Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σχολεία Ηρακλείου Κρήτης-Στήριξη τέκνων οικογενειών πληγέντων από τον σεισμό: Τι συζητήθηκε στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σχολεία Ηρακλείου Κρήτης-Στήριξη τέκνων οικογενειών πληγέντων από τον σεισμό: Τι συζητήθηκε στη Βουλή στα πλαίσια Επίκαιρης Ερώτησης.

Τρία ερωτήματα ζήτησε να απαντηθούν από την Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζ. Μακρή ο Βουλευτής του ΚΙΝΑΛ κος Β. Κεγκέρογλου, στα πλαίσια της Επίκαιρης Ερώτησης με θέμα “Μεγάλες ανάγκες σε σχολικές αίθουσες-Στήριξη τέκνων οικογενειών που επλήγησαν από το σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου στο Ηράκλειο Κρήτης”

Το πρώτο ήταν

αν οι φοιτητές οι πρωτοετείς από την περιοχή λόγω της οικονομικής αδυναμίας των γονιών τους, των οικογενειών τους θα έχουν μία μοριοδότηση, μία προτεραιότητα για την ένταξη στις φοιτητικές εστίες;

Το δεύτερο αφορούσε

στη διαδικασία μεταγραφών, εφόσον ζητήσουν την μετεγγραφή τους σε πλησιέστερες σχολές στον τόπο κατοικίας, που θα διευκολυνθούν με αυτόν τον τρόπο.

Και το τρίτο ερώτημα ήταν,

επειδή ήδη έχουν χάσει οι μαθητές της τρίτης λυκείου και του επαγγελματικού λυκείου εκτός των γενικών σημαντικό μέρος των μαθημάτων και εκτιμάται ότι δεν θα αποκατασταθεί η ομαλή λειτουργία πολύ σύντομα -μόλις πριν τα Χριστούγεννα εκτιμούν ότι θα γίνει αυτό- εάν θα τύχουν ειδικής μοριοδότησης για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως άλλωστε έχει γίνει από εσάς σε αντίστοιχες περιπτώσεις σε προηγούμενους σεισμούς.

Η Υφυπουργός ΠΑΙΘ απάντησε ως εξής:
Α. H εταιρεία «Κτιριακές Υποδομές ΑΕ»,

η ΚΤΥΠ, μετά το σεισμό της 27.09.21 διενήργησε πρωτοβάθμιους μετασεισμικούς ελέγχους σε όλα τα σχολικά κτίρια και τα στοιχεία θα σας τα παρουσιάσω, όπως σας είπα και στην αρχή, στη δευτερολογία μου.

Για όσα σχολικά κτίρια κρίθηκε ότι δεν είναι ασφαλή και χρειάζονται μικρότερης ή μεγαλύτερης κλίμακας επισκευές ενεργοποιήθηκε αμέσως και όπου ήταν εφικτό η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και επιπλέον αναζητήθηκαν προκατασκευασμένες σχολικές αίθουσες για την επαναλειτουργία τους.

Β. Oι μεταγραφές των φοιτητών στα ΑΕΙ

για το ακαδημαϊκό έτος ’21 – ’22 θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 72 έως 81 του νόμου 4692/20.

Στο νόμο ορίζεται αναλυτικά η κατ’ εξαίρεση υποβολή αιτήσεων μετεγγραφής φοιτητών ΑΕΙ της ημεδαπής καθόλη τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους αποκλειστικά για σοβαρές και τεκμηριωμένες περιπτώσεις ή επιγενόμενες περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

Οι αιτήσεις αυτές εξετάζονται από πενταμελή επιτροπή που συγκροτείται με απόφαση της Υπουργού.

Aυτή τη στιγμή για την περίπτωση που μας ρωτάτε και μας απασχολεί καταγράφονται οι ανάγκες και εξετάζονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου για να ληφθεί η σχετική απόφαση, εφόσον κριθεί απαραίτητο, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

Για τη τη στέγαση και τη σίτιση των οικονομικά αδύνατων φοιτητών προπτυχιακών, μεταπτυχιακών και υποψήφιων διδακτόρων η Πολιτεία λαμβάνει μέτρα είτε στις φοιτητικές εστίες είτε με τη χορήγηση στεγαστικού επιδόματος, και το ίδιο ισχύει και για τη σίτισή τους, αλλά προς το παρόν δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση για τη σχετική κατηγορία.

Γ. Για την πριμοδότηση

για την εισαγωγή, αυτές οι αποφάσεις λαμβάνονται κάθε χρόνο κατά τον μήνα Σεπτέμβριο. Άρα, θα επανέλθουμε σ’ αυτό το θέμα την επόμενη χρονιά.

Δείτε επίσης

Μεταβολές σχολικών μονάδων: Τι απάντησε στη Βουλή η Υφυπουργός Παιδείας Ζ. Μακρή
Συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων-Βουλή: Τι συζητήθηκε κατά τη διάρκεια Επίκαιρης Ερώτησης
Μακρή-Σχολικοί Νοσηλευτές: 2.018 προσλήψεις έως 04.10-Ποσοστό κάλυψης 79%
Ελλείψεις σε Παράλληλη στήριξη-Σχολικούς Νοσηλευτές-ΕΒΠ-Ψυχολόγους: Ερώτηση στη Βουλή 43 Bουλευτών ΣΥΡΙΖΑ
Βουλή: Καταργήσεις-συμπτύξεις τμημάτων-Ανεπίτρεπτες και αντιπαιδαγωγικές, εν όψει πανδημίας
Συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων: Αντιπαιδαγωγικές και υγειονομικά επικίνδυνες-Ερώτηση στη Βουλή
ΔΟΕ για συγχωνεύσεις σχολείων: Οι ανάγκες των μαθητών μας δε χωράνε σε λογιστικά φύλλα

 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply