Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σχολεία-κρούσμα: Πότε κλείνουν σύμφωνα με τις νέες αλλαγές του Πρωτοκόλλου ΕΟΔΥ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σχολεία-κρούσμα: Πότε κλείνουν σύμφωνα με τις νέες αλλαγές του Πρωτοκόλλου ΕΟΔΥ για τη διαχείριση ύποπτων ή επιβεβαιωμένων περιστατικών λοίμωξης COVID19 και αναστολής λειτουργίας σχολικών τμημάτων ή σχολείων.

Σχολεία-κρούσμα

Σε τροποποιήσεις του Πρωτοκόλλου διαχείρισης ύποπτων ή επιβεβαιωμένων περιστατικών λοίμωξης COVID19 και αναστολής λειτουργίας σχολικών τμημάτων ή σχολείων, προέβη ο ΕΟΔΥ.

Συγκεκριμένα

ΔΕΝ πρέπει να οδηγεί αυτόματα και με ευκολία στην αναστολή της λειτουργίας όλης της σχολικής μονάδας” η εμφάνιση 4 ή περισσότερων κρουσμάτων στο ίδιο σχολείο, αναφέρεται στο νέο Πρωτόκολλο.

Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο νέο Πρωτόκολλο:

“Τονίζεται ότι η εμφάνιση 4 ή περισσότερων κρουσμάτων* σε ένα σχολείο ΔΕΝ πρέπει να οδηγεί αυτόματα και με ευκολία στην αναστολή της λειτουργίας όλης της σχολικής μονάδας.

Προϋπόθεση για την επιλογή αυτή είναι η διερεύνηση και κατά το δυνατόν τεκμηρίωση του ενδεχομένου ενδοσχολικής μετάδοσης και διασποράς, μετά από ουσιαστική εκτίμηση κινδύνου και αξιολόγηση των τοπικών επιδημιολογικών και ιολογικών δεδομένων

*Στα κρούσματα αυτά δεν θα πρέπει να προσμετρώνται τα περιστατικά ενδοοικογενειακής ή άλλης εξωσχολικής μετάδοσης”.

Στις οδηγίες της προηγούμενης έκδοσης των Πρωτοκόλλων

(11 Νοεμβρίου 2020) αναφερόταν σχετικά με τον αριθμό των κρουσμάτων:

“Τουλάχιστον 3 εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα με συμπτωματική ή ασυμπτωματική λοίμωξη, σε διάστημα 14 ημερών, μεταξύ μελών του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος, που δεν έχουν οικογενειακή σχέση και δεν υπάρχει μεταξύ τους στενή επαφή εκτός της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας.

Ανάλογα με τα αποτελέσματα της επιδημιολογικής διερεύνησης και την εκτίμηση κινδύνου, θα αποφασιστεί το εύρος της εφαρμογής εργαστηριακού ελέγχου και των μέτρων διακοπής λειτουργίας της εκπαιδευτικής μονάδας (τμήματα κρουσμάτων, άλλο τμήμα, περισσότερα τμήματα)”.

_______________

Σχολεία-κρούσμα
Επί του θέματος, η Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας

και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων κα Βάνα Παπαευαγγέλου ανέφερε στην ενημέρωση για τον κορονοϊό της Παρασκευής 21.05.2021

“Συνεπώς νομίζω πως η εικόνα στα σχολεία αλλάζει με τη διενέργεια των self test και ακριβώς επειδή αλλάζει η όλη εικόνα των εκπαιδευτικών μονάδων με τη διενέργεια των self test γι αυτό σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ συνεννοηθήκαμε να δούμε πως μπορούμε να αλλάξουμε τα υγειονομικά πρωτόκολλα λειτουργίας των σχολείων και μειώσαμε την καραντίνα” – Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

_______________

Συνοπτικά, οι κυριότερες τροποποιήσεις στο νέο Πρωτόκολλο περιλαμβάνουν:
  1. Διευκρινίσεις σχετικά με τον χρόνο επιστροφής επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19 στο σχολείο:10 ημέρες από την έναρξη των συμπτωμάτων εφόσον έχει παρέλθουν τρία 24ωρα απυρεξίας (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικού) και βελτίωσης των συμπτωμάτων, ενώ σημειώνεται ότι σε σπάνιες ειδικές καταστάσεις (πολύ σοβαρή νόσηση, ανοσοκαταστολή) το διάστημα από την έναρξη των συμπτωμάτων μπορεί να φθάσει τις 20 ημέρες, σύμφωνα με τη γνώμη του θεράποντος ιατρού. Διευκρινίζεται, επίσης, ότι για την επιστροφή επιβεβαιωμένου κρούσματος στο σχολείο δεν χρειάζεται να γίνει νέο τεστ και σημειώνονται διευκρινιστικές λεπτομέρειες για τη διενέργεια συστηματικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) μετά από επιβεβαιωμένη λοίμωξη.
  2. Διευκρινίσεις για το θέμα της ιατρικής βεβαίωσης. Αποσαφηνίζεται ρητά ότι για την επιστροφή επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19 στο σχολείο δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης. Tο ίδιο ισχύει και στις περιπτώσεις μαθητών που εκδήλωσαν συμπτώματα τα οποία τελικά δεν αποδόθηκαν σε COVID-19.
  3. Διευκρινίσεις σχετικά με την καραντίνα στενών επαφών κρούσματος εάν έχει προηγηθεί εμβολιασμός ή νόσος
  4. Διευκρινίσεις σχετικά με την αναστολή λειτουργίας τμήματος, τμημάτων ή ολόκληρης σχολική μονάδας

_______________

Σχολεία-κρούσμα
Αναφορικά με τη Διαχείριση τεσσάρων ή περισσοτέρων επιβεβαιωμένων περιστατικών COVID-19 που διαγνώστηκαν σε διάστημα 14 ημερών

Ο υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 του σχολείου

1. επικοινωνεί:

Α) με τις οικογένειες των παιδιών του τμήματος ή των τμημάτων στα οποία φοιτούν οι μαθητές,

Β) με την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης,

Γ) με τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας.

2.αποστέλλει την ίδια μέρα δελτία ιχνηλάτησης :

Α) στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (στοe-mail:schools@civilprotection.gr),

Β) στη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας.

Η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας επικοινωνεί:

Α) με τον ΕΟΔΥ για συνδρομή στην επιδημιολογική διερεύνηση και εκτίμηση κινδύνου,

Β) με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας για συνδρομή στην ιχνηλάτηση των επαφών των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων COVID-19,

Γ) με την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης για γνωμοδότηση προς αυτήν σχετικά με την τυχόν αναστολή της λειτουργίας τμήματος ή τμημάτων ή –σε ειδικές περιπτώσεις– όλης της σχολικής μονάδας.

Ανάλογα με τα αποτελέσματα της επιδημιολογικής διερεύνησης από τον ΕΟΔΥ και την εκτίμηση κινδύνου, θα αποφασιστεί εάν και με τι εύρος θα εφαρμοστεί εργαστηριακός έλεγχος στο σχολείο καθώς και η έκταση της αναστολής των εκπαιδευτικών λειτουργιών (τμήματα των κρουσμάτων, άλλο τμήμα, περισσότερα τμήματα κλπ.).

Δείτε σχετικά

ΕΟΔΥ: Νέο πρωτόκολλο διαχείρισης κρούσματος covid στα σχολεία-Επεξηγήσεις για τα self test
Νέα εγκύκλιος ενημέρωσης για self test-Διαχείριση κρούσματος covid στα σχολεία
Νέο ΦΕΚ: self test εκπαιδευτικών-μαθητών στα σχολεία-Τα νέα δεδομένα
Επιβεβαιωμένο κρούσμα κορονοϊού: Πότε και πως επιστρέφει στη σχολική μονάδα σύμφωνα με το νέο ΦΕΚ

Πριν φύγετε

Προγράμματα Κοινωνικού Τουρισμού 2021-22 ΟΑΕΔ-ΟΠΕΚΑ: Ξεκινούν οι αιτήσεις
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση