Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συνάντηση με φορείς για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συνάντηση με φορείς για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων – Θα ακολουθήσουν και επιμέρους συναντήσεις με μεμονωμένους φορείς.

Συνάντηση με φορείς για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως πραγματοποίησε ευρεία συνάντηση με εμπλεκόμενους φορείς, στην οποία συμμετείχε και η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής κα Σίσσυ Γκίκα.

Το θέμα της συνάντησης ήταν
  • Η υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση,
  • η αξιοποίηση της μέχρι σήμερα σημαντικής πορείας της και
  • οι προκλήσεις του αμέσως επόμενου διαστήματος.
Πάνω από 3 ώρες η συζήτηση

Στη συζήτηση που διήρκησε πάνω από 3 ώρες συμμετείχαν, σύμφωνα με την ανακοίνωση, εκπρόσωποι εκπαιδευτικών, γονέων και φορέων ιδιωτικής εκπαίδευσης σε έναν ανοικτό διάλογο χωρίς στεγανά.

Τι ειπώθηκε

Το ΥΠΑΙΘ αναφέρει πως ακούστηκαν πολλές και διαφορετικές απόψεις για τις προκλήσεις που αντιμετώπισε η εκπαιδευτική κοινότητα τον καιρό της πανδημίας και συγκεκριμένα την περίοδο αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων αλλά και κατά την επαναλειτουργία αυτών.

Ειδική αναφορά έγινε στις ανάγκες των σχολείων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και στις απαιτήσεις των μικρότερων ηλικιών και δη των μαθητών νηπιαγωγείου και δημοτικού.

Η κα Κεραμέως τόνισε

ότι η μέχρι σήμερα επιτυχημένη – παρά τις σημαντικές προκλήσεις και δυσκολίες – υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, οφείλεται εν πολλοίς στην καίρια συμβολή των εκπαιδευτικών, διευθυντών και στελεχών εκπαίδευσης, τη θερμή υποδοχή των μαθητών και τη στήριξη των γονέων.

Υπογράμμισε, δε,

ότι σε καμία περίπτωση η μέθοδος της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση, αλλά είναι ένα χρήσιμο εργαλείο στην πρωτοφανή αυτή περίοδο κρίσης εξαιτίας της πανδημίας, ώστε οι μαθητές να διατηρήσουν στενή επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία.

Και βεβαίως η κρίση αυτή έδωσε και το έναυσμα για να προχωρήσει πιο γρήγορα η ψηφιοποίηση διαδικασίων στην εκπαίδευση (για παράδειγμα, πραγματοποιήθηκαν για πρώτη φορά ηλεκτρονικές εγγραφές στα νηπιαγωγεία της χώρας) ενώ αναδείχθηκαν ψηφιακά εργαλεία που μπορούν να είναι εξαιρετικά χρήσιμα και να βελτιώσουν και την ουσία του εκπαιδευτικού έργου (για παράδειγμα η πιο εκτεταμένη χρήση εργαλείων ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης).

Κεντρικό ρόλο κατέχει ο διάλογος

Στη διαδικασία περαιτέρω αξιοποίησης αυτής της εμπειρίας, ο διάλογος κατέχει κεντρικό ρόλο για το Υπουργείο και για το σκοπό αυτό θα ακολουθήσουν και επιμέρους συναντήσεις με μεμονωμένους φορείς.

Δείτε σχετικά

Δημοσιοποίηση Μελέτης Εκτίμησης Αντικτύπου Προσωπικών Δεδομένων Σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπ/σης
Συνάντηση Φορέων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση: “Τακτικισμοί και κινήσεις δημιουργίας εντυπώσεων”– Ανακοίνωση ΔΟΕ
ΟΛΜΕ για συνάντηση φορέων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Προσχηματικός ο διάλογος του ΥΠΑΙΘ
ΦΕΚ Απόφασης απευθείας μετάδοσης μαθήματος: Η διαδικασία
Οδηγίες για απευθείας μετάδοση μαθήματος από την τάξη | Εφαρμοστική Εγκύκλιος
Νόμος 4686/2020-Ζωντανή μετάδοση μαθήματος | Αρθρα 63 & 64
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση