Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συνάντηση ΔΟΕ με πολιτική ηγεσία ΥΠΑΙΘ: Τι ειπώθηκε για αξιολόγηση-αιρετούς-διορισμούς-κατανομή-παράβολο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συνάντηση ΔΟΕ με πολιτική ηγεσία ΥΠΑΙΘ: Τι ειπώθηκε για αξιολόγηση-αιρετούς-διορισμούς-κατανομή-παράβολο-επιμόρφωση-παράταση σχολικού έτους-επιλογές στελεχών-εμβολιασμούς.

Συνάντηση ΔΟΕ με πολιτική ηγεσία

Ανακοίνωση εξέδωσε η Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Π.Ε. αναφορικά με την συνάντηση του Δ.Σ της ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ την Τρίτη 2 Μαρτίου 2021.

Στην ανακοίνωση περιλαμβάνονται οι απαντήσεις της πολιτικής ηγεσίας επί των παρακάτω θεμάτων που ετέθησαν:
  • Αξιολόγηση σχολικής μονάδας,
  • ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών,
  • «εκλογές» για τα υπηρεσιακά συμβούλια,
  • συνθήκες λειτουργίας των σχολείων μέσα στην πανδημία,
  • γενίκευση της ξένης γλώσσας στα νηπιαγωγεία,
  • δημοσιεύματα για τον σχεδίασμά του Υπουργείου Εργασίας για την ενοποίηση δομών της προσχολικής,
  • γενίκευση της δίχρονης σε όλους του Δήμους της Χώρας,
  • επιμόρφωση των εκπαιδευτικών,
  • ηλεκτρονικό εξοπλισμό μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών,
  • παράταση του σχολικού έτους,
  • διορισμούς εκπαιδευτικών,
  • αριθμός τους ανά κλάδο,
  • τρίμηνες συμβάσεις,
  • εκπαιδευτικοί που λόγω παράβολου βρίσκονται εκτός πινάκων,
  • επιλογές στελεχών,
  • σταμάτημα σχολικών γευμάτων,
  • λειτουργία σχολείων,
  • εμβολιασμοί εκπαιδευτικών.
Αναλυτικά η Ανακοίνωση

5 Μαρτίου 2021

Ενημέρωση για τη συνάντηση του ΔΣ της ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας

Πραγματοποιήθηκε μετά από χρονικό διάστημα επτά μηνών, συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας (Υπουργός, Υφυπουργός και Γενική Γραμματέας) με το ΔΣ της ΔΟΕ, μετά από πρόσκληση του Υπουργείου.

Από την πρώτη στιγμή έγινε κατανοητό, πως η πρόσκληση ήταν για λόγους επικοινωνίας και όχι ουσίας καθώς η Υπουργός, ως όφειλε καθώς αυτή είχε απευθύνει το κάλεσμα, δεν έκανε καμία εισήγηση αλλά ζήτησε από τα μέλη του ΔΣ της ΔΟΕ να αναφερθούν σε όποιο θέμα της εκπαιδευτικής επικαιρότητας επιθυμούν!

Το ΔΣ της ΔΟΕ. μετά από αυτή την εξέλιξη,

αφού καυτηρίασε τη στρατηγική της επιλεκτικής διαρκούς «διαρροής» θεμάτων από το υπουργείο Παιδείας σε συγκεκριμένα ΜΜΕ, προκειμένου να λειτουργήσουν ως «κομιστές» των ειδήσεων και αφού καταδίκασε το γεγονός ότι παρά τη διαβεβαίωση της Υφυπουργού Παιδείας πως δεν θα δοθεί στη δημοσιότητα οτιδήποτε αφορά στην αξιολόγηση, πριν συζητηθεί με τη ΔΟΕ, δύο ημέρες μετά τη διαβεβαίωση, δημοσιεύτηκε η υπουργική απόφαση για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας

έκανε αναφορά στα θέματα που απασχολούν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση:
  • Αξιολόγηση σχολικής μονάδας,
  • ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών,
  • «εκλογές» για τα υπηρεσιακά συμβούλια,
  • συνθήκες λειτουργίας των σχολείων μέσα στην πανδημία,
  • γενίκευση της ξένης γλώσσας στα νηπιαγωγεία,
  • δημοσιεύματα για τον σχεδίασμά του Υπουργείου Εργασίας για την ενοποίηση δομών της προσχολικής,
  • γενίκευση της δίχρονης σε όλους του Δήμους της Χώρας,
  • επιμόρφωση των εκπαιδευτικών,
  • ηλεκτρονικό εξοπλισμό μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών,
  • παράταση του σχολικού έτους,
  • διορισμούς εκπαιδευτικών,
  • αριθμός τους ανά κλάδο,
  • τρίμηνες συμβάσεις,
  • εκπαιδευτικοί που λόγω παράβολου βρίσκονται εκτός πινάκων,
  • επιλογές στελεχών,
  • σταμάτημα σχολικών γευμάτων,
  • λειτουργία σχολείων,
  • εμβολιασμοί εκπαιδευτικών κλπ
Οι απαντήσεις που δόθηκαν από την Υπουργό, ήταν οι ακόλουθες:
• Για την απεργία – αποχή

υπάρχουν εργαλεία αντιμετώπισης αλλά δεν έχουμε αποφασίσει να τα ενεργοποιήσουμε. Για την αξιολόγηση έχει γίνει διάλογος απλά δεν υπάρχει συμφωνία.

Υπάρχει ψηφισμένος νόμος.

Η αξιολόγηση των δημόσιων υπαλλήλων αποτελεί επιλογή της Κυβέρνησης. Το είχαμε δηλώσει και προεκλογικά ότι θα εφαρμοστεί.

• Για τις παραιτήσεις μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων,

υπάρχει ψηφισμένος νόμος.

Οι εκλογές πραγματοποιήθηκαν ηλεκτρονικά γιατί δεν θέλαμε η πανδημία να σταματήσει τις δημοκρατικές διαδικασίες.

170000 εκπαιδευτικοί δεν γινόταν να ψηφίσουν δια ζώσης.

Ο Πρωθυπουργός έχει πάρει θέση για το θέμα και στηρίζει την επιλογή. Αν κάποιος παραιτείται. ο νόμος εφαρμόζεται.

• Υπάρχει ενδεχόμενο μικρής παράτασης του σχολικού έτους

αντίστοιχης με την περσινή, η οποία δεν έχει αποφασιστεί όμως ακόμα.

• Τη φετινή χρονιά στο 93% των Δήμων της χώρας

εφαρμόζεται η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση.

Οι 5 Δήμοι που αυτή τη στιγμή δεν την εφαρμόζουν λόγω αδυναμίας εξεύρεσης αιθουσών, «τρέχουν» τις διαδικασίες ώστε να είναι έτοιμοι για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα έχουμε εφαρμογή στο 100% των Δήμων της Χώρας.

• Την πιλοτική εφαρμογή της ξένης γλώσσας

στο νηπιαγωγείο αξιολογεί το ΙΕΠ, το οποίο θα κάνει εισήγηση για τη γενίκευσή της ή όχι.

Αξιοσημείωτο είναι βέβαια το γεγονός ότι η ίδια η Υπουργός με δηλώσεις της, έχει αναφερθεί σε γενίκευση σε όλα τα νηπιαγωγεία της Χώρας από την επόμενη σχολική χρονιά, χωρίς να περιμένει το ΙΕΠ(!!)

• Σε σχέση με τα δημοσιεύματα για τον σχεδιασμό του Υπουργείου Εργασίας

για την ενοποίηση δομών της προσχολικής, διαβεβαίωσε κατηγορηματικά ότι δεν υπάρχει ίχνος αλήθειας σε κάτι τέτοιο και πως δέσμευση της Κυβέρνησης είναι ότι το νηπιαγωγείο θα εξακολουθήσει να ανήκει στο Υπουργείο Παιδείας

• Για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών

έχουν γίνει σημαντικά προγράμματα(!!) και υπάρχει σε εξέλιξη ένα ακόμα πλήρες πρόγραμμα για το οποίο υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον συμμετοχής από τους εκπαιδευτικούς. «Χτίζουμε», πάνω στο κεκτημένο της τηλεκπαίδευσης

• Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα σχέδιο αλλαγής του συστήματος διορισμών

• Για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης

θα υπάρξει νομοσχέδιο, το οποίο θα συζητηθεί όταν είναι έτοιμο

• Οι τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών

είναι μόνο για την πανδημία. Θα ανανεωθούν μόνο όσες υπάρχει ανάγκη

• Δεν υπήρξε μεγάλη ανταπόκριση και συμμετοχή

από τους εκπαιδευτικούς στα διαγνωστικά τεστ που έχουν γίνει.

