Σάββατο, 6 Μαρτίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σχολεία-διασπορά κορονοϊού: Βασική πηγή οι μετακινήσεις εκπαιδευτικών με ΜΜΜ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σχολεία-διασπορά κορονοϊού: Βασική πηγή οι μετακινήσεις εκπαιδευτικών με ΜΜΜ-Η μεταδοτικότητα των παιδιών παραμένει θέμα αμφιλεγόμενο.

Σχολεία-διασπορά κορονοϊού

Αναμενόμενο θεωρεί ο ο κος Νικόλαος Σύψας Καθηγητής Λοιμωξιολογίας και μέλος της επιτροπής των ειδικών για τον κορονοϊό, το έως σήμερα ποσοστό σχολείων ή τμημάτων αυτών που ανέστειλαν τη λειτουργία τους εξαιτίας κρουσμάτων κορονοϊού, με βάση την υπάρχουσα μεγάλη διασπορά στην κοινότητα.

Μιλώντας

στο newsit.gr ο κος Καθηγητής θεωρεί πως η βασική πηγή της διασποράς στα σχολεία είναι οι εκπαιδευτικοί που χρησιμοποιούν για την μεταφορά τους στα σχολεία τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (Μ.Μ.Μ.).

Επίσης θεωρεί πως

η συμμετοχή των μαθητών/τριών στη μετάδοση του κορονοϊού είναι μηδαμινή και χαμηλής επικινδυνότητας σε σχέση με αυτή των εκπαιδευτικών.

Για την επαναλειτουργία των Γυμνασίων και Λυκείων

ο κος Σύψας δήλωσε στο χθεσινό κεντρικό δελτίο του ΑΝΤ1 πως αποτελεί προτεραιότητα, αλλά όλα θα συνεκτιμηθούν την Πέμπτη και Παρασκευή όταν οι επιδημιολόγοι θα αποστείλουν τα τελευταία στοιχεία για τον κορονοϊό στην Επιτροπή των ειδικών.

_______________________

Σχολεία-διασπορά κορονοϊού
Επιπροσθέτως

ο  Πρόεδρος της Ενωσης Ελευθεροεπαγγελματιών Παιδιάτρων Αττικής κος Κωνσταντίνος Νταλούκας δήλωσε στο newsit.gr και στην Δήμητρα Τριανταφύλλου πως η παρακολούθηση της διασποράς του κορονοϊού στη σχολική κοινότητα εμφανίζει πολλά κενά.

Χαρακτηριστικά ανέφερε:

“Η μεταδοτικότητα των παιδιών παραμένει θέμα αμφιλεγόμενο. Το αμερικάνικο σύστημα υγείας θεωρεί τα παιδιά εξίσου ικανούς μεταδότες με τους ενήλικες, ενώ με βάση ευρωπαϊκό σύστημα τα παιδιά φέρουν χαμηλότερα ιϊκά φορτία.

Στην πραγματικότητα,

η ασυμπτωματικότητα των παιδιών είναι επικίνδυνη και θολώνει την εικόνα για το τι πραγματικά συμβαίνει στα σχολεία σε σχέση με τον κορονοϊό.

Η εικόνα που έχουμε

για τα σχολεία είναι μια «μαύρη τρύπα», από την άποψη ότι οι εκπαιδευτικές μονάδες δεν μπαίνουν στο μικροσκόπιο για να δούμε πως επηρεάζουν και πως επηρεάζονται από την κοινότητα”.

Σύμφωνα με τον κο Νταλούκα

τα παιδιά μεταφέρουν τον ιό από τα σπίτια και τις οικογένειες τους προς το σχολείο αλλά και το αντίστροφο, σύμφωνα με την εμπειρία που έχουν οι Παιδίατροι.

Σχετικά ανέφερε

“Από αυτή την άποψη, το 0,1038% που δίνει το Υπουργείο Παιδείας ως ποσοστό για τα κλειστά σχολεία και το  0,0981% για τα κλειστά τμήματα, προσωπικά δεν μου λένε κάτι ως ποσοστά, όταν δεν βλέπω πως μεταφράζονται αυτά τα νούμερα στην κοινότητα.

Το θέμα δηλαδή είναι πόσο αυτό το ποσοστό συμμετέχει στη συνέχεια στην περαιτέρω διασπορά σε έναν τόπο.

Οι γονείς ενός παιδιού

που έχει κλείσει το τμήμα του λόγω κρούσματος, συνεχίζουν να πηγαίνουν στη δουλειά τους.

Ποιος γνωρίζει αν το πιο ασυμπτωματικό παιδί τους, τούς έχει μεταφέρει τον ιό και εκείνοι με τη σειρά τους στο χώρο εργασίας τους κ.ο.κ;

Η λεγόμενη “αυτοπαρακολούθηση”

αυτών των γονιών δεν αρκεί. Ούτε γίνεται σε μια οικογένεια με ένα παιδί όπου το τμήμα του έχει κλείσει να μένει σπίτι και το άλλο παιδί να συνεχίζει να πηγαίνει στο σχολείο.

Αυτά είναι πράγματα που

παιδίατροι και καθηγητές τα έχουμε τονίσει πολλάκις κάθε φορά που ανοίγουν τα δημοτικά σχολεία αλλά δεν λαμβάνονται υπ’ όψιν από τους ιθύνοντες.

Ανησυχητικό είναι και το γεγονός πως παιδιά που οι γονείς τους ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες συνεχίζουν να πηγαίνουν σχολείο, κατάσταση ιδιαίτερα επικίνδυνη”.

Με πληροφορίες από το newsit.gr

Δείτε σχετικά

Λειτουργία εκπαιδευτικών μονάδων: Παράταση ισχύος και τροποποίηση απόφασης | ΦΕΚ
Διαχείριση κρούσματος-πρωτόκολλο αναστολής λειτουργίας σχολείου | Νέες οδηγίες
Νέες οδηγίες ΕΟΔΥ για Δημοτικά για λοίμωξη από τον νέο κορονοϊό SARS–CoV-2 (COVID-19)
Μετακινήσεις σε σχολεία: Με sms και βεβαίωση μετακίνησης
Εξαερισμός εσωτερικών χώρων σχολείων: Ανοιγμα παραθύρων αιθουσών 5 λεπτά ανά 20λεπτο | Εγκύκλιος
Μέτρα πρόληψης από κορονοϊό στα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά που θα επαναλειτουργήσουν στις 11.01
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση