Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σχολεία: Πότε θα γίνεται τηλεκπαίδευση κατ’ εξαίρεση σε συγκεκριμένες περιπτώσεις

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σχολεία: Πότε θα γίνεται τηλεκπαίδευση κατ’ εξαίρεση σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, σύμφωνα με ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, τηλεκπαίδευση θα γίνεται κατ’ εξαίρεση σε συγκεκριμένες περιπτώσεις που περιλαμβάνουν και τις ακόλουθες:

  • Αν σε ένα σχολικό τμήμα αυτό εντοπιστούν ταυτόχρονα επιβεβαιωμένα κρούσματα COVID-19 σε παραπάνω από τους μισούς (50%+1) μαθητές του.
  • Αν εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (δάσκαλος/νηπιαγωγός, μη ειδικότητας) νοσεί, και δεν υπάρχει δυνατότητα από την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης για άμεση αναπλήρωσή του αλλά προβλέπεται τηλεκπαίδευση από άλλον εκπαιδευτικό.
  • Αν εκπαιδευτικός είναι θετικός, και ενώ βρίσκεται σε απομόνωση, επιθυμεί να κάνει τηλεκπαίδευση, σε προαιρετική βάση.
  • Για τους μαθητές οι οποίοι έχουν ένα από τα σοβαρά υποκείμενα νοσήματα, τα οποία αναφέρονται στο Παράρτημα Ι του πρωτοκόλλου «Μέτρα προστασίας και πρόληψης διασποράς του ιού SARS– CoV-2 στις σχολικές μονάδες» και συμμετέχουν σε διαδικτυακά τμήματα.
Τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά, δια ζώσης, τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου

και κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής Ειδικών το πρωτόκολλο λειτουργίας τους επικαιροποιείται, ώστε να ανταποκριθεί στις ανάγκες της νέας φάσης της πανδημίας και στα χαρακτηριστικά της μετάδοσης της μετάλλαξης Όμικρον.

Επιγραμματικά, προβλέπονται τρεις βασικές αλλαγές:
  1. Προβλέπεται ένα επιπλέον σελφ τεστ για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας σχολείων για όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Επομένως, την εβδομάδα 10-15 Ιανουαρίου, θα διενεργηθούν τρία δωρεάν σελφ τεστ αντί για δύο από τους μαθητές και τους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς. Αυτός ο ενισχυμένος έλεγχος θα πρέπει να διενεργηθεί τις τελευταίες 24 ώρες πριν την έναρξη του σχολείου και στοχεύει στον περιορισμό της διασποράς του ιού, δεδομένης μάλιστα της ιδιαίτερης περιόδου των γιορτών με τους αυξημένους συγχρωτισμούς. Την ίδια περίοδο, οι μη εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να προμηθευτούν ένα σελφ τεστ με δική τους δαπάνη, επιπλέον των δύο τακτικών τους ράπιντ τεστ.
  2. Τα δύο δωρεάν εβδομαδιαία σελφ τεστ πλέον θα διενεργούνται όχι μόνο από τους μη εμβολιασμένους μαθητές αλλά επίσης και από τους εμβολιασμένους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Το μέτρο αυτό στοχεύει στον έγκαιρο εντοπισμό των κρουσμάτων, δεδομένης της μεταδοτικότητας της νέας μετάλλαξης του ιού και σε εμβολιασμένους και δεδομένης της εμβολιαστικής κάλυψης της μαθητικής κοινότητας.
  3. Σε περίπτωση κρούσματος στην τάξη, φεύγουμε από την λογική του «σταυρού», δηλ. των αυξημένων ελέγχων μόνο στα παιδιά που κάθονται κοντά στο κρούσμα, και επεκτεινόμαστε σε αυξημένους ελέγχους σε όλο το τμήμα. Πλέον όλοι οι μη εμβολιασμένοι μαθητές θα κάνουν δωρεάν τεστ, κάθε μέρα, για 5 ημέρες. Συγκεκριμένα, θα κάνουν δύο ράπιντ και ένα σελφ τεστ σε διάστημα 5 ημερών, επιπλέον των δύο σταθερών σελφ τεστ την εβδομάδα, άρα 5 τεστ σε 5 ημέρες. Οι εμβολιασμένοι μαθητές θα κάνουν ένα σελφ τεστ, επιπλέον των δύο εβδομαδιαίων σελφ τεστ, δηλαδή συνολικά τρία σελφ τεστ δωρεάν την εβδομάδα. (βλ. συνημμένο πίνακα)
Περίπτωση Δικαιολογητικά / εβδομάδα
Μαθητές
Για προσέλευση στο σχολείο Εμβολιασμένοι 2 σελφ*
Μη εμβολιασμένοι 2 σελφ*
Στενή επαφή με κρούσμα Εμβολιασμένοι 3 σελφ (σε διάστημα 5 ημερών)
Μη εμβολιασμένοι 5 τεστ (2 ράπιντ + 3 σελφ) σε διάστημα 5 ημερών
Εκπαιδευτικοί
Για προσέλευση στο σχολείο Εμβολιασμένοι 2 σελφ*
Μη εμβολιασμένοι 2 ράπιντ*
Στενή επαφή με κρούσμα Εμβολιασμένοι 3 σελφ (σε διάστημα 5 ημερών)
Μη εμβολιασμένοι 5 τεστ σε διάστημα 5 ημερών (4 ράπιντ + 1 σελφ)*
*Για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, όλοι οι μαθητές και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί θα υποβληθούν σε ένα επιπλέον δωρεάν σελφ τεστ – άρα, θα κάνουν 3 σελφ τεστ. Οι μη εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί επίσης θα κάνουν ένα σελφ τεστ, επιπλέον των 2 ράπιντ, με δική τους οικονομική επιβάρυνση.
Δείτε επίσης
Τι συζήτησε η ΔΟΕ με την Υπουργό Παιδείας στη συνάντηση για το άνοιγμα των σχολείων και τα μέτρα covid
Νίκη Κεραμέως-άνοιγμα σχολείων: 5 λόγοι-Γιατί δεν μειώθηκε το 50%+1-Τι απάντησε στο αν θα παραμείνουν ανοικτά
Διάθεση self-test για μαθητές και εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς από τα φαρμακεία έως 8.01.2022
Αναρρωτική άδεια κορονοϊού-Πιστοποιητικό νόσησης: Πως θα εκδίδονται | ΦΕΚ
Παρέμβαση Τσίπρα για σχολεία-Απάντηση Κυβέρνησης και στη μέση Ντι Κάπριο και “Don’t Look Up”…
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση