Τετάρτη, 27 Ιανουαρίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σχολικός Εκφοβισμός–Επιθετικότητα στο σχολείο: Κατευθύνσεις και μέτρα αντιμετώπισης του φαινομένου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σχολικός Εκφοβισμός–Επιθετικότητα στο σχολείο: Kατευθύνσεις για την ανάπτυξη και εφαρμογή αποτελεσματικών μέτρων πρόληψης και αντιμετώπισης του φαινομένου – Επιμέλεια Όλγα Ροκά – Ψυχολόγος 1ου ΚΕΣΥ Ανατολικής Αττικής.

Σχολικός Εκφοβισμός–Επιθετικότητα στο σχολείο

Το παρόν ενημερωτικό υλικό έχει ως στόχο να παρέχει στους εκπαιδευτικούς και το προσωπικό των σχολικών μονάδων τις αναγκαίες πληροφορίες για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και κατάλληλες κατευθύνσεις για την ανάπτυξη και εφαρμογή αποτελεσματικών μέτρων πρόληψης και αντιμετώπισης του φαινομένου.

Επιμέλεια:

Όλγα Ροκά-Ψυχολόγος 1ου ΚΕΣΥ Ανατολικής Αττικής

Πίνακας περιεχομένων

Γενικές πληροφορίες 3

Ορισμός 3

Εμπλεκόμενοι 3

Συνηθέστεροι χώροι διάπραξης περιστατικών σχολικής βίας και εκφοβισμού 3

Μορφές σχολικού εκφοβισμού 3

Παράγοντες κινδύνου και συνέπειες 4

Πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού – Προώθηση ενός ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος 6

Η ανάγκη υιοθέτησης μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης 6

Εφαρμογή στρατηγικών κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού 6

Προτάσεις μέτρων στο πλαίσιο του σχολείου 7

Προτάσεις μέτρων σε επίπεδο τάξης 9

Προτάσεις μέτρων στο πλαίσιο του μαθητικού πληθυσμού 9

Προτάσεις μέτρων σε επίπεδο οικογένειας 10

Προτάσεις μέτρων στο επίπεδο των εκπαιδευτικών 11

Βήματα για τη διαχείριση περιστατικών βίας και εκφοβισμού στο σχολείο 11

Παροχή υποστήριξης στον μαθητή που εκφοβίζει 13

Υποστήριξη των θεατών του εκφοβισμού 14

Επικοινωνία με τους γονείς/κηδεμόνες του παιδιού που έχει υποστεί εκφοβισμό 15

Επικοινωνία με τους γονείς/κηδεμόνες του παιδιού που εκφοβίζει 15

Ενδεικτικές Πηγές 17

Δείτε σε μορφή pdf το ενημερωτικό υλικό “Σχολικός Εκφοβισμός – Επιθετικότητα στο σχολείο

Δείτε επίσης

Γονείς και τηλεκπαίδευση: Ο ρόλος των γονέων στην πραγματικότητα της τηλ-εκπαίδευσης
Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας: Σχεδιασμός-Υλοποίηση-ΚΕΣΥ ο υποστηρικτικός θεσμός
ΚΕΣΥ-ΕΔΕΑΥ-Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Σχεδιασμός και οργάνωση | ΦΕΚ
Πες το με μια κάρτα: Ενόψει των Χριστουγέννων η Eιδική Aγωγή συσπειρώνεται

Πριν φύγετε

Αναπληρωτές: Προσλήψεις-κατανομή ψηφιακά-Αναδιοργάνωση διαδικασίας κάλυψης θέσεων
 Ενιαίο σύστημα κινητικότητας 2020: Οδηγίες προς υπαλλήλους
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση