία

Οδηγίες – Διευκρινήσεις για τις συνάφειες των Μεταπτυχιακών από το Υπουργείο Παιδείας

Απαντήσεις σε ερωτήματα για τη συνάφεια Μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών

Τα Κριτήρια συνάφειας Μεταπτυχιακών με την Ειδική Αγωγή και Σχολική Ψυχολογία σε ΦΕΚ

Προσόντα Ενταξης στους Πίνακες ΑΣΕΠ: ΕΕΠ – ΕΒΠ – ΕΑΕ

 Ακολουθούν τα ονόματα
  1. Σοφία Κυπράκη
  2. Τσαρούχα Κατερίνα
  3. Κατερίνα Δαδάτση
  4. Γεωργία Κωστοπούλου
  5. Νίκος Μυρωτής
  6. Πασσάλη Βασιλική
  7. Φωτεινή Μπαδέκα
  8. Γεωργία Κωστοπούλου
  9. Δαμασκηνίδης Θεόδωρος
  10. Μαργαριτίδη- Μπρώβα Δήμητρα
  11. Σταυρούλα Παπανικολάου
  12. Μιχαηλιδου Κατερινα
  13. Σορτση Δημητρα
  14. Λυμπερακη Δημητρα
  15. Λοβατση Μαρουλα
  16. Μήλιου Χριστίνα
  17. Ιωάννα Κοκκινιδου
  18. Δημητριάδου Αφροδίτη
  19. Σουλάκη Μάρθα
  20. Αργυροπουλου Ελενη
  21. Σόνια Διαμαντοπούλου
  22. Αραμπατζή Βάγια
  23. Βοσινάκη Ανθή
  24. Ουσαντζοπούλου Χαρίκλεια
  25. Κωνσταντινίδου Μαλαματή
  26. Αγγελοπούλου Ευαγγελία
  27. Μαρία Βασιλειάδου
  28. Μαρίνα Τζαλαμούρα
  29. Μαρία Σαίτα
  30. Χίγκα Μαρία
  31. Νούλα Μαρία
  32. Χρυσικού Έλενα
  33. Καμπουρίδου Χρυσούλα
  34. Καραμπέτσου Έλενα
  35. Μαρκέλλα Καργιαννάκη
  36. Γιαννούλη Κωνσταντίνα
  37. Παγωτού Αλεξάνδρα
  38. Παπαδοπούλου Μαρία
  39. Νικολαΐδου Ειρήνη
  40. Παναγιώτα Λιάση
  41. Χατζηδέλη Ειρήνη
  42. Πυλαρινού Ασημίνα
  43. Κουτρουμανιδου Βαρβάρα
  44. Αθανασιαδου Ελενη
  45. Αγναντή Βασιλική
  46. Βαγιάνου Ειρήνη
  47. Φιλιώ Γώγου
  48. Κώστας Βαγιάτης
  49. Τράικου Ηλιάννα
  50. Αναστασία Παπαστεφανου
  51. Ελενα Παπακωνσταντινου
  52. Νασιοπουλου Κωνσταντινα
  53. Κερμανιδη Φιλιω
  54. Ηλιάννα Αβραμίδου
  55. Καρυδά Θεοδώρα
  56. Μπαλαμώτη Ευδοκία
  57. Δέσποινα Καραγιαννίδου
  58. Τσιουπλή Δέσποινα
  59. Μαζγαλτζη Βασιλική
  60. Παυλου Αχιλλεια-Αικατερινη
  61. Τοψαχαλίδη Ιωάννα
  62. Μιχαέλα Μαχαιρα
  63. Ανδρομάχη Μελιούμη
  64. Συλβάνα Ματσέλη
  65. Χαλούλου Ανδριάνα
  66. Ντάνη Μαρίνα
  67. Ηρώ Νικήτα
  68. Έλλη Παντσιου
  69. Μιχαηλοβιτς Μινα
  70. Ευγενία Καραζιωτη
  71. Μαρία-Χριστίνα Κυρβεη
  72. Σάββας Κλαδας
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

2 Σχόλια

  1. Τίνα Αντωνάκη σε

    Αγαπητέ κύριε Βούγια,
    Σας γράφω κι εγώ αυτή την επιστολή αφού διαβάζω τακτικά τις αναρτήσεις σας στο e-special.gr .Σχετικά με την επικείμενη προκήρυξη για διορισμό στην ειδική αγωγή, και σχετικά με την συμπερίληψη στους πίνακε ειδικής αγωγής έχω το εξής ερώτημα που θέλω να θέσω υπόψιν. Είμαι κάτοχος πτυχίου ΠΕ 06 Αγγλικής φιλολογίας και όπως πολλόι συνάδελφοι κάθε χρόνο υπέβαλλα στο σύστημα πρώτα αυτοπροσώπως και αργότερα μ ηλεκτρονικά την αίτησή μου για ανπληρώτρια. Παράλληλα είχα δώσει εξετάσεις στο ΑΣΕΠ του 2008 και είχα περάσει και η σειρά κατάταξης μου είναι 440 δηλαδή ήμουν από τους πρώτους στη σειρά των επιτυχόντων και υπό διαφορετικές συνθήκες θα μπορούσα να είχα συμπεριληφθεί στους διοριστέους, δηλαδή αν οι θέσεις που είχαν προκηρυχθεί δεν ήταν τόσο λίγες. Παρόλα αυτά συνέχισα τις προσπάθειές μου και φέτος ολοκληρώνω το μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή από το ΕΑΠ προβλήματα Λόγου και Ομιλίας. Όμως αυτό το διάστημα που διανύουμε ολοκληρώνω την πρακτική μου και τα ερτήματα είναι δύο:
    1) Εγώ όπως και οι άλλοι απόφοιτοι της σχολής Ειδικής Αγωγής του ΕΑΠ θα προλάβουμε να καταθέσουμε τα δικαιολογητικά μας ως ΕΑΕ ΠΕ 06 με μια βεβαίωση σπουδών ή θα μας πουν πως πρέπει να καταθέσουμε το πτυχίο; Γιατί όπως σας ανέφερα και πρωτύτερα πιθανόν να μην έχουμε στα χέρια μας το μεταπτυχιακό δίπλωμα Ειδίκευσης του ΕΑΠ, κατά τις ημερομηνίες υποβολής των δικαιολογητικών. Εμείς θεωρούμαστε κάτι αντίστοιχο με τους επί πτυχίω με τη διαφορά ότι οι σπουδές μας θα έχουν ολοκληρωθεί περί τα τέλη ΜΑΙΟΥ. Έχουμε στα χέρια μας βεβαιώσεις σπουδών από το ΕΑΠ αλλά θα γίνουν δεκτές από το Υπουργείο;
    2) Το δεύτερο ερώτημα είναι εφόσον είμαστε κάτοχοι του μεταπτυχιακού διπλώματος Ειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή (προβλήματα λόγου και ομιλίας) μπορούμε να καταθέσουμε τις αιτήσεις μας και ως λογοθεραπευτές; Η προκήρυξη ζητάει και άδεια λογοθεραπευτή από την Ένωση λογοθεραπευτών Ελλάδος αν δεν απατώμαι είναι αυτό μι διαδικασία ολίγων ημερών και άρα μπορούμε να παρέχουμε τέτοιου είδους δικαιολογητικά ‘η μήπως είναι αδύνατη η υποβολή της αιτησής μας χωρίς την άδεια εξάσκησης επαγγέλματος λογοθεραπευτή;
    Σας ευχαριστώ πολύ,
    αναμένω την απάντησή σας
    Τίνα Αντωνάκη

    • Βασίλης Βούγιας σε

      1.Από την ενημέρωση που είχαμε σχετικά με τους υποψήφιους που έχουν ολοκληρώσει τις μεταπτυχιακές σπουδές τους και δεν έχουν ορκιστεί, φαίνεται ότι θα ισχύσουν οι βεβαιώσεις ολοκλήρωσης σπουδών μόνο για τα Ελληνικά Πανεπιστήμια που δε χρειάζονται έγκριση από το ΔΟΑΤΑΠ.
      2.Χρειάζεται άδεια άσκησης επαγγέλματος – https://www.especial.gr/prosonta-entakshs-stous-pinakes-asep-eep-evp-eae/

Γράψτε μία απάντηση