Δεν υπήρξε η προσδοκώμενη συμμετοχή από τους εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής στους εμβολιασμούς, γεγονός που δεν διευκολύνει το αίτημα για κατά προτεραιότητα εμβολιασμό και των εκπαιδευτικών της γενικής αγωγής

• Το θέμα των εκπαιδευτικών που έμειναν εκτός πινάκων λόγω παράβολου,

χειρίζεται ο Υπουργός Εσωτερικών κύριος Βορίδης

• Ολα τα υπόλοιπα θέματα

τα παρέπεμψε στο μέλλον, χωρίς να δώσει καμία απολύτως δέσμευση χρονική ή άλλου είδους

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης εκτιμά πως δεν δόθηκαν ουσιαστικές απαντήσεις για τα ζητήματα που απασχολούν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Η συνάντηση ήταν εντελώς προσχηματική προκειμένου το Υπουργείο να εμφανιστεί ότι συζητά με τους εκπαιδευτικούς, ενώ κάτι τέτοιο δεν γίνεται.

Η Υπουργός Παιδείας προχώρησε

σε έναν απολογισμό του έργου της, το οποίο αξιολόγησε μόνη της και το έκρινε συγκλονιστικοί(!!).

Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αντιλαμβάνονται κάθε ημέρα και περισσότερο, πώς δεν έχουν να περιμένουν θετικές εξελίξεις στην εκπαίδευση.

Η Υπουργός Παιδείας μένει περίκλειστη στη δική της πραγματικότητα όπου όλα είναι τέλεια.

Ταμπλέτες και ηλεκτρονικοί υπολογιστές “κατακλύζουν” τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί επιμορφώνονται από ανύπαρκτα προγράμματα, τα υπηρεσιακά συμβούλια λειτουργούν άψογα με «δοτούς» και όλοι δοξολογούν την Κυβέρνηση για το «τεράστιο» έργο της…

Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης γνωρίζουν πως μοναδικός δρόμος είναι αυτός του καθημερινού αγώνα, δίπλα στους μαθητές, για μια καλύτερη Παιδεία.

Αυτόν θα συνεχίσουμε να πορευόμαστε. Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να μείνουν συσπειρωμένοι και να συνεχίσουν να δίνουν μάχες, σε όλα τα επίπεδα, για την προστασία του δημόσιου αγαθού της Παιδείας.

Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Π.Ε

Δείτε επίσης

ΟΛΜΕ για συνάντηση με Υπουργείο Παιδείας: Αξιολόγηση-Εγκύκλιος Μακρή-Αιρετοί-Διορισμοί-Κατανομή
Συναντήσεις πολιτικής ηγεσίας ΥΠΑΙΘ με ΟΛΜΕ-ΔΟΕ: Αξιολόγηση-Ενέργειες προς όφελος των εκπαιδευτικών
Τι συζητήθηκε στη συνάντηση ΟΛΜΕ με πολιτική ηγεσία ΥΠΑΙΘ τη Δευτέρα 01.03.2021: Δελτίο Τύπου ΑΣΕ

Δείτε ακόμη

Υλοποίηση νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση: 1η συνεδρίαση Ολομέλειας ΚΣΕΕΚ
Πέντε μεταρρυθμίσεις απάντηση στις προκλήσεις της εκπαίδευσης: H Νίκη Κεραμέως στο ΙΟΒΕ
“Μητέρα των μαχών” σύμφωνα με δημοσίευμα των Νέων η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών για το Υπουργείο Παιδείας
Κεραμέως-Αξιολόγηση: Πότε ξεκινάει-πως θα γίνει-κριτήρια-portfolio-“Oποιος αξιολογεί, αξιολογείται”
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση