Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συνάντηση ΕΣΑμεΑ με πολιτική ηγεσία ΥΠΑΙΘ: Για το νέο νομοσχέδιο Επαγγελματικής εκπ/σης & εκπ/κούς ΑμεΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συνάντηση ΕΣΑμεΑ με πολιτική ηγεσία Υπουργείου Παιδείας: Για το νέο νομοσχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και τα θέματα εκπαιδευτικών ΑμεΑ.

Συνάντηση ΕΣΑμεΑ με πολιτική ηγεσία ΥΠΑΙΘ

Συνάντηση με την ΕΣΑμεΑ πραγματοποίησε η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.

Από πλευράς ΥΠΑΙΘ παρέστησαν
  • Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως,
  • η Υφυπουργός κα Σοφία Ζαχαράκη,
  • ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης κος Γεώργιος Βούτσινος και
  • η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής κα Σίσσυ Γκίκα.
Από πλευράς ΕΣΑμεΑ
  • Ο Πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ), κος Ιωάννης Βαρδακαστάνη,
  • Ο Γενικός Γραμματέας, κος Ιωάννης Λυμβαίος και
  • Το στέλεχος της ΕΣΑμεΑ κα Χριστίνα Σαμαρά.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης

συζητήθηκε το υπό κατάρτιση νομοσχέδιο για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης (ΕΕΚ) και Δια Βίου Μάθησης (ΔΒΜ) και τα θέματα που αφορούν στην επαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση και δια βίου μάθηση των ατόμων με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις, τα οποία υποβλήθηκαν με υπόμνημα από την ΕΣΑμεΑ, προκειμένου να εξεταστούν ενόψει κατάρτισης σχετικού σχεδίου νόμου.

Επίσης συζητήθηκαν

σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΣΑ μεΑ,  και τα πολύ σοβαρά θέματα εκπαιδευτικών και λοιπού προσωπικού της δημόσιας εκπαίδευσης που είναι άτομα με αναπηρία ή χρόνια πάθηση ή/και έχουν στη φροντίδα τους άτομο με αναπηρία, οι οποίοι λόγω της χαμηλής μοριοδότησης που λαμβάνουν με το νέο σύστημα προσλήψεων, δεν μπορούν να διοριστούν κοντά στο τόπο μόνιμης κατοικίας τους.

Η κα Κεραμέως, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ

αναφέρθηκε στην ιδιαίτερη σημασία που αποδίδει η ηγεσία του Υπουργείου στην διασύνδεση των Ειδικών Εργαστηρίων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) με την υπόλοιπη Ειδική Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Ο στόχος είναι πολλαπλός:

Να γίνουν τα ΕΕΕΕΚ πιο ελκυστικές δομές εκπαίδευσης,  να ενισχυθεί η αυτονομία τους, ώστε να επιτελέσουν με μεγαλύτερη ευχέρεια το έργο τους, καθώς και η προοπτική απασχόλησης των αποφοίτων τους.

Σχετικές ρυθμίσεις προβλέπεται να ενταχθούν στο επικείμενο νομοσχέδιο για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης.

Ακολούθησε τηλεδιάσκεψη

με τον Πρόεδρο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, κ. Απόστολο Τζιτζικώστα, Περιφερειάρχες και άλλα μέλη της, κατά την οποία έγινε εκτενής συζήτηση ειδικά επί του ζητήματος της σύνδεσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και την καίρια συμβολή των Περιφερειών σε αυτό το εγχείρημα.

Στις συζητήσεις αναλύθηκαν

οι βασικές κατευθύνσεις του σχεδίου νόμου, που στηρίζεται στη σύνδεση της παροχής κατάρτισης με την αγορά εργασίας, οι καινοτομίες, όπως τα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια, καθώς επίσης και η καθιέρωση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Σ.Ε.Ε.Κ.) το οποίο αναπτύσσεται στα επίπεδα 3, 4 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, κατ’ αντιστοιχία με αυτά του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.

Επίσης, συζητήθηκε

αναλυτικά το άνοιγμα των εκπαιδευτικών δομών για το σχολικό και ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 και έγινε παρουσίαση από την Υπουργό, συνολικά, του εν λόγω σχεδίου.

Παρότρυνε, δε, τους Περιφερειάρχες να προωθήσουν στις περιοχές ευθύνης τους τα διευρυμένα φέτος ολοήμερα σχολεία, προκειμένου να περιοριστεί κατά το δυνατόν η επαφή με τις ευπαθείς ομάδες πληθυσμού, όπως οι παππούδες και οι γιαγιάδες.

Η κα Κεραμέως δήλωσε:

«Παράλληλα με την προετοιμασία για την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών, συνεχίζουμε το μεταρρυθμιστικό μας έργο. Εντείνουμε το διάλογο με εμπλεκόμενους φορείς, ενόψει της υποβολής του Σχεδίου Νόμου για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Στόχος μας, η στενότερη σύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και η παροχή ουσιαστικής επαγγελματικής διεξόδου στους καταρτιζόμενους.

Μεταξύ άλλων, σχεδιάζουμε την ουσιαστική ενίσχυση των ΕΕΕΕΚ, που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης, ώστε να τα καταστήσουμε πιο ελκυστική δομή η οποία θα μπορεί να δίνει ουσιαστική προοπτική σε προστατευμένες μορφές απασχόλησης, μέσω και των αναγκών της τοπικής κοινωνίας.»

_____________________

Ο πρόεδρος της ΕΣΑμεΑ και ο Γενικός Γραμματέας τόνισαν ότι

Η χώρα μας δεν παρέχει οργανωμένη επαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση και διά βίου μάθηση στα άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις, όπως καταδεικνύεται και από το 2ο Δελτίο στατιστικής πληροφόρησης (06.03.2018) του «Παρατηρητηρίου Θεμάτων Αναπηρίας» της Ε.Σ.Α.μεΑ. και όπως η Ε.Σ.Α.μεΑ. και οι Οργανώσεις Μέλη της έχουν ως πάγια θέση.

Δεν υπάρχει καμία απολύτως σύνδεση αυτών των δομών, σχολείων (ΕΕΕΕΚ, ΕΝΕΓΥΛ) και σχολών με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας και δεν προβλέπεται πιστοποίηση των επαγγελματικών προσόντων των ατόμων με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις.

Τόνισαν τη θέση του αναπηρικού κινήματος της χώρας

η οποία είναι ότι, κάθε νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας για την αναμόρφωση του εθνικού συστήματος επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και διά βίου μάθησης οφείλει να αντιμετωπίσει επί ίσοις όροις τα άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις, ενσωματώνοντας πλήρως σε αυτό τη δικαιωματική οπτική της αναπηρίας, την οποία η χώρα μας έχει δεσμευτεί να εφαρμόσει με την κύρωση (ν.4074/2012) από τη Βουλή των Ελλήνων της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες.

Επιπρόσθετα συζητήθηκαν σύμφωνα με την Ανακοίνωση της ΕΣΑμεΑ

Τα πολύ σοβαρά θέματα εκπαιδευτικών και λοιπού προσωπικού της δημόσιας εκπαίδευσης που είναι άτομα με αναπηρία ή χρόνια πάθηση ή/και έχουν στη φροντίδα τους άτομο με αναπηρία, οι οποίοι λόγω της χαμηλής μοριοδότησης που λαμβάνουν με το νέο σύστημα προσλήψεων, δεν μπορούν να διοριστούν κοντά στο τόπο μόνιμης κατοικίας τους.

Το νέο σύστημα προσλήψεων,

σε συνδυασμό με την υποχρέωση των νεοδιοριζόμενων να υπηρετήσουν για 2 χρόνια στην οργανική τους θέση (παρ. 5 του άρθρου 62 του ν. 4589/2019) και την κατάργηση όλων των κοινωνικών κριτηρίων που αφορούσαν στην τοποθέτηση των αναπληρωτών στα σχολεία, χωρίς να εξαιρούνται ούτε οι εκπαιδευτικοί με μεσογειακή αναιμία και σκλήρυνση κατά πλάκας, ούτε οι γονείς με ανάπηρο τέκνο, οι οποίοι είχαν προτεραιότητα στην τοποθέτηση, έχει φέρει σε απόγνωση τους εκπαιδευτικούς με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις και τους εκπαιδευτικούς που έχουν στη φροντίδα τους άτομα με βαριά αναπηρία.

Είναι επιτακτική ανάγκη

και υποχρέωση του Υπουργείου Παιδείας να προβλεφθεί ρύθμιση, ώστε κατά την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. με αναπηρία ή χρόνια πάθηση και όσων προστατεύουν άτομο με αναπηρία σε σχολική μονάδα, να λαμβάνεται υπόψη και ο τόπος κατοικίας τους, καθώς να μην ισχύσει ο χρονικός περιορισμός της παρ. 5 του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 για απόσπαση ή μετάθεση σε εκπαιδευτικούς, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. με αναπηρία ή χρόνια πάθηση και σε όσους προστατεύουν άτομο με βαριά αναπηρία.

Η Υπουργός αντιμετώπισε θετικά

το ζήτημα της επαγγελματικής αποκατάστασης των εκπαιδευτικών, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. με αναπηρία ή χρόνια πάθηση και όσων προστατεύουν άτομο με αναπηρία, και δεσμεύτηκε ότι θα το μελετήσουν ώστε να εξεταστεί η εύρεση λύσης γι’ αυτό το ζήτημα, καθώς και ότι θα υπάρξει και επόμενη συνάντηση ώστε να συζητηθούν εκ νέου όλα αυτά τα ζητήματα.

Δείτε επίσης

Υποστήριξη σχολικών μονάδων από Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς: 2.800 προσλήψεις-Σύντομα η Πρόσκληση
Οδηγίες προσωρινής τοποθέτησης νεοδιόριστων εκπαιδευτικών ΕΑΕ και ανάληψης υπηρεσίας αποσπασμένων
Διαδικασία τοποθέτησης νεοδιόριστων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες | Οδηγός
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση