Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σχολικά βιβλία και προγράμματα σπουδών ανανεώνονται μετά από δύο δεκαετίες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σχολικά βιβλία και προγράμματα σπουδών ανανεώνονται μετά από δύο δεκαετίες: Επιπλέον σχεδιάζεται επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα νέα προγράμματα σπουδών

Σχολικά βιβλία και προγράμματα σπουδών

Σε εκπόνηση 123 νέων προγραμμάτων σπουδών και την επικαιροποίηση και ανανέωση 139 σχολικών βιβλίων όλων των γνωστικών αντικειμένων Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου γενικής εκπαίδευσης, προβαίνει το ΥΠΑΙΘ.

Παράλληλα, θα επικαιροποιηθούν 330 προγράμματα σπουδών και βιβλία επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Πρόκειται για μια από τις βασικές μεταρρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο της συνολικής αναβάθμισης της εκπαίδευσης.

Επιπλέον σχεδιάζεται επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα νέα προγράμματα σπουδών

Σύμφωνα με σχετική Ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)

ολοκλήρωσε τη διαδικασία επιλογής 49 εποπτών και 210 εκπονητών, μεταξύ 750 περίπου υποψηφίων διακεκριμένων επιστημόνων – ερευνητών, ακαδημαϊκών δασκάλων και εκπαιδευτικών – οι οποίοι αφιερώνονται στο έργο της εκπόνησης των νέων προγραμμάτων σπουδών, αλλά και της επικαιροποίησης και συγγραφής νέων σχολικών βιβλίων γενικής εκπαίδευσης.

Σχεδιάζεται επιπλέον

επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα νέα προγράμματα σπουδών, με επιστημονική κατεύθυνση που δίνει, μεταξύ άλλων:

  • έμφαση σε καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας,
  • έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων,
  • κεντρικό ρόλο στις πολλαπλές πηγές, τη συγκριτική ανάλυση, την καλλιέργεια κριτικής σκέψης.
Σημειώνεται ότι

τα υφιστάμενα συνολικά Προγράμματα Σπουδών γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, πλην πολύ λίγων εξαιρέσεων, έχουν εκπονηθεί και ισχύουν σήμερα, ανά σχολική βαθμίδα, ως εξής:

  • Νηπιαγωγείο: από το 2003
  • Δημοτικό: από το 2003
  • Γυμνάσιο: από το 2003
  • Λύκειο: από το 1998.
Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, δήλωσε:

Έχει ξεκινήσει η συγγραφή, όχι μόνο των νέων σχολικών βιβλίων, αλλά και μίας νέας σελίδας για τα σχολεία μας.

Μίας σελίδας σύγχρονης, ποιοτικής, που συμπεριλαμβάνει τις νεότερες εξελίξεις κάθε επιστημονικού πεδίου, που αφουγκράζεται τις ανάγκες και τις ανησυχίες των νέων, που μπορεί να τους εφοδιάσει με πιο χρήσιμες, πιο επικαιροποιημένες, πιο απαραίτητες γνώσεις αλλά και να τους καλλιεργήσει σημαντικές δεξιότητες.

Η ανανέωση των Προγραμμάτων Σπουδών και των σχολικών βιβλίων, καθώς και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας επ’ αυτών, μία οραματική μεταρρύθμιση με ορίζοντα διετίας, εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο της στρατηγικής μας για τη συνολική αναβάθμιση του σχολείου που, μαζί με άλλες πρωτοβουλίες, όπως τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και η ενίσχυση γνωστικών αντικειμένων, μπορούν να προσφέρουν στα παιδιά μας περισσότερα και καλύτερα εφόδια για το παρόν και το μέλλον τους”.

Δείτε επίσης

Καθορισμός προγραμμάτων σπουδών μαθημάτων Γενικού Λυκείου Λατινικών-Ιστορίας-Βιολογίας
 Προστασία προσωπικών δεδομένων λόγω μέτρων περιορισμού κορονοϊου: Kατευθυντήριες γραμμές από την ΑΠΔΠΧ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση