Σάββατο, 26 Σεπτεμβρίου 2020

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σχολικοί Νοσηλευτές στα σχολεία: Επιτακτική η ανάγκη πρόσληψης για τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σχολικοί Νοσηλευτές στα σχολεία: Επιτακτική η ανάγκη πρόσληψης για την διαφύλαξη της δημόσιας υγείας, την προστασία των μαθητών και των οικογενειών τους, καθώς και της σχολικής κοινότητας – Του Σεραφείμ Λάππα, Σχολικού Νοσηλευτή (ΠΕ25).

Σχολικοί Νοσηλευτές στα σχολεία
Θέμα : Επιτακτική ανάγκη να προληφθούν σχολικοί νοσηλευτές σε όλα τα σχολεία!

Από τον Λάππα Σεραφείμ (Μάκη) Σχολικό Νοσηλευτή

Βλέπουμε την  διασπορά του νέου κορωνοϊού  αυτές τις μέρες να έχει σταθεροποιηθεί σταθερά πάνω από τα 200 περιστατικά καθημερινά.

Σε λίγες μέρες θα ανοίξουν  τα σχολεία , οπού το εκπαιδευτικό προσωπικό και οι μαθητές καλούνται να τηρούν τους κανόνες υγιεινής , να κρατάνε αποστάσεις και να εφαρμόζουν όλες τις οδηγίες από τον ΕΟΔΥ .

Είναι επιτακτική ανάγκη  να προσληφτούν σχολικοί νοσηλευτές σε όλα τα σχολεία  για την διαφύλαξη της δημόσιας υγείας,  για τη προστασία των μαθητών και των οικογενειών τους, καθώς και της σχολικής κοινότητας.

Θέλω να υπενθυμίσω ποιος είναι ο ρόλος του σχολικού νοσηλευτή .

Ειδικότερα ο Σχολικός Νοσηλευτής:
  • Προτείνει τη λήψη των απαραίτητων μέτρων σε σχέση με τη λειτουργιά της σχολικής μονάδας ή απαραίτητων τεχνικών παρεμβάσεων ή επιβεβλημένων συνθηκών υγιεινής που αφορούν την προστασία των μαθητών.
  • Σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων και όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο, ενημερώνει τους μαθητές των τάξεων, με κατάλληλο τρόπο και εποπτικό υλικό ανάλογα με την ηλικία των μαθητών, προκειμένου να είναι προετοιμασμένοι για την αντιμετώπιση έκτακτου περιστατικού που πιθανόν να συμβεί εντός της αίθουσας ή του προαύλιου χώρου ή σε δραστηριότητα εκτός σχολικού χώρου, με στόχο την αποφυγή καταστάσεων πανικού, τη διατήρηση της ψυχραιμίας και την ενημέρωση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών.
  • Καθ’ όλη τη διάρκεια της εκτέλεσης των καθηκόντων του τηρεί απαρέγκλιτα το απόρρητο όπως ορίζεται από τις ισχύουσες διατάξεις.
  • Επιπλέον των κύριων καθηκόντων του που σχετίζονται με την κάλυψη των αναγκών των υποστηριζόμενων μαθητών:

α) παρέχει πρώτες βοήθειες για όλους τους μαθητές της σχολικής μονάδας,

β) φροντίζει για τη διαμόρφωση του φαρμακείου του σχολείου,

γ) ενημερώνει και συμβουλεύει εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς για θέματα υγείας, για την προστασία του σχολείου από ιογενείς καταστάσεις, εποχιακές λοιμώξεις και επιδημίες όπως και για την αποφυγή μεταδιδόμενων νοσημάτων,

δ) συνεργάζεται με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου για την οργάνωση και υλοποίηση προγραμμάτων αγωγής υγείας,

ε) διοργανώνει σεμινάρια παροχής πρώτων βοηθειών στο προσωπικό του σχολείου, με πιστοποιημένους εκπαιδευτές, στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης,

στ) σε συνεννόηση με το διευθυντή του σχολείου αναλαμβάνει την επικοινωνία με τις υγειονομικές υπηρεσίες σε θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων του και

ζ) συνεργάζεται με το διευθυντή του σχολείου για την παρακολούθηση και τον έλεγχο της υγιεινής του σχολικού περιβάλλοντος (αίθουσες, κοινόχρηστοι χώροι, κυλικείο, κ.α.), και συνιστά τη λήψη των απαραίτητων μέτρων για την προστασία των μαθητών.

Με βάση όλα τα παραπάνω η πανδημία θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί  κατά το βέλτιστο τρόπο  εάν υπήρχε σε κάθε σχολείο ένας σχολικός νοσηλευτής .

 Δείτε επίσης

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση