Δευτέρα, 15 Απριλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σχετικά με την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας: Ανακοίνωση του ΙΕΠ για την εφαρμογή της το 2021-22

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σχετικά με την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας: Ανακοίνωση του ΙΕΠ για την εφαρμογή της στα Λύκεια όλης της χώρας και στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού, το σχολικό έτος 2021-2022.

Σχετικά με την Τράπεζα Θεμάτων

Ομαλά και χωρίς προβλήματα ολοκληρώθηκε η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας στα Λύκεια όλης της χώρας και στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού, το σχολικό έτος 2021-2022, σύμφωνα με ανακοίνωση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Η επιτυχημένη πρώτη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων ανοίγει το δρόμο για την οργανική ενσωμάτωσή της στην εκπαιδευτική διαδικασία, λαμβάνοντας μέριμνα για τον συστηματικό σχεδιασμό των απαραίτητων βελτιωτικών παρεμβάσεων σε σημεία που εντοπίστηκε σχετική ανάγκη, σύμφωνα με το ΙΕΠ.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση του ΙΕΠ

Ομαλά εφαρμόστηκε η Τράπεζα Θεμάτων στα Λύκεια όλης της χώρας και στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού

Ομαλά και χωρίς προβλήματα ολοκληρώθηκε η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.) το σχολικό έτος 2021-2022, σύμφωνα με την Υ.Α. 173678/ΓΔ4/22-12-2020 (ΦΕΚ 5787/τ. Β΄/30-12-2020).

Κύρια αποστολή της είναι να αποτελέσει «εκπαιδευτικό εργαλείο που μπορεί να λειτουργήσει ως μηχανισμός βελτίωσης και ποιοτικής αναβάθμισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας», αναπόσπαστο τμήμα της οποίας είναι η αξιολόγηση των μαθητών/-τριών.

Για πρώτη φορά, μετά από δύο σχολικά έτη κατά τα οποία δεν πραγματοποιήθηκαν οι ενδοσχολικές εξετάσεις λόγω της πανδημίας Covid-19, διενεργήθηκαν κατά το σχολικό έτος 2021-2022 με την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων οι προαγωγικές εξετάσεις για τους/τις μαθητές/-ήτριες της Α΄ και της Β΄ τάξης κάθε τύπου Λυκείου.

Στη διαδικασία, η οποία ξεκίνησε στις 16/05/2022 (από το ελληνικό σχολείο του Ντύσσελντορφ/Κολωνίας) και ολοκληρώθηκε στις 08/07/2022 (με το ελληνικό σχολείο της Νυρεμβέργης/Στουτγάρδης), συμμετείχαν συνολικά 1.881 σχολικές μονάδες και πραγματοποιήθηκαν 40.189 κληρώσεις θεμάτων.

Η συνεργασία με τις κατά τόπους Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας και τα Συντονιστικά Γραφεία Εκπαίδευσης του εξωτερικού, προκειμένου να επιτευχθεί η αποτελεσματική υποστήριξη των σχολικών μονάδων, υπήρξε ιδιαίτερα εποικοδομητική, γεγονός που εξασφάλισε την ομαλή και χωρίς προβλήματα διεξαγωγή των εξετάσεων.

Επίσης, όπως προκύπτει από στοιχεία που συγκεντρώνονται μέσω της επικοινωνίας με την εκπαιδευτική κοινότητα (προφορική επικοινωνία, ερωτηματολόγια, σχόλια/παρατηρήσεις στην πλατφόρμα της Τ.Θ.Δ.Δ.), η επιτυχημένη πρώτη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων ανοίγει το δρόμο για την οργανική ενσωμάτωσή της στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι δεν προκύπτουν ουσιώδεις αποκλίσεις στις βαθμολογίες των γραπτών των μαθητών/τριών μεταξύ των προαγωγικών εξετάσεων του 2019 και του 2022.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα από την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων κατά το σχολικό έτος 2021-2022, λαμβάνεται μέριμνα για τον συστηματικό σχεδιασμό των απαραίτητων βελτιωτικών παρεμβάσεων σε σημεία που εντοπίστηκε σχετική ανάγκη (όπως είναι η έγκαιρη εκπόνηση των θεμάτων, η διασφάλιση της ισοδυναμίας του βαθμού δυσκολίας μεταξύ των θεμάτων της ίδιας κατηγορίας και η ισομερής κάλυψη του εύρους της ύλης).

Στόχος του σχεδιασμού αυτού είναι να επιτύχει η Τράπεζα Θεμάτων την κύρια αποστολή της, λειτουργώντας ως ένα δυναμικά εμπλουτιζόμενο ψηφιακό αποθετήριο εκπαιδευτικού υλικού που θα μπορεί να υποστηρίξει και να ενδυναμώσει το έργο των εκπαιδευτικών στην πράξη.

Δείτε επίσης

Αναστολή λειτουργίας Δημοτικών και Νηπιαγωγείων και Μειονοτικών Δημοτικών Σχολείων ΑΜΘ 

Κεντρική Μακεδονία-σχολεία: Αναστολή λειτουργίας 73 Δημοτικών και Νηπιαγωγείων 

ΦΕΚ: Αναστολή λειτουργίας 10 σχολικών μονάδων Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου 

Κεραμέως: Οι αλλαγές τη νέα σχολική χρονιά-Οι μεταρρυθμίσεις στην Επαγγελματική Εκπαίδευση

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση