Σάββατο, 27 Φεβρουαρίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων: Να αρθεί το κρατικό μονοπώλιο στην εκπαίδευση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων: Να αρθεί το κρατικό μονοπώλιο στην εκπαίδευση-Η κατεύθυνση προς την οποία κινείται το νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ είναι θετική.

Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων

Δελτίο Τύπου κοινοποίησε ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ) αναφορικά με τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, όπως αυτές αποτυπώνονται στο υπό Διαβούλευση σχέδιο νόμου του ΥΠΑΙΘ “Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις”. 

Ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων θεωρεί πως  η κατεύθυνση προς την οποία κινείται το νομοσχέδιο είναι θετική, καθότι πάγια θέση του είναι:
  • H αύξηση της ελευθερίας και της αυτονομίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων,
  • η ενθάρρυνση του ανταγωνισμού για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης,
  • η σύνδεση με την πραγματική οικονομία, την αξιολόγηση από την κοινωνία και την αγορά, αλλά και
  • η εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας, διαφάνειας και τήρησης των νόμων.
Επιπροσθέτως ο ΣΙΣ θεωρεί πως

Είναι πλέον ώριμες οι συνθήκες να αρθεί το  κρατικό μονοπώλιο στην ανώτατη εκπαίδευση που εκφράζεται μέσω του άρθρου 16 και να δοθεί το δικαίωμα επιλογής στους Έλληνες πολίτες.

Ολα αυτά με βάση τις δεσμεύσεις τη χώρας σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση του δικαστηρίου της ΕΕ.

_________________________

Αναλυτικά το Δελτίο Τύπου του ΣΙΣ
Σύνδεσμος Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων

Αθήνα, 20 Ιανουαρίου 2021

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 «Τριτοβάθμια εκπαίδευση: ένα σημαντικό βήμα»

 Ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων με ενδιαφέρον παρακολουθεί τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως εκφράζονται με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις».

Πάγια θέση των ιδιωτικών σχολείων είναι

ότι η αναβάθμιση της Παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες, περνάει μέσα από την αύξηση της ελευθερίας και της αυτονομίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, την ενθάρρυνση του ανταγωνισμού για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, τη σύνδεση με την πραγματική οικονομία, την αξιολόγηση από την κοινωνία και την αγορά, αλλά και την εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας, διαφάνειας και τήρησης των νόμων.

Επανειλημμένα, άλλωστε,

έχουμε υπογραμμίσει ότι η ευθυγράμμιση με τις καλές πρακτικές του ΟΟΣΑ, κάποιες από τις οποίες πρόσφατα συμπεριλήφθηκαν στο

«Σχέδιο Ανάπτυξης για την Ελληνική Οικονομία» της Επιτροπής Πισσαρίδη, είναι από τις σημαντικότερες δομικές μεταρρυθμίσεις που θα μπορούσαν να αλλάξουν το εκπαιδευτικό τοπίο προς το καλύτερο.

Συνεπώς, η κατεύθυνση προς την οποία κινείται το νομοσχέδιο είναι θετική.

Η θέσπιση του συντελεστή ελάχιστης βάσης εισαγωγής είναι ένα εργαλείο για την διοίκηση κάθε ιδρύματος ώστε να καθορίζει το επίπεδο γνώσεων των εισακτέων.

Είναι ένας ουσιαστικός μηχανισμός για αναβάθμιση του επιπέδου σπουδών, αλλά και παράγοντας που θα δημιουργήσει ένα πρώτο -μικρό, αλλά απαραίτητο- πεδίο ανταγωνισμού ανάμεσα στα ΑΕΙ.

Η ύπαρξη μιας γενικής ελάχιστης βάσης εισαγωγής

είναι επίσης ένας τρόπος να εξορθολογιστεί το τοπίο των δεκάδων τμημάτων ΑΕΙ που έχουν εμφανιστεί χωρίς κανένα ουσιαστικό αντικείμενο, παρά μόνο την αλόγιστη σπατάλη κρατικών πόρων και την απομύζηση του Έλληνα φορολογούμενου, την γέννηση του φαινομένου του «φοιτητικού τουρισμού»,

ενώ ποτέ   δεν   πρόσφεραν    καμία    ουσιαστική    απάντηση    στις    ανάγκες  της κοινωνίας και της αγοράς . Στο ίδιο πνεύμα κινείται και η θέσπιση του ορίου διάρκειας φοίτησης που θα αντιμετωπίσει το φαινόμενο των «αιώνιων» ή «επαγγελματιών» φοιτητών που διατηρούν τη φοιτητική τους ιδιότητα για άλλους λόγους, όμως όχι με στόχο την ολοκλήρωση των σπουδών τους.

Σημαντικότερο όμως όλων είναι

ότι για πρώτη φορά εμφανίζονται διατάξεις που επιχειρούν να βάλουν μια τάξη στο θλιβερό περιβάλλον ανομίας που απαξιώνει τα κρατικά πανεπιστήμια και διασύρει τη χώρα διεθνώς.

Ίσως εκεί έπρεπε να γίνουν ακόμα πιο τολμηρά βήματα, δίνοντας τη δυνατότητα και την υποχρέωση σε κάθε ίδρυμα να έχει τις δικές του υπηρεσίες φύλαξης, όπως γίνεται σε πολλά κράτη στον κόσμο.

Παρά το γεγονός ότι το νομοσχέδιο κινείται προς την σωστή κατεύθυνση, υπάρχουν ακόμα πολλά να γίνουν.

Το τοπίο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν μπορεί να βελτιωθεί όσο υπάρχει το κρατικό μονοπώλιο.

Είναι πλέον ώριμες οι συνθήκες,

με βάση τις δεσμεύσεις τη χώρας μας όπως προκύπτουν από την πρόσφατη απόφαση του δικαστηρίου της ΕΕ, να παρακαμφθεί το οπισθοδρομικό και χουντικής προέλευσης κρατικό μονοπώλιο στην ανώτατη εκπαίδευση που εκφράζεται μέσω του άρθρου 16 (το οποίο έπρεπε να έχει αναθεωρηθεί αν το πολιτικό προσωπικό της προηγούμενης Βουλευτικής περιόδου είχε την ανάλογη τόλμη) και να δοθεί το δικαίωμα επιλογής στους Έλληνες πολίτες.

Δείτε σχετικά

Διαβούλευση νομοσχεδίου εισαγωγής στην Τριτοβάθμια-Προστασίας ΑΕΙ
Πανεπιστήμια: 14 ερωτήματα από ΥΠΑΙΘ για την ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ-Τηλεδιάσκεψη Α. Τσίπρα με Πρυτάνεις ΑΕΙ
Ερωτήσεις και Απαντήσεις για εισαγωγή στα ΑΕΙ-ασφάλεια Πανεπιστημίων
Επίσκεψη Υπουργού Παιδείας στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας: Τι συζητήθηκε

Δείτε ακόμη

Κεραμέως για καταγγελίες φοιτητριών ΑΠΘ: Nα κινηθούν τάχιστα οι διαδικασίες και να χυθεί άπλετο φως
Διάθεση voucher 200 ευρώ για τάμπλετ-λάπτοπ-υπολογιστή: Η διαδικασία για τους δικαιούχους μαθητές-φοιτητές
 Εξεταστική χειμερινού εξαμήνου ΑΕΙ: Οχι νωρίτερα από 27.01-Οι προϋποθέσεις | ΦΕΚ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση