Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συνάντηση ΥΠΑΙΘ-UNICEF-ΔΟΜ-ΙΕΠ: “Oλα τα παιδιά αξίζουν πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συνάντηση ΥΠΑΙΘ-UNICEF-ΔΟΜ-ΙΕΠ: “Oλα τα παιδιά αξίζουν πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση” – Οι πολιτικές υποδοχής και ένταξης μαθητών-παιδιών προσφύγων και μεταναστών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Συνάντηση ΥΠΑΙΘ-UNICEF-ΔΟΜ-ΙΕΠ

Οι πολιτικές υποδοχής και ένταξης μαθητών-παιδιών προσφύγων και μεταναστών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, καθώς και οι αναγκαίες οδηγίες και σχετική επιμόρφωση των Διευθυντών των σχολείων υποδοχής, για την πληρέστερη προετοιμασία και ανταπόκριση στις ανάγκες των παιδιών αυτών, καθώς και ολόκληρης της σχολικής κοινότητας, συζητήθηκαν σήμερα στο ΥΠΑΙΘ.

Στη συζήτηση από πλευράς πολιτικής ηγεσίας ΥΠΑΙΘ συμμετείχαν:
  •  Η Υπουργός Νίκη Κεραμέως,
  • η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, Σίσσυ Γκίκα και
  • στελέχη του Αυτοτελούς Τμήματος Συντονισμού και Παρακολούθησης Εκπαίδευσης Προσφύγων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ υποδέχθηκε:
  • Τους εκπροσώπους της UNICEF κ.κ. Καίσαρη Παναγιώτα, Imoto Naoko, Γεώργιο Σιμόπουλο,
  • του Ελληνικού Τμήματος του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης κα Λαμπρινή Σταμάτη και
  • του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής κ.κ. Θεοδώρα Αστέρη και Αναστασία Βυθούλκα
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης

τονίστηκε η ανάγκη συνέχισης της δράσης που υλοποίησε η UNICEF, σε συνεννόηση με το ΥΠΑΙΘ, κατά την οποία μεταφράστηκε το Κείμενο Οδηγιών για την Σύγχρονη και Ασύγχρονη Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση για μαθητές και γονείς (πρόσφυγες και μετανάστες) σε 11 γλώσσες και διαλέκτους, όπως αραβικά, τουρκικά, παστού, φαρσί, σορανί, κουρμαντζί, γαλλικά, αγλλικά, λιγκαλά, ορντού, αμχαρική.

Τις μεταφράσεις

αξιοποίησαν μαθητές και γονείς καθώς και Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων σε σχολεία και Ανοιχτές Δομές Φιλοξενίας, ενώ προτάθηκε να συνεχιστούν και σε άλλα χρήσιμα έγγραφα για την εκπαίδευση.

Επίσης,

συζητήθηκε η σύσταση ομάδας συνεργασίας μεταξύ των τεσσάρων φορέων (UNICEF, ΔOM, ΙΕΠ και ΥΠΑΙΘ), με επικεφαλής την προϊσταμένη του Αυτοτελούς τμήματος Συντονισμού και Παρακολούθησης Εκπαίδευσης Προσφύγων του Υπουργείου κα Λεμονιά Μπούτσκου, που θα επιμελείται και θα εποπτεύει κοινές δράσεις, για τη διευκόλυνση της ένταξης μαθητών-παιδιών προσφύγων και μεταναστών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Η Υπουργός Νίκη Κεραμέως δήλωσε:

“Η πανδημία πλήττει και τους συμπολίτες μας που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες, όπως τα παιδιά προσφύγων και μεταναστών.

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εργάζεται άοκνα, και μέσω διεθνών συνεργειών, ώστε να εξασφαλίσει ταυτόχρονα σε όλα τα παιδιά πρόσβαση στην εκπαίδευση, αλλά και προστασία της ατομικής και δημόσιας υγείας.

Η συνεργασία με τη UNICEF, το Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής απέφερε ήδη σημαντικούς καρπούς κατά την πρώτη φάση της πανδημίας και συνεχίζουμε τις προσπάθειες, ώστε να μη μείνει κανένας πίσω.

Όλα τα παιδιά αξίζουν πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση”.

Δείτε επίσης

ΑΔΕΔΥ-Θεοδωρικάκος: Αλλαγές ΑΣΕΠ-Διορισμοί-Αδειες ανατροφής-Παράταση θητείας Συμβουλίων
 Εκπαιδευτικό Συνέδριο:  “Δημιουργικότητα και Καινοτομία μέσα από τις Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση”
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση