Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σχολικά Γεύματα στη Βουλή: Ερώτηση 25 Bουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σχολικά Γεύματα στη Βουλή: Ερώτηση 25 Bουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ με επικεφαλής τους Τομεάρχες Παιδείας και Εργασίας, προς τον Υπουργό Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο και την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.

Σχολικά Γεύματα στη Βουλή

Εξηγήσεις για τις καθυστερήσεις στη διανομή των Σχολικών Γευμάτων ζητούν 25 Bουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με επικεφαλής τους Τομεάρχες Παιδείας και Εργασίας, με ερώτηση που κατέθεσαν προς τον Υπουργό Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο και την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.

Οπως επισημαίνουν οι Bουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, περισσότερα από 54.000 γεύματα δεν έχουν διατεθεί ειδικά στα σχολεία της Αττικής και της Αθήνας, της Μακεδονίας και της Δυτικής Θεσσαλονίκης, της Πελοποννήσου και ορισμένων νησιών.

Το πρόγραμμα καλύπτει τις διατροφικές ανάγκες 150.000 μαθητών και μαθητριών σε 950 σχολεία και χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, συντελώντας δραστικά στη μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων και τη βελτίωση των μαθητικών επιδόσεων.

Στο πλαίσιο αυτό καλούν την κυβέρνηση να μεριμνήσει άμεσα για τη διανομή των σχολικών γευμάτων, υπενθυμίζοντας πως η ΝΔ ως αντιπολίτευση καταψήφισε το μέτρο και απαξίωσε το πρόγραμμα κάνοντας λόγο για «συσσίτια».

Επιπροσθέτως ζητούν δεσμεύσεις από τους αρμόδιους Υπουργούς για τη συνέχιση του προγράμματος το επόμενο σχολικό έτος.

Η ερώτηση όπως κατατέθηκε στη Βουλή:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ. κ. υπουργούς

– Παιδείας & Θρησκευμάτων

– Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων

ΘΕΜΑ: «Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στη διανομή των σχολικών γευμάτων»

Το πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα» σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με στόχο την αντιμετώπιση της επισιτιστικής ανασφάλειας των μαθητών και την καταπολέμηση της παιδικής φτώχειας, μέσω της παροχής δωρεάν ζεστών γευμάτων.

Αποτελεί μια επιτυχημένη παρέμβαση, καλύπτοντας τις διατροφικές ανάγκες 150.000 μαθητών και μαθητριών. Εφαρμόζεται σε 950 σχολεία και 63 Δήμους της χώρας και χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, συντελώντας δραστικά στη μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων και του κοινωνικού αποκλεισμού, όπως επίσης και στη βελτίωση των μαθητικών επιδόσεων.

Η προετοιμασία των ζεστών σχολικών γευμάτων γίνεται σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο και η παρασκευή τους γίνεται με προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας. Με τον τρόπο αυτό, το πρόγραμμα προάγει την υγιεινή, μεσογειακή διατροφή, αντιμετωπίζοντας τόσο τον υποσιτισμό όσο και την παιδική παχυσαρκία, η οποία οφείλεται στην κατανάλωση φθηνής και χαμηλής διατροφικής αξίας τροφής.

Ωστόσο σήμερα και με ευθύνη της κυβέρνησης, το πρόγραμμα αντιμετωπίζει μείζονες δυσκολίες στην εφαρμογή του. Αν και βρισκόμαστε στη μέση του σχολικού έτους, περισσότερα από 54.000 γεύματα, δηλαδή το 30% των γευμάτων που προβλέπονται, δεν έχουν διατεθεί στα σχολεία της χώρας. Πιο ειδικά, μέχρι και τα τέλη Ιανουαρίου δεν έχουν διατεθεί:

  • 19.000 γεύματα στην Αθήνα και συνολικά στην Αττική,
  • 24.600 γεύματα στη Μακεδονία, 18.000 εξ’ αυτών στη Δυτική Θεσσαλονίκη,
  • 6.000 στην Πελοπόννησο,
  • 1.500 στη Λέσβο.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι: 
  • το πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα» έχει πολλαπλά παιδαγωγικά, κοινωνικά και οικονομικά οφέλη για χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες,
  • το 30% των γευμάτων δεν έχουν διατεθεί ακόμα στα δημοτικά σχολεία της χώρας,
  • η ΝΔ ως αξιωματική αντιπολίτευση απαξίωνε συστηματικά το εν λόγω πρόγραμμα και έκανε λόγο για «συσσίτια»,
  • η δαπάνη του προγράμματος έχει προβλεφθεί στον κρατικό προϋπολογισμό του 2020,
ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:
  1. η συνέχιση του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης; Αν ναι, πως δικαιολογείται η καθυστέρηση υλοποίησής του;
  2. ποιες πρωτοβουλίες πρόκειται να αναλάβουν ώστε να αποφευχθούν οι αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην παροχή δωρεάν ζεστών σχολικών γευμάτων σε χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες ανά τη χώρα;
  3. ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για το επόμενο σχολικό έτος 2020-2021 περιλαμβάνει τη συνέχιση του προγράμματος, με παράλληλο στόχο την έγκαιρη και καθολική υλοποίηση;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Φίλης Νίκος

Αχτσιόγλου Έφη

Τζούφη Μερόπη

Φωτίου Θεανώ

Αβραμάκης Ελευθέριος

Βέττα Καλλιόπη

Γιαννούλης Χρήστος

Γκιόλας Ιωάννης

Ζεϊμπέκ Χουσεΐν

Καρασαρλίδου Φρόσω

Κασιμάτη Νίνα

Καφαντάρη Χαρά

Μάλαμα Κυριακή

Μαμουλάκης Χαράλαμπος

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μιχαηλίδης Ανδρέας

Παπαηλιού Γιώργος

Σαντορινιός Νεκτάριος

Σκουρολιάκος Πάνος

Σκούφα Μπέττυ

Συρμαλένιος Νίκος

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Φάμελλος Σωκράτης

Χρηστίδου Ραλλία

Ψυχογιός Γεώργιος

Δείτε επίσης

Σχολικές καθαρίστριες: Ερώτηση 38 Bουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή
ΔΟΕ για πολιτική ηγεσία Υπουργείου Παιδείας: Δίγλωσση και αναξιόπιστη
Απαντήσεις Υπουργείου Παιδείας στα ζητήματα που έθεσε το ΔΣ της ΔΟΕ
Τοποθετήσεις Κεραμέως στα θέματα που έθεσε το ΔΣ της ΟΛΜΕ

Δείτε ακόμη

Αξιολόγηση: Οι φάσεις υλοποίησης σύμφωνα με την Υπουργό Παιδείας
Μαθητές με Σακχαρώδη Διαβήτη: Eγκρίθηκε το Εντυπο παρακολούθησης από το ΥΠΑΙΘ
Αύξηση μισθών από 1-1-2020: Για ποιους λόγους συμβαίνει
Σεξουαλική αγωγή στα σχολεία: Η εισαγωγή της στα σχολεία έχει ήδη δρομολογηθεί – Δήλωση Κεραμέως
Διορισμοί ΑμεΑ: Συζήτηση στη Βουλή σε Επίκαιρη Ερώτηση
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση