Κυριακή, 9 Αυγούστου 2020

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συνάντηση Φορέων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση: “Τακτικισμοί και κινήσεις δημιουργίας εντυπώσεων”-Ανακοίνωση ΔΟΕ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συνάντηση Φορέων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Τακτικισμοί και κινήσεις δημιουργίας εντυπώσεων – Ανακοίνωση ΔΟΕ.

Συνάντηση Φορέων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Ανακοίνωση αναφορικά με τη συνάντηση Φορέων στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων τη Δευτέρα 13.07.2020 για το ζήτημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, εξέδωσε η ΔΟΕ.

Μια συνάντηση την οποία είχε προγραμματίσει το ΥΠΑΙΘ, μετά την κοινοποίηση στην οποία προέβη, της Μελέτης Εκτίμησης Αντικτύπου, για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα σχετικά με τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Η ΔΟΕ στην ανακοίνωσή της αναφέρει πως
  • Το ΥΠΑΙΘ απηύθυνε πρόσκληση προς το ΔΣ το βράδυ της Παρασκευής 10/7/2020 και ώρα 10:54 μ.μ., με τη γραμματεία της Δ.Ο.Ε. κλειστή λόγω πενθημέρου εργασίας των υπαλλήλων, με τον όρο της συμμετοχής 3 μόνο μελών του ΔΣ στη συνάντηση.
  • Δεν τέθηκε συγκεκριμένη ατζέντα στη συνάντηση και δεν υπήρξε καμία απολύτως εισήγηση εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας.
  • Από την επεξεργασμένη εκδοχή της εκτίμησης, απουσιάζει πλήθος σελίδων και ιδιαίτερα αυτές, που αφορούν στα μέτρα, που έχει λάβει το Υπουργείο για την ασφάλεια των δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών.
  • Τελικά η συνάντηση δεν ήταν τίποτε περισσότερο από ένα επικοινωνιακό τέχνασμα δίχως περιεχόμενο με στόχο τη βελτίωση της εικόνας της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ.
Δείτε αναλυτικά την Ανακοίνωση της ΔΟΕ

Αθήνα 14/7/2020

Αρ. Πρωτ.778

Θέμα:  Συνάντηση φορέων στο Υ.ΠΑΙ.Θ. Τακτικισμοί και κινήσεις δημιουργίας εντυπώσεων από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για το ζήτημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

Σε μια σειρά κινήσεων τακτικής και επικοινωνιακών τεχνασμάτων έχει αποδοθεί τα τελευταία 24ωρα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σε σχέση με το θέμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και της ζωντανής αναμετάδοσης των μαθημάτων μέσα από τη σχολική τάξη.

Γεγονός που αποκτά ιδιαίτερη σημασία ενόψει της εξέτασης της προσφυγής της Δ.Ο.Ε. από την Ολομέλεια της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα την Τρίτη 14 Ιουλίου 2020.

Θυμίζουμε ότι το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.,  αμέσως μετά την ψήφιση της τροπολογίας και την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ζήτησε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τη χορήγηση αντιγράφου της Εκτίμησης Αντικτύπου (προϋπόθεση για την ύπαρξη της τροπολογίας), στη σύνταξη της οποίας θα έπρεπε, σύμφωνα με τα ισχύοντα, να έχει κληθεί να συμμετέχει από το Υπουργείο Παιδείας.

Το αίτημα της Δ.Ο.Ε.

με ημερομηνία 18/5/2020 έμεινε για ένα μήνα αναπάντητο από το Υπουργείου Παιδείας με αποτέλεσμα η Δ.Ο.Ε. να αναγκαστεί να καταφύγει στο μέτρο της έκδοσης εισαγγελικής παραγγελίας στις 19/6/2020.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επέλεξε τον αντιδημοκρατικό δρόμο της παρέμβασης με ανυπόστατους ισχυρισμούς, ώστε να πετύχει την ανάκληση της εισαγγελικής παραγγελίας και στις 10/7/2020 έδωσε στη δημοσιότητα μια επεξεργασμένη εκδοχή της εκτίμησης από την οποία απουσιάζει πλήθος σελίδων και ιδιαίτερα αυτές, που αφορούν στα μέτρα, που έχει λάβει το Υπουργείο για την ασφάλεια των δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών.

Αποκαλύπτοντας τις επικοινωνιακές προθέσεις της απηύθυνε πρόσκληση προς το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. το βράδυ της Παρασκευής 10/7/2020 και ώρα 10:54μ.μ. (με τη γραμματεία της Δ.Ο.Ε. φυσικά κλειστή λόγω πενθημέρου εργασίας των υπαλλήλων, της οποία το Υπουργείο φαίνεται να αγνοεί την ύπαρξη)  για συζήτηση του ζητήματος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης τη Δευτέρα 13/7/2020 με τον όρο μάλιστα της συμμετοχής 3 μόνο μελών του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε..

Ανάλογα έπραξε και προς τα Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. και της Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

καταδικάζοντας τις απαράδεκτες πρακτικές της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας  που φανερώνουν περιφρόνηση προς το θεσμικό διάλογο, αποφάσισε πιστό στην αρχή που διέπει τη λειτουργία του για διάλογο και κατάθεση των απόψεων της Ομοσπονδίας με κάθε τρόπο, τη συμμετοχή του, με ένα μέλος από κάθε παράταξη που εκπροσωπείται στο Διοικητικό του Συμβούλιο, στη συνάντηση ώστε

  • να εκφράσει για μια ακόμη φορά την κάθετη αντίθεσή του στη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων μέσα από τη σχολική αίθουσα,
  • να μεταφέρει την ηχηρή απάντηση των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης οι οποίοι αρνήθηκαν στο σύνολό τους να ανοίξουν τις κάμερες μέσα στις σχολικές τάξεις και
  • να απαιτήσει από την πολιτική ηγεσία την απόσυρση των απαράδεκτων ρυθμίσεων και τη δέσμευσή της ότι δεν θα αποπειραθεί (με την επίκληση των όποιων έκτακτων συνθηκών) να χρησιμοποιήσει το επικουρικό, παιδαγωγικά, μέσο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ως μηχανισμό περιστολής των προσλήψεων εκπαιδευτικών( αναπληρωτών βέβαια, αφού οι μόνιμοι διορισμοί στη Γενική Αγωγή αναμένονται…).

Η συνάντηση, όμως, στο Υπουργείο Παιδείας δεν ήταν τίποτε περισσότερο από ένα επικοινωνιακό τέχνασμα δίχως περιεχόμενο με στόχο τη βελτίωση της εικόνας της ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.

 Δεν τέθηκε συγκεκριμένη ατζέντα

και δεν υπήρξε καμία απολύτως εισήγηση εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας ενώ οι ανομοιογενείς ως προς το εύρος της θεσμικής  τους  εκπροσώπησης φορείς, είχαν τη δυνατότητα να τοποθετούνται κατά βούληση επί όποιου ζητήματος επέλεγαν αφού δεν υπήρχε μια σωστά οργανωμένη κεντρική συζήτηση.

Όλα για το θεαθήναι.

Είναι σαφές ότι όλες αυτές οι σπασμωδικές κινήσεις είναι ενταγμένες σε μια επικοινωνιακού χαρακτήρα στρατηγική, δίχως ουσιαστικό περιεχόμενο και ουσία ενώ παράλληλα αποτελούν μια αποτυχημένη απόπειρα «απάντησης» στην παντελή απουσία θεσμικού διαλόγου με τις οργανώσεις  που εκ του ρόλου τους ως εκπροσώπων των υποκειμένων των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, όφειλε προ πολλού να έχει πραγματοποιήσει, πριν την έκδοση της εκτίμησης αντικτύπου και σε κάθε περίπτωση, αφού είχε χορηγήσει το σύνολο της μελέτης στους ενδιαφερόμενους, η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Δείτε σχετικά

Συνάντηση με φορείς για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ
ΟΛΜΕ για συνάντηση φορέων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Προσχηματικός ο διάλογος του ΥΠΑΙΘ
Δημοσιοποίηση Μελέτης Εκτίμησης Αντικτύπου Προσωπικών Δεδομένων Σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπ/σης
Εισαγγελική παραγγελία για Εκτίμηση Αντικτύπου ζωντανής μετάδοσης μαθημάτων: Κατατέθηκε στο ΥΠΑΙΘ

Δείτε επίσης

ΦΕΚ Απόφασης απευθείας μετάδοσης μαθήματος: Η διαδικασία
Οδηγίες για απευθείας μετάδοση μαθήματος από την τάξη | Εφαρμοστική Εγκύκλιος
Νόμος 4686/2020-Ζωντανή μετάδοση μαθήματος | Αρθρα 63 & 64

Πριν φύγετε

Σχολικές μονάδες εφαρμογής Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: Ορίσθηκαν 218 Νηπιαγωγεία-Δημοτικά-Γυμνάσια
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση