“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συνάντηση ΠΟΣΕΕΠΕΑ με ΕΣΑμεΑ και ΠΟΣΓΚΑμεΑ: Τι ειπώθηκε

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συνάντηση ΠΟΣΕΕΠΕΑ με ΕΣΑμεΑ και ΠΟΣΓΚΑμεΑ: Τι ειπώθηκε – Δελτίο Τύπου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής.

Συνάντηση ΠΟΣΕΕΠΕΑ με ΕΣΑμεΑ και ΠΟΣΓΚΑμεΑ

Δελτίο Τύπου απέστειλε η ΠΟΣΕΕΠΕΑ με θέμα την συνάντηση με την ΕΣΑμεΑ και την ΠΟΣΓΚΑμεΑ.

Η συνάντηση σύμφωνα με την ΠΟΣΕΕΠΕΑ διεξήχθη σε ζεστό κλίμα, γόνιμου διαλόγου, όπου αναπτύχθηκαν από πλευράς της Ομοσπονδίας του ΕΕΠ όλα τα θέματα που απασχολούν τους κλάδους ΕΕΠ και ΕΒΠ και από πλευράς των Ομοσπονδιών του αναπηρικού κινήματος υπήρξε ενημέρωση για τα ζήτημα της εκπαίδευσης των μαθητών ΑμεΑ.

Η συνάντηση, όπως αναφέρει η ΠΟΣΕΕΠΕΑ, έκλεισε με την υπόσχεση ότι θα υπάρχει συνέχεια της επικοινωνίας για την από κοινού ανάδειξη ζητημάτων επιμόρφωσης  και προτάσεων για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση.

Δείτε το Δελτίο Τύπου της ΠΟΣΕΕΠΕΑ

Συνάντηση στα γραφεία της ΕΣΑμεΑ και ΠΟΣΓΚΑμεΑ μετά από αίτημα της ΠΟΣΕΕΠΕΑ

Στις 7/11/2019 πραγματοποιήθηκε συνάντηση στα γραφεία της ΕΣΑμεΑ και ΠΟΣΓΚΑμεΑ μετά από αίτημα της ΠΟΣΕΕΠΕΑ.

Στη συνάντηση παραβρέθηκαν ο Γ. Γ. της ΕΣΑμεΑ κ. Ι. Λυμβαίος, ο πρόεδρος της ΠΟΣΓΚΑμεΑ κ. Ι. Μοσχολιός και ο Αναπλ. Γ.Γ. ΕΣΑμεΑκ. Κ. Χόρτης και η υπεύθυνη Παρατηρητηρίου ΕΣΑμεΑ κ. Προβή.

Από την ΠΟΣΕΕΠΕΑ η πρόεδρος κ. Γ. Μπουλμέτη, η αντιπρόεδρος κ. Σ. Γεωργακάκου, η Γ.Γ. κ. Δ. Χατζηδρόσου, ο Οργ. Γ. κ. Μ. Βολκίδης, από το ΣΕΕΠΕΑ Αττικής η πρόεδρος κ. Ε. Τραγάκη και ο πρόεδρος του ΙΜΕΓΕΕ κ. Δ. Αρβανίτης.

Η συνάντηση διεξήχθη σε ζεστό κλίμα, γόνιμου διαλόγου καθώς οι φορείς μεταξύ μας συνεργαζόμαστε επί σειρά ετών για ζητήματα της Εκπαίδευσης και της προστασίας των δικαιωμάτων μαθητών ΑμεΑ και των οικογενειών τους.

Από πλευράς ΠΟΣΕΕΠΕΑ δόθηκε πλήρης ενημέρωση για  τα εξής:
  1. Αναγκαιότητα κάλυψης των οργανικών θέσεων μελών ΕΕΠ- ΕΒΠ με διορισμούς στα ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΣΥ.  Η δίκαιη και ισόποση κατανομή των θέσεων ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας, Ειδικού εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού. Η ολιγωρία του υπουργείου Παιδείας για  κατανομή των 4.500 θέσεων για τους διορισμούς και το εκκρεμές ζήτημα της πλήρωσης θέσεων στα ΚΕΣΥ από τους επικείμενους διορισμούς λόγω της μη πρόβλεψής του στο νόμο  4547/2018
  2. Ελλείψεις πιστώσεων για θέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ στα Ειδικά Σχολεία. Ενημερώσαμε ότι υπάρχουν πανελλαδικά τουλάχιστον 1.200 κενά ΕΕΠ ΕΒΠ σε ΣΜΕΑΕ και 190 σε ΚΕΣΥ.
  3. Σοβαρά κτηριακά θέματα Ειδικών σχολείων και ΚΕΣΥ. Ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής ενημέρωσε και κατέθεσε υπόμνημα που αναφέρονται λεπτομερώς τα κτηριακά προβλήματα ΣΜΕΑΕ και ΚΕΣΥ, τα οποία καθιστούν δύσκολη την καθημερινότητα της σχολικής ζωής των μαθητών με αναπηρία και την εργασία του ΕΕΠ-ΕΒΠ. Επίσης τονίστηκαν  ζητήματα καθυστέρησης ως προς τα δρομολόγια των ΣΜΕΑΕ που καθιστούν αδύνατη τη φοίτηση μαθητών με αναπηρία μέχρι σήμερα.
  4. Δυσκολίες μελών του ΕΕΠ-ΕΒΠ οι οποίοι υποστηρίζουν μαθητές με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις στη γενική εκπαίδευση ως προς την ετοιμότητα και αποδοχή των σχολικών κοινοτήτων σε θέματα συμπερίληψης των μαθητών και κατάλληλων προσαρμογών για την εκπαίδευση και τη σχολική τους ζωή.
  5. Αναγκαιότητα συνεργασίας σε προτάσεις για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, υπογραμμίστηκε από το ΙΜΕΓΕΕ η ανάγκη στοχευμένηςεπιμόρφωσης κυρίως των εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση. Ενημερώσαμε ότι η ΠΟΣΕΕΠΕΑ σε συνεργασία με το ΙΜΕΓΕΕ έχουν στόχο την κατάθεση προτάσεων για τη σύσταση οργανικών θέσεων ΕΕΠ- ΕΒΠ στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένης και της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευση καθώς και του σημαντικού ρόλου των ΚΕΣΥ, προκειμένου να διασφαλίζεται η ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, να προάγεται η αρμονική ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη και πρόοδος.
Από πλευράς ΕΣΑμεΑ

ενημερωθήκαμε από το κ. Λυμβαίο ότι μέχρι τώρα εκκρεμεί συνάντηση με την υπουργό Παιδείας ενώ η εκπαίδευση αποτελεί μείζον ζήτημα, το οποίο έχει αντίκτυπο και διεθνώς λόγω της υποχρέωσης της Ελλάδας να συμμορφωθεί σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία.

Σύμφωνα με τις τελικές συστάσεις και παρατηρήσεις της επιτροπής του ΟΗΕ, μετά την εξέταση της χώρας μας 3-5/9/2019 στη Γενεύη για την εφαρμογή της σύμβασης, η εγγραφή και φοίτηση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία δεν συνιστά ουσιαστική ένταξη τους σε ένα συμπεριληπτικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Είναι πολύ ανησυχητικά τα ποσοστά μαθητών που παρότι φοιτούν σε γενικά σχολεία δεν λαμβάνουν εξειδικευμένη υποστήριξη είτε στα Τμήματα Ένταξης είτε μέσα στην τάξη, δεν έχουν τα προσβάσιμα μέσα και προγράμματα για να εκπαιδευτούν εξατομικευμένα, με συνέπεια να μην καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες των μαθητών και η ισότιμη πρόσβασή τους στην εκπαίδευση σε σχέση με τις ανάγκες τους.

Η ΕΣΑμεΑ παρακολουθεί στενά το ζήτημα της εκπαίδευσης των μαθητών ΑμεΑ και μέσω του Παρατηρητηρίου θεμάτων Αναπηρίας  και γνωρίζει  τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και οι οικογένειές τους στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι.

Αναγνωρίζει επίσης το έργο του ΕΕΠ και ΕΒΠ στην εκπαίδευση και την αναγκαιότητα υποστήριξης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και με αναπηρία, συνδέοντάς το με το θέμα των άμεσων διορισμών.

Εκφράζει έντονα τις επιφυλάξεις της σχετικά με την απόφαση του τριετούς κλειδώματος των Πινάκων καθώς  και για την έλλειψη χρηματοδότησης από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ έρχεται συνεχώς σε επαφή με γονείς και δέχεται πολλά αιτήματα για τα εμπόδια  της εκπαίδευσης  μαθητών ΑμεΑ.

Ο πρόεδρος κ. Μοσχολιός τόνισε ότι ο  στόχος των προτάσεων και προσπαθειών  θα πρέπει να είναι η συμπεριληπτική εκπαίδευση και ως προς αυτό η ΠΟΣΚΑμεΑ  θα είναι αρωγός.

Η συνάντηση έκλεισε με την υπόσχεση ότι θα υπάρχει συνέχεια της επικοινωνίας για την από κοινού ανάδειξη ζητημάτων επιμόρφωσης  και προτάσεων για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση, όπως επίσης συζητήθηκε και η δυνατότητα συνεργασίας του ΙΜΕΓΕΕ με το Παρατηρητήριο Θεμάτων Αναπηρίας της ΕΣΑμεΑ και για το σκοπό αυτό θα προγραμματιστεί επόμενη συνάντηση.

 Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Η Πρόεδρος                               Η Γ. Γραμματέας

Γεωργία Μπουλμέτη               Δέσποινα Χατζηδρόσου

____________

Δείτε

Ανακοινοποίηση προσλήψεων ΠΕ79.01 και ΤΕ16 Γενικής Β/θμιας
Προσλήψεις Δευτεροβάθμιας 2019-20: Πίνακας-Λάθη στο Β. Αιγαίο-Του Ν. Κορδή
Προσλήψεις εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας: Ονόματα
Κατανομή ΠΕ25 και ΕΒΠ στις ΠΔΕ
Υφυπουργός Παιδείας στη Βουλή: Εντός των ημερών κατανομή Ψυχολόγων στα ΕΠΑΛ
Πόσες είναι οι ΣΜΕΑΕ και τα Τμήματα Ενταξης: Αριθμοί μαθητών | Πίνακες
Προσλήψεις αναπληρωτών τριετίας στην Ειδική Αγωγή: Επίσημα στοιχεία Υπουργείου Παιδείας
Αριθμοί μονίμων σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΣΥ: Εκπαιδευτικοί Α/θμιας-Β/θμιας-ΕΕΠ-ΕΒΠ
Σχέδιο κατανομής 4500 θέσεων στην Ειδική Αγωγή: Με επίσημα στοιχεία του ΥΠΑΙΘ

  ____________________

Δείτε επίσης

Κεραμέως για νομοθετικό έργο Υπουργείου Παιδείας στη Βουλή
Ζαχαράκη στη Βουλή: Τι είπε για το νομοσχέδιο για Δομές και Στελέχη, διορισμούς, κενά, ΕΠΑΛ
Μοριοδότηση δυσπρόσιτων και ποινές μη ανάληψης υπηρεσίας: Τι είπαν Κεραμέως-Ζαχαράκη-Φίλης
Φίλης-Τζούφη: Τι είπαν στη Βουλή για την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης
Ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ: Ψεύδη και φτηνοί εντυπωσιασμοί από το ΥΠΑΙΘ – Ναρκοθετείται ο διάλογος

 ____________________

Πριν φύγετε

 Ολες οι έως σήμερα προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών – ΕΕΠ – ΕΒΠ για το 2019-20
Μητρώο Επιμορφωτών ΕΠΑΛ: 2η Πρόσκληση αίτησης ένταξης
Οδηγός εκπαιδευτικού: Αδειες, Ωράρια, Καθηκοντολόγια, Λειτουργία σχολείων, Ιδιωτικό Εργο κ.α.
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση