Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συνέχιση λειτουργίας ειδικών σχολείων εν μέσω πανδημίας: Ερώτηση στη Βουλή από το ΚΚΕ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συνέχιση λειτουργίας ειδικών σχολείων εν μέσω πανδημίας: Ερώτηση στη Βουλή από το ΚΚΕ-Να είναι συνεχής η ιατρική παρακολούθηση, οι επαναλαμβανόμενοι έλεγχοι με μαζικά τεστ.

Συνέχιση λειτουργίας ειδικών σχολείων

Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας (ΚΚΕ) για τη συνέχιση λειτουργίας των Ειδικών Σχολείων εν μέσω πανδημίας.

Οι καταθέτοντες Βουλευτές:
  • Δελής Ιωάννης
  • Κανέλλη Λιάνα
  • Κομνηνάκα Μαρία
  • Συντυχάκης Εμμανουήλ
ρωτούν την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για το τι μέτρα προτίθεται να πάρει ώστε:
  • Να είναι συνεχής η ιατρική παρακολούθηση, οι επαναλαμβανόμενοι έλεγχοι με μαζικά τεστ.
  • Να προσληφθεί όλο το αναγκαίο προσωπικό, εκπαιδευτικό, επιστημονικό, βοηθητικό, καθαριότητας.
  • Τα παιδιά με σοβαρά νοσήματα που είναι στο σπίτι τους να υποστηριχτούν διεπιστημονικά.
  • Να αυξηθούν τα δρομολόγια.
Η Ερώτηση αναλυτικά:
Για τη συνέχιση λειτουργίας των ειδικών σχολείων εν μέσω πανδημίας

Αν και πολύ έγκαιρα, ακόμα από την περσινή αναστολή λειτουργίας των Ειδικών Σχολείων, προσωπικό, γονείς έθεσαν επιτακτικά τους όρους και τις προϋποθέσεις ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων, πολύ περισσότερο των Ειδικών Σχολείων, στα οποία φοιτούν μαθητές με σοβαρά νοσήματα, γεγονός που τα καθιστά πιο ευάλωτα, το Υπουργείο δεν έπραξε, ουσιαστικά, το παραμικρό.

Με το άνοιγμα των Ειδικών Σχολείων

τα μοναδικά μέτρα που προέβλεψε ήταν η υποχρεωτική χρήση μάσκας ή/και προμετωπίδας από το προσωπικό και η προαιρετική χρήση από όσους μαθητές αυτό είναι εφικτό, με την επισήμανση ότι τα τμήματα στα σχολεία Ειδικής Αγωγής είναι μικρά.

Συγκαλύπτει,

το Υπουργείο, ότι σε πολλές περιπτώσεις, τα παιδιά στοιβάζονται σε μικρές, ακατάλληλες αίθουσες, ενώ στις μεγαλύτερες κάνουν συνδιδασκαλία παραπάνω από μια ομάδες.

Από την άλλη,

ο κατώτατος αριθμός των τριών μαθητών για τη συγκρότηση ομάδων, μπορεί να είναι απαγορευτικός αφού τα παιδιά έχουν σοβαρές και διαφορετικές αναπηρίες και ως εκ τούτου διαφορετικές επιστημονικές και παιδαγωγικές ανάγκες.

Σε τελευταία ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας

στις 19/11/2020, 32 Ειδικά Σχολεία, όλων των εκπαιδευτικών μονάδων, είναι σε αναστολή λόγω κορονοϊού, δεκάδες άλλα κλείσανε σε προηγούμενη φάση και επαναλειτούργησαν, ενώ αναμένουμε την εξέλιξη της έξαρσης της πανδημίας για το σύνολο των Ειδικών Σχολείων.

Σε αυτές τις συνθήκες

το Υπουργείο αποφάσισε να παραμείνουν ανοιχτά τα Ειδικά Σχολεία και είναι απολύτως εγκληματικό να μην παίρνει απολύτως κανένα ενισχυτικό μέτρο.

Είναι γεγονός ότι τα παιδιά αυτά εξαιτίας των αναπηριών δεν πρέπει να σταματούν τη διεπιστημονική παρέμβαση γιατί πολύ εύκολα μπορούν να απολέσουν ό,τι με πολλή προσπάθεια έχουν κατακτήσει.

Όμως, εξίσου σοβαρό είναι το γεγονός ότι η υγεία της μεγάλης πλειοψηφίας αυτών των παιδιών είναι επιβαρυμένη, άρα η έκθεσή τους σε κίνδυνο μπορεί να έχει τραγικά αποτελέσματα.

Ερωτάται η κ. Υπουργός, τι μέτρα προτίθεται να πάρει ώστε:
  • Να είναι συνεχής η ιατρική παρακολούθηση, οι επαναλαμβανόμενοι έλεγχοι με μαζικά τεστ από το ανάλογο επιστημονικό προσωπικό, η ιατρική φροντίδα σε περίπτωση ζητημάτων υγείας σε άμεση σχέση και σύνδεση με υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας και επαρκή μέσα ατομικής προστασίας.
  • Να προσληφθεί όλο το αναγκαίο προσωπικό, εκπαιδευτικό, επιστημονικό, βοηθητικό, καθαριότητας, για να μειωθεί η αναλογία παιδιών και να αξιοποιηθούν διαθέσιμες αίθουσες για την αραίωση του πληθυσμού. Τα παιδιά με σοβαρά νοσήματα που είναι στο σπίτι τους να υποστηριχτούν διεπιστημονικά, με κάθε πρόσφορο μέσο, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας.
  • Να αυξηθούν τα δρομολόγια για να μειωθούν οι μαθητές, με απολύμανση των χώρων πριν και μετά τη μεταφορά των παιδιών, τεστ σε συνοδούς και οδηγούς, οχήματα αποκλειστικής χρήσης για τα σχολεία.

Δείτε επίσης

ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ προς ΕΟΔΥ: Διενέργεια τεστ κορονοϊού σε προσωπικό και μαθητές/τριες ΣΜΕΑΕ
ΕΝΕΛΕΑ για ειδικά σχολεία: Aνάγκη λήψης άμεσων μέτρων-Επρεπε ήδη να έχουν ληφθεί
ΠΟΣΕΕΠΕΑ-Ειδικά σχολεία: Ψήφισμα για την μη αναστολή λειτουργίας τους
ΔΟΕ-Κλείσιμο σχολείων: Ομολογία αποτυχίας των μέτρων-Ορθά παραμένουν ανοικτά τα ειδικά
Ειδικά σχολεία: Να ληφθούν εξειδικευμένα μέτρα για τον κορονοϊό-Επιστολή εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση