“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συναισθήματα με Νόημα: Πώς εκφράζονται στις νοηματικές γλώσσες;

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συναισθήματα με νόημα. Πώς μια νέα γλώσσα όπως η ΕΝΓ εκφράζει έννοιες συναισθημάτων; Ομιλία του Β. Κουρμπέτη, Συμβούλου A Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, ΥΠΠΕΘ,  στη Συζήτηση του Σαββάτου 23 Φεβρουαρίου 2019, στο Αιγινήτειο.

Συναισθήματα με νόημα

Η έκφραση των συναισθημάτων είναι για πολλούς δύσκολη διαδικασία.

Πολλές φορές δεν έχουμε λόγια να τα εκφράσουμε. Θα συζητήσουμε για τη γλωσσική έκφραση των συναισθημάτων στις νοηματικές γλώσσες και ειδικότερα στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ).

Πώς μια νέα γλώσσα όπως η ΕΝΓ εκφράζει έννοιες συναισθημάτων;

Εικονικά, μεταφορικά, κυριολεκτικά, αφηρημένα; Υπάρχουν διεθνή νοήματα για τα συναισθήματα;

Ποιος είναι ο ρόλος των εκφράσεων του προσώπου και των χειρομορφών;

(Σημείωμα του ομιλητή)

Δείτε την Ομιλία εδώ

Ομιλητές
Κουρμπέτης Βασίλης

Ημερομηνία
23/02/2019

Διάρκεια
01:16:24

Εκδήλωση
Συζητήσεις για το Λόγο στο Αιγινήτειο

Χώρος
Αμφιθέατρο Αιγινητείου Νοσοκομείου

Διοργάνωση
Μονάδα Νευροψυχολογίας και Παθολογίας του Λόγου, Α΄ Νευρολογική Κλινική, Αιγινήτειο Νοσοκομείο – Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Βασίλης Βούγιας
Βασίλης Βούγιας
Δείτε ακόμη

 

Αυτιστικά παιδιά: Ενα θεραπευτικό πλαίσιο για αυτιστικά παιδιά στη λογική του μη-όλου

Ω καιροί, ω μόρια…Αρθρο του Συγγραφέα Κώστα Θερμογιάννη αναφορικά με τη μοριοδότηση των εκπαιδευτικών

Κοινωνικός Λειτουργός στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας | Αρθρο

Δελτίο Μετακίνησης ΑμεΑ: Χορήγηση για το 2019 | ΦΕΚ

________________________________________________________

Εκπαιδεύοντας «χαρισματικά παιδιά»… Ο καθηγητής J. Plucker του Πανεπιστημίου Johns Hopkins μιλάει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κι εν τέλει, υπάρχουν «τέλειοι» χαρισματικοί μαθητές;

«Ένας μαθητής με υψηλά κίνητρα και καλούς βαθμούς σε τεστ μπορεί να έχει κακή συνολική σχολική επίδοση επειδή βαριέται και νιώθει ότι κάποια από τα μαθήματα δεν του προσφέρουν προκλήσεις», λέει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο καθηγητής Jonathan Plucker (Τζόναθαν Πλάκερ) της έδρας Julian C. Stanley Endowed Professor of Talent Development του Πανεπιστημίου Johns Hopkins των ΗΠΑ.

«Η προσπάθεια εντοπισμού «τέλειων» χαρισματικών μαθητών ισοδυναμεί με κακή χρήση πόρων, επειδή δεν έχουμε «τέλειους» χαρισματικούς ενήλικες!», τονίζει ο Αμερικανός καθηγητής, ο οποίος συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων στην εκπαίδευση «χαρισματικών παιδιών».

Σημειώνει, δε, ότι «η αύξηση της δημιουργικότητας έχει να κάνει κατά κύριο λόγο με τη στάση», εξηγώντας πως πρέπει να δίνονται ευκαιρίες στους ανθρώπους για να είναι δημιουργικοί.

Τι λέει ο  καθηγητής

«Προσπαθήστε να μην τιμωρήσετε κατά λάθος κάποιον επειδή έχει αποκλειστικά μοναδικές λύσεις ή ιδέες, να διαμορφώσετε τη δική σας προσωπική δημιουργικότητα έτσι ώστε οι άλλοι να έχουν δημιουργικά πρότυπα και προσπαθήστε να μην λέτε πράγματα όπως «δεν κάνουμε έτσι τα πράγματα εδώ»», τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και προσθέτει πως «αν οι μαθητές δεν βλέπουν ποτέ τους δασκάλους ή τους γονείς να είναι δημιουργικοί, είναι λιγότερο πιθανό να επιχειρήσουν να είναι δημιουργικοί οι ίδιοι».

Σύμφωνα με τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Johns Hopkins, «η δημιουργικότητα είναι ένας παράγοντας επιτυχίας σε όλες σχεδόν τις πτυχές της ζωής και οι περισσότεροι ειδικοί αναμένουν να γίνει ακόμα πιο σημαντικό προσόν στο υπόλοιπο του 21ου αιώνα».

Ανησυχία

Ωστόσο, ο Jonathan Plucker δεν κρύβει την ανησυχία του για την υπερφόρτωση, όπως χαρακτηριστικά λέει, πληροφοριών. «Μας παρέχονται τόσες πολλές πληροφορίες σήμερα -και είναι διαθέσιμες 24 ώρες το 24ωρο- κι ένα μεγάλο ποσοστό των πληροφοριών αυτών δεν είναι καν χρήσιμες.

Ένα μεγάλο ποσοστό είναι περιττό ή ανακριβές ή και τα δύο.

Το να είμαστε σε θέση να φιλτράρουμε τις πληροφορίες για να βρίσκουμε τα πραγματικά χρήσιμα τμήματα που θα αυξήσουν τη φαντασία και θα εμπνεύσουν γίνεται μια βασική δεξιότητα για μαθητές και ενήλικες», αναφέρει χαρακτηριστικά.

www.especial.gr

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση