Τρίτη, 21 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

“Σωρεία προβλημάτων στα Μουσικά-Καλλιτεχνικά σχολεία”: Ερώτηση στη Βουλή από τη Χαρά Κεφαλίδου του ΚΙΝΑΛ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

“Σωρεία προβλημάτων στα Μουσικά-Καλλιτεχνικά σχολεία”: Ερώτηση στη Βουλή από τη Χαρά Κεφαλίδου  Βουλευτή Δράμας και υπεύθυνη Τομέα Παιδείας ΚΙΝΑΛ.

Μουσικά-Καλλιτεχνικά σχολεία

Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε η Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και υπεύθυνη Τομέα Παιδείας του ΚΙΝΑΛ προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως.

Η Ερώτηση, όπως αναφέρεται, έχει να κάνει σχετικά με τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν ακόμα και σήμερα στη στελέχωση των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων με το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό, τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών εν μέσω πανδημίας, καθώς και την ανισοτιμία στην παρεχόμενη τηλεκπαίδευση χωρίς να έχει προηγηθεί αναπροσαρμογή της διδασκόμενης και της εξεταστέας ύλης.

Μουσικά-Καλλιτεχνικά σχολεία – Η Ερώτηση

Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2021

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως

Θέμα: Σωρεία προβλημάτων στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία

 Με επιστολές και δημοσιεύσεις στον τύπο η Πανελλήνια Ομοσπονδία Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων και οι πρόεδροι των 15μελών Συμβουλίων των Σχολείων αυτών επισημαίνουν τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν ακόμα και σήμερα στη στελέχωση των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων με το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Μάλιστα στη λήξη του πρώτου τετραμήνου, στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τα εκπαιδευτικά κενά εξακολουθούν να υφίστανται τόσο σε αντικείμενα γενικής παιδείας όσο και σε ειδικότητες οι οποίες διδάσκονται στα σχολεία.

Καταγγέλλεται ότι

η πρόσληψη εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία των μαθημάτων του θεάτρου, του χορού και του κινηματογράφου γίνεται πάντα με χαρακτηριστική καθυστέρηση με αποτέλεσμα η διδασκαλία των αντικειμένων του χορού, του θεάτρου και του κινηματογράφου να ξεκινά τρεις ή και τέσσερις μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους.

Αναφέρεται ότι

για το σχολικό έτος 2020-2021 στο τέλος του ημερολογιακού έτους η διαδικασία πρόσληψης εκπαιδευτικών σε πολλά μουσικά σχολεία δεν είχε ακόμα ολοκληρωθεί.

Θεωρούν ως απαράδεκτη την πρακτική της κάλυψης των αναγκών των σχολείων, είτε αυτές αφορούν τα αντικείμενα της καλλιτεχνικής παιδείας είτε της γενικής, με την πρακτική της πρόσληψης ωρομισθίων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μάλιστα με χαρακτηριστική καθυστέρηση.

Επισημαίνουν ότι

ειδικά στην περίπτωση των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων η εκπαιδευτική διαδικασία είναι πρακτικά αδύνατον να ακολουθηθεί με τη χρήση της συγκεκριμένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας στις περιπτώσεις των ατομικών μαθημάτων αλλά και των συνόλων.

Διαμαρτύρονται επίσης

τόσο για τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών εν μέσω πανδημίας, όσο και για την ανισοτιμία στην παρεχόμενη τηλεκπαίδευση χωρίς να έχει προηγηθεί αναπροσαρμογή της διδασκόμενης και της εξεταστέας ύλης και οργάνωσή της ώστε να είναι προσπελάσιμη από το σύνολο των μαθητών.

Σε συνέχεια των ανωτέρω ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
  1. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ούτως ώστε να προσλαμβάνετε έγκαιρα το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό και να καλύπτονται άμεσα τα κενά στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία της χώρας και όχι μετά παρέλευση μηνών και το χάσιμο πολλών διδακτικών ωρών, καθώς επίσης να προβλέπεται και η ενίσχυση περαιτέρω των εκπαιδευτικών μονάδων λόγω έκτακτων αναγκών όπως η πανδημία του Covid-19;
  2. Πότε προβλέπεται να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα και να παρασχεθούν τα αναγκαία μέσα για την δυνατότητα ισότιμης συμμετοχής των μαθητών των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων στην τηλεκπαίδευση, λαμβανομένου υπόψιν ότι έχει παρέλθει ήδη το πρώτο τετράμηνο του σχολικού έτους 2020-2021 και υπάρχουν ακόμα ελλείψεις και κενά;
  3. Προβλέπεται από το υπουργείο σας η αναπροσαρμογή λόγω της πανδημίας του Covid- 19 της διδασκόμενης και της εξεταστέας ύλης στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία όπως έχει ήδη γίνει στις υπόλοιπες κατευθύνσεις;
  4. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την παροχή Ενισχυτικής Διδασκαλία σε όσες περιπτώσεις κρίνεται αυτή απαραίτητη με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων;
  5. Εξετάζετε τη δυνατότητα παράτασης του τετραμήνου και αξιολόγησης των μαθητών μετά την επιστροφή τους στην τάξη και στην διά ζώσης διδασκαλία;

  Η Ερωτώσα Βουλευτής

  Χαρά Κεφαλίδου

Δείτε επίσης

Θέμα παραβόλου ΑΣΕΠ: Δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας-Απάντηση στη Βουλή
Ερώτηση για την τηλεκπαίδευση από 56 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ
 Πότε εμβολιάζονται οι εκπαιδευτικοί: Τι είπε ο Υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση