Συζήτηση στη Βουλή LIVE για το νομοσχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων – Θα πραγματοποιηθούν 4 συνεδριάσεις συνολικά στην ΕΜΥ.
Συζήτηση στη Βουλή LIVE
Ξεκίνησε η συζήτηση στη Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων (ΕΜΥ) της Βουλής, επί της αρχής, για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο
“Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 28ης Ιουνίου 2018 σχετικά με τον έλεγχο αναλογικότητας πριν από τη θέσπιση νέας νομοθετικής κατοχύρωσης των επαγγελμάτων (ΕΕ L 173), κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας για το Ελληνογερμανικό ίδρυμα Νεολαίας και άλλες διατάξεις”.
Το νομοσχέδιο αποτελείται από 151 άρθρα-διατάξεις, μεταξύ των οποίων υπάρχουν:
- Διατάξεις συγκρότησης υπηρεσιακών συμβουλίων εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ στο ν/σ Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
- Διάταξη άσκησης αίτησης θεραπείας κατά των Οριστικών Αξιολογικών Πινάκων κατάταξης εκπαιδευτικών
- Τοπική πρόσκληση πρόσληψης ωρομισθίων εκπαιδευτικών.
Στην Ακρόαση Φορέων κλήθηκαν οι παρακάτω 12 Φορείς
- ΓΣΕΕ
- ΟΛΜΕ
- ΓΣΕΒΕΕ
- Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Υπουργείου Παιδείας – ΠΟΣΥΠ
- Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών – ΣΕΒ
- Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου Ελλάδος – ΕΣΕΕ
- Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων – ΣΕΤΕ
- Κεντρικής Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος – ΚΕΕΕ
- Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος – ΚΕΔΕ
- ΟΛΤΕΕ
- ΕΣΑμεΑ
- Πανελλήνια Ενωση Διευθυντών δημοσίων ΙΕΚ
Δείτε το σχέδιο νόμου
Δείτε την Αιτιολογική Εκθεση
Συζήτηση στη Βουλή LIVE
Η σημερινή συζήτηση η οποία μεταδόθηκε live από το epsecial.gr περατώθηκε
_____________________
Δείτε την τοποθέτηση της Υπουργού ΠΑΙΘ κας Νίκης Κεραμέως
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ:
Όπως επισήμανε εισαγωγικά η Υπουργός, Νίκη Κεραμέως,
“Ηρθε η ώρα να συζητήσουμε για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση: Το «αποπαίδι» του χθες, να γίνει βασικός συντελεστής του αύριο.
Πρόκειται για έναν εξαιρετικά δυναμικό πυλώνα της εκπαίδευσης, που έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει ένα σύγχρονο εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, να απαντήσει στις προκλήσεις που θέτει η 4η Βιομηχανική Επανάσταση, και να αντιμετωπίσει μείζονα κοινωνικά ζητήματα, όπως η νεανική ανεργία και ο κοινωνικός αποκλεισμός”.
Περιγράφοντας τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου, η Υπουργός ανέφερε πως
“Κεντρική στόχευση της μεταρρύθμισης που εισηγούμαστε είναι η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ), από λύση ανάγκης για λίγους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για τους πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, και να προσφέρει στους νέους μας εναλλακτικές, ουσιαστικές επιλογές εκπαίδευσης και καριέρας, ποιοτικές θέσεις εργασίας”.
Οι βασικοί άξονες της μεταρρύθμισης:
“Βάζουμε τέλος στην πολυπλοκότητα και αλληλοεπικάλυψη δομών και υπηρεσιών, θεσμοθετώντας, για πρώτη φορά, ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό και διακριτά επίπεδα προσόντων”.
Παράλληλα, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση
στην ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στον σχεδιασμό της ΕΕΚ και ΔΒΜ, σε κεντρικό και σε περιφερειακό επίπεδο.
“Στη χώρα μας συμβαίνει το εξής οξύμωρο: την ίδια ώρα που έχουμε ανεργία νέων, την ίδια στιγμή υπάρχει αυξημένη ζήτηση για συγκεκριμένες ειδικότητες, για τεχνικά επαγγέλματα, χωρίς ωστόσο να υπάρχει προσφορά” τόνισε χαρακτηριστικά η κα Κεραμέως.
Όπως εξήγησε η Υπουργός, “αντικείμενο του νέου νομοσχεδίου είναι να συνδέσει την επαγγελματική εκπαίδευση με την αγορά εργασίας, ώστε να καλυφθεί αυτό το κενό, αυτή η δυσαρμονία, αυτή η μεγάλη αναντιστοιχία που παρατηρείται μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στα τεχνικά επαγγέλματα”.
Ταυτόχρονα, η κα Κεραμέως αναφέρθηκε
και στη συνολική αναβάθμιση της παρεχόμενης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με παράλληλη επένδυση στην ποιότητα σε όλα τα επίπεδα, με τον εκσυγχρονισμό δομών, την απλοποίηση διαδικασιών, την ανανέωση προγραμμάτων σπουδών και τη βελτίωση του τρόπου πιστοποίησης.
Μεταξύ άλλων, προβλέπεται η δημιουργία του επιπέδου 3 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, το οποίο σήμερα δεν υφίσταται στη χώρα μας. Εκεί προβλέπεται η ίδρυση Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (ΕΣΚ) για αποφοίτους Γυμνασίου. Δίνεται με αυτό τον τρόπο η δυνατότητα σε νέους να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες ικανότητές τους στο επίπεδο του τεχνίτη, την οποία μέχρι σήμερα δεν είχαν.
Επίσης, στο επίπεδο 4, θα ιδρυθούν για πρώτη φορά Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια στα οποία απόφοιτοι Γυμνασίου θα εισάγονται με βάση το βαθμό του Απολυτηρίου Γυμνασίου.
Αναφορικά με τα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ) η κα Κεραμέως υπογράμμισε:
“Επιτρέψτε μου να σταθώ σε τρεις σημαντικές καινοτομίες του σχεδίου νόμου σε σχέση με τη λειτουργία των ΙΕΚ:
1. η ίδρυση δημόσιων Πειραματικών Ι.Ε.Κ. και Θεματικών Ι.Ε.Κ. πάντοτε στη βάση των πραγματικών αναγκών της αγοράς εργασίας,
2. η δυνατότητα των δημόσιων και ιδιωτικών Ι.Ε.Κ. να οργανώνουν ξενόγλωσσα τμήματα, στο πλαίσιο προώθησης της εξωστρέφειας του συστήματος της επαγγελματικής κατάρτισης,
3. Η δυνατότητα συμμετοχής των καταρτιζόμενων των Ι.Ε.Κ. σε προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον Τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με στόχο την προώθηση της εξωστρέφειας και της επαφής των καταρτιζόμενων με τις πραγματικές συνθήκες της παραγωγικής διαδικασίας σε άλλες χώρες υποδοχής».
Κλείνοντας, η κα Κεραμέως τόνισε
ότι πρόκειται για ένα “νομοσχέδιο που αντιμετωπίζει ολιστικά, συνεκτικά, στρατηγικά, την επαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση και δια βίου μάθηση και κυρίως την αντιμετωπίζει ως ισότιμο και εξαιρετικά κρίσιμο συντελεστή του εκπαιδευτικού μας συστήματος”.
Δείτε τις τοποθετήσεις της αντιπολίτευσης
Μερόπη Τζούφη-Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο που κατεδαφίζει τη δημόσια Επαγγελματική Εκπαίδευση & Κατάρτιση
Χαρά Κεφαλίδου-Επαγγελματική εκπαίδευση: Mε το παρόν Σχέδιο Νόμου θα παραμείνει το αποπαίδι της εκπαίδευσης
Δείτε σχετικά
Υπουργός Κεραμέως για διατάξεις υπηρεσιακών συμβουλίων: Οι εκλογές έγιναν και υπάρχουν εκλεγμένοι
Το σχέδιο νόμου Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και ΔΒΜ
Η Διαβούλευση του σχεδίου νόμου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης: “Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις”
Διατάξεις συγκρότησης υπηρεσιακών συμβουλίων εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ στο ν/σ Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
Τοπική πρόσκληση πρόσληψης ωρομισθίων εκπαιδευτικών: Διάταξη στο νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση
Ασκηση αίτησης θεραπείας κατά των Οριστικών Αξιολογικών Πινάκων κατάταξης εκπαιδευτικών | Διάταξη
Δείτε επίσης
Κωδικοποίηση νομοθεσίας Εκπαίδευσης: Σύσταση και συγκρότηση Ομάδας Εργασίας
Εκθεση εκτίμησης αντικτύπου προστασίας δεδομένων κατά την παροχή Σύγχρονης Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (Τηλεκπαίδευσης)
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/suzutisi-sti-vouli-live-gia-to-nomosxedio-epaggelmatikis-ekpaidefsis-stin-epitropi-morfwtikwn-upothesewn/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